Mus vilioja galimybė sutaupyti laiko ir viską daug paprasčiau sutvarkyti internetu. Kita vertus, bankininkystės industrija tokiai skaitmenizacijai turėjo beveik 15 metų. Dabar skaitmeninio amžiaus iššūkiai prisivijo ir draudimo rinką, tik šiam virsmui turime daug mažiau laiko. Tačiau kaip atrodys draudimo paslaugos bei kaip jomis naudosimės maždaug po dešimties metų?

Bendradarbiaudami su Kopenhagos ateities studijų institutu (angl. Copenhagen Institute for Future Studies) ir remdamiesi savo kasdiene patirtimi kuriant ir pritaikant IT sistemas draudimo kompanijoms išskyrėme septynias pagrindines tendencijas, kurios vienaip ar kitaip paveiks draudimo rinką per artimiausią dešimtmetį.

1. Apsisaugosime nuo nelaimių iš anksto

Šiandien draudikai jau turi sukaupę pakankamai duomenų ir patirties, kad būtų pasirengę žengti sekantį žingsnį rizikų valdyme. Draudikai, pasitelkdami turimus duomenis ir resursus, ateityje taps asmeniniais klientų patarėjais rizikų klausimais. Geriausias pavyzdys čia galėtų būti sveikatinimas: užuot gėrę vaistus nuo ligų, stengiamės jų išvengti, būdami proaktyvūs ir laikydamiesi sveikos gyvensenos principų. Panašiai veiks ir draudikai: nuo žalos įvertinimo ir apsaugos, draudimo, dėmesys kryps prie rizikų valdymo. Tad ateityje galėsime tikėtis individualizuotų patarimų, kaip žalas minimalizuoti ar jų išvengti apskritai.

2. Madas ir toliau diktuoja dirbtinis intelektas

Be to, kad nenumaldomai artėja dirbtinio intelekto įgalinami technologiniai stebuklai, kurių pradžia yra autonominiai automobiliai ar robotai, jis palies ir kitas gyvenimo sritis. Taip pat ir finansų rinką. Taigi, ateityje, dirbtinio intelekto dėka, draudikai galės pasiūlyti savo klientams labiau jiems pritaikytus sprendimus. Dirbtinis intelektas leis geriau įvertinti individualią riziką, atsižvelgiant į konkretaus kliento situaciją ar jo gyvenseną, ir tokiu būdu pateikti klientui tikslesnius pasiūlymus.

3. Draudimas be įsipareigojimų

Šiais laikais jau tampa įprasta, kad nenorime būti prisirišę prie paslaugų ar prekių ilgam laikui. Ir tą įgalina skaitmeniniai šių dienų sprendimai. Pvz., turėdamas vien telefoną, bet kur mieste gali įsėsti į patogų automobilį ir juo naudotis tik tiek, kiek tau to reikia. Žmonėms patinka, kai jiems atrišamos rankos, o tuo pat metu tai ir didesnės galimybės eksperimentuoti bei išbandyti daugiau paslaugų ar prekių. Prie to turės prisitaikyti ir draudikai – klientams turės būti sudarytos sąlygos apsidrausti čia ir dabar, realiu laiku ir tokiam laiko tarpui, kokio norima. Įprastų individualių sutarčių principu to padaryti nepavyks, tad draudikams reikės neišvengiamai optimizuoti savo IT sistemas. Ilgainiui ši investicija atneš naudos tiek draudikams, tiek besinaudojantiems draudimo paslaugomis.

4. Mus supantys daiktai suteiks vis daugiau informacijos apie mus

Apie žmones kasdien surenkama vis daugiau ir daugiau informacijos, kurią gali suteikti prie interneto prijungti daiktai. Ne paslaptis, kad vis labiau „išmanėjant“ net ir buityje naudojamiems paprastiems prietaisams, galėsime sužinoti ir daugiau informacijos apie jų savininkus (be abejo, tik su pastarųjų leidimu). Tokia informacija labai svarbi draudikams, nes, ją surinkus bei apdorojus, galima klientams pasiūlyti dar tikslesnius pasiūlymus. Tuo metu žmonės gali sužinoti ir iš anksto apsidrausti nuo tokių rizikų, kurių nenumanė ar nesitikėjo. Pradedant paprastesniais, jau šiandien suvokiamais dalykais, pavyzdžiui, išmaniųjų laikrodžių apie žmogaus sveikatą fiksuojamus duomenis, pagal kuriuos vėliau galima įvertinti sveikatos rizikas ir pateikti pasiūlymą, ir baigiant jau netolimos ateities scenarijais, kai panašią informaciją draudikams galės suteikti išmanūs šaldytuvai ar kiti kasdieniai prietaisai.

5. Iš draudimo norėsime vis daugiau

Kai ką nors išbandome, kas mums patinka, pavyzdžiui, labai patogi svetainė ar programėlė, to pradedame tikėtis kalbant apie visas paslaugas ar rinkas. Pasinaudoję patogia „Amazon“ ar „Facebook“ programėle pasąmoningai pradedame norėti panašios patirties ir iš finansinių paslaugų tiekėjų, net jei tai – visiškai skirtingos rinkos. Tad draudimo bendrovės taip pat turės į tai atsižvelgti ir suteikti savo klientams daugiau pasirinkimų ir lankstumo atsižvelgiant, pavyzdžiui, į buvimo vietą ar gyvenimo stilių.

6. Ekosistemos vystymasis

Pastebime, kad bendrovės, ieškodamos būdų kaip padidinti sukuriamą vertę vartotojams, sujungia jėgas ir pradeda klientams siūlyti bendras ar susijusias paslaugas. Taip susiformuoja ekosistemos. Draudimo rinka neišvengiamai šią tendenciją taip pat išnaudos. Tačiau galime tikėtis, kad draudikai ateityje vis labiau bus potencialiais tokių verslo ekosistemų iniciatoriais, galinčiais labiau ir personalizuotai apjungti paslaugas su kitomis bendrovėmis.

7. Saugumas vis dar griežia pirmu smuiku

Žinant, kad kasmet atsiranda vis daugiau įvairaus pobūdžio skaitmeninių duomenų apie mus, drauge tai kelia ir naujus iššūkius. Pavyzdžiui, jautrios informacijos nutekinimas, mūsų asmeninės informacijos ar duomenų patekimas į trečių šalių rankas ir kt. Atitinkamai, naujais saugumo sprendimais bei sistemomis turi pasirūpinti ir draudikai. Todėl padidintas draudimo informacijos saugumas, ypatingai internetinėje erdvėje, ateinantį dešimtį bus vienas šios rinkos prioritetų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją