„Apdovanojimų ceremonija – yra tik „Oskarų“ dalis. Iki apdovanojimų teikimo visą savaitę vyksta ne vakarėliai, o priėmimai, kuriuos organizuoja didžiausios Holivudo studijos ir agentūros. Kas vakarą eiti į tuos priėmimus yra didelis prestižas – kuo daugiau pakvietimų turi, tuo didesnė tavo, kaip asmens, svarba Holivudo žemėlapyje. Agentūrų priėmimuose susirenka ne tik didžiausi agentūrų klientai, bet ir prodiuseriai, studijų prezidentai, finansuotojai. Tai yra galimybė susitikti, pabendrauti su aukščiausios klasės profesionalais iš viso pasaulio. Dažnai tai tampa ne tik susitikimų vieta, bet ir naujų projektų vieta. Į tokius vakarus susirenka ir „Oskarų“ nominantai – visą savaitę iki ceremonijos jie turi galimybę plačiau pasirodyti Holivude, būti pasveikintiems ir pastebėtiems“, – DELFI pasakoja Lietuvos bei Didžiosios Britanijos teatro ir operos režisierė.

Tiesa, pati D. Ibelhauptaitė ir jos vyras Dexteris Fletcheris į „Oskarų“ renginių virtinę įsisuko kiek vėliau – vos porą dienų iki apdovanojimų teikimo ceremonijos. Šiuo metu garsus režisierius intensyviai dirba Londone prie savo naujausio projekto „Rocketman“ – filmo, kuris dedikuotas muzikos legendai Eltonui Johnui. Na, o Dalia turėjo operos „Pikų dama“ premjerą Vilniuje.

„Šiemet Dexteris yra labai unikalioje pozicijoje – jis oficialiai nufilmavo 30% „Bohemian Rhapsody“ filmo, kuris buvo nominuotas penkiems „Oskarams“, o dabar kuria naująjį filmą, kuris turėtų pasirodyti gegužės gale. Tiesiai iš lėktuvo penktadienį nuvažiavome į Dexterio agentūros „William Morris Endeavor Entertainment“ (WME) vakarą. Tai yra viena dviejų didžiausių agentūrų Holivude, todėl buvo lengva pamatyti, kokio lygio yra tie uždari priėmimai. Viskas vyko privačiame name, kuris man pasirodė tarsi iš filmo „The Great Gatsby“ – beprotiškai didelis namas su baseinais, sodais, palapinėmis ir pavėsinėmis. Šiame priėmime susirinko visas kino, muzikos, sporto žvaigždynas, prodiuseriai – nuo tenisininkės Serenos Williams iki aktorių Bradley Cooperio, Amy Adams ir Rami Maleko. Tai – uždaras vakaras, todėl paparaciai fotografuoja tik prie įėjimo, o viduje fotografuoja tik tos agentūros fotografai. Manau, kad klaidinga yra manyti, kad bet koks priėmimas ar vakaras per „Oskarus“ yra šventimas, nes net ir po „Oskarų“ ceremonijos visa tai yra ne tik laimėtojų arba nominantų pagerbimas, bet didelis darbas ir verslas. Tie, kas sako, kad ten yra tik linksmybės ir vienas malonumas, matyt, yra labiau atliekantys antraplanį vaidmenį“, – pastebi garsi režisierė.

Apdovanojimų ceremonija ir jos užkulisiai

Dalia pabrėžia, kad dalyvauti „Oskarų“ teikimo ceremonijoje priimtina tik tiems, kurie tais metais iš tiesų prisidėjo prie nominuotų filmų kūrimo arba atlieka tam tikrą vaidmenį pačiame renginyje. Tai galioja net ir didžiausioms pasaulio garsenybėms.

„Svarbu pažymėti, kad dalyvauti „Oskarų“ ceremonijoje, jeigu nesi nominuotas, yra nepriimtina. Turi būti arba nominuotas, arba teikti apdovanojimą, arba turėti kitą svarbią funkciją. Sėdėti dėl grožio ar vien dėl to, kad esi žvaigždė nėra priimtina. Daugiausiai žvaigždžių, kurios ten susirenka, yra vienaip ar kitaip susiję su filmais, kurie yra nominuoti šių metų konkurse“, – pasakoja pašnekovė.

Lygiai tuo pačiu metu, kai vyksta apdovanojimų įteikimo ceremonija, yra rengiamas kitas ir ne ką mažiau svarbus kasmetinis renginys – „Elton John AIDS Foundation“.

„Tai yra vakaras, kuriame dalyvauja 900 žmonių. Svečiai vienu metu valgo vakarienę ir žiūri „Oskarus“ didžiuosiuose ekranuose. Tuo pačiu metu ten vyksta aukcionas, skirtas paremti šią ne pelno siekiančią organizaciją. Žvaigždės, kurios nedalyvauja pačioje ceremonijoje ar yra nenominuotos tų metų filmuose, susirenka būtent į E. Johno vakarą. Iš visų susirinkusiųjų jos, ko gero, sudaro trečdalį žmonių, todėl jos nemažai prisideda prie pinigų rinkimo labdarai. Tai nėra vakarėlis, tai yra didelis Gala vakaras, kuris vyksta jau 27-erius metus iš eilės kasmet. Tai yra lygiai tokios pačios svarbos renginys kaip ir patys „Oskarų“ apdovanojimai“, – tikina režisierė.

Lemtingąjį „Oskarų“ vakarą D. Ibelhauptaitė prisimena su šypsena, nes jai kartu su vyru teko būti dviejose vietose vienu metu.

„Ta diena buvo ypatinga ir, sakyčiau, gana išprotėjusi bei netikėta. Mes turėjome spėti dalyvauti abiejuose didžiausiuose renginiuose tą vakarą. Kadangi „Bohemian Rhapsody“ buvo nominuotas „Oskarams“, Dexteris turėjo kvietimą dalyvauti ir pačioje apdovanojimų teikimo ceremonijoje, tačiau tuo pačiu metu jis turėjo būti ir „Elton John AIDS Foundation“ vakare, kur pristatinėjo filmą „Rocketman“ ir režisavo E. Johno vaidmens atlikėjo Tarono Egertono duetą su pačiu Eltonu“, – prisimena Dalia.

„Pati ceremonija vyksta 17 val., bet raudonas kilimas prasideda 15 val., todėl ruoštis pradedama maždaug 12 val. dienos, o apie 13 val. 30 min. tu jau turi išvažiuoti iš savo viešbučio, nes yra labai didelė automobilių eilė ir prie raudonojo kilimo, ir prie paties pastato į „Oskarų“ ceremoniją, ir įvažiavimo, kur vyksta „Elton John AIDS Foundation“ vakaras.

Pirmiausiai buvome E. Johno vakare, ten praėjome raudonuoju kilimu, Dexteris visiems pristatė filmą. Tada, kol visi valgė šešių patiekalų gurmanų vakarienę, mes šokome į automobilį ir važiavome į „Oskarų“ ceremoniją ir buvome kartu su filmo komanda. Dexteris ir aš sėdėjome kartu su technine komanda, ne su aktoriais. Techninė komanda turėjo net tris nominacijas ir visas jas laimėjo – dvi už garsą ir vieną už filmo montažą. Spėjome atvažiuoti, kai buvo paskelbti šie laimėjimai bei sulaukėme akimirkos, kai geriausiu aktoriumi buvo paskelbtas R. Malekas. Tiesa, galo, kuomet paskelbiamas metų geriausias filmas, taip ir nesulaukėme, nes skubėjome į mašiną ir turėjome grįžti į Eltono vakarą. Ten, iškart po ceremonijos pabaigos, aktorius T. Egertonas ir Eltonas kartu atliko kūrinį „Tiny Dancer“. Tai buvo vakaro „vinis“, kuris man paliko neapsakomai didelį įspūdį. Stebėjau ir visų didžiųjų Holivudo žvaigždžių, pavyzdžiui, Peterio Fonda ar Dianos Ross reakciją. Kai Taronas su Eltonu išėjo į sceną, visi tie žmonės pakilo nuo savo stalų ir priėjo prie scenos, pasidavė tai emocijai, šoko, dainavo ir plojo kartu. Buvo nepaprasta pamatyti, kaip šie žmonės laukia to filmo ir kaip Amerika vis dėlto myli E. Johną“, – pastebėjo režisierė.

Pati apdovanojimų teikimo ceremonija, anot D. Ibelhauptaitės, įspūdingiau atrodo per televizorių, nei stebint ją gyvai.

„Tai labai ilga ceremonija, manau, kad per televizorių viskas atrodo šiek tiek net įspūdingiau, nei yra iš tikrųjų. Viskas yra labai gerai surežisuota televiziniam parodymui, todėl per pauzes kaip ir visuose televiziniuose filmavimuose vyksta šurmulys, žmonės yra persodinami, kad nebūtų laisvų vietų ir pan. Aišku visi labai laukia, kada bus paskelbti kiekvienos kategorijos laimėtojai, nes kiekvienas sėdintis turi savus numylėtinius, tačiau iš pabuvus ten, galiu sakyti, kad „Oskarai“ yra verslas, o ne lengva šventė. Net ir apdovanojimus laimi ne visada patys geriausi. Dažnai laimi tie, kurių kino studijos arba prodiuserinės kompanijos galėjo investuoti daugiausia pinigų į „Oskarų“ reklamines kompanijas. Pavyzdžiui, filmo „Roma“ „Oskarų“ kompanijos biudžetas buvo 30 mln. JAV dolerių, kas yra daugiau nei to paties filmo biudžetas. Taip buvo dėl to, kad „Netflix“, kurie nėra kino studija, labai norėjo parodyti senosioms, didžiosioms Holivudo kino studijoms, tokioms kaip „Paramount Pictures“, „Warner Bros.“ ar „Disney“, kad „Roma“, nors ir buvo prodiusuota „Netflix“, gali iš tiesų laimėti. Jie dėl to labai daug investavo reklaminei kompanijai ir nors nelaimėjo pagrindinio prizo, gavo net kelis „Oskarus“. Didelę reklaminę kompaniją taip pat turėjo ir „Bohemian Rhapsody“, todėl nestebėtina, kad šis filmas laimėjo net keturis „Oskarus“, nors pačioje Amerikoje jis buvo vertinamas kaip gana kontraversiškas filmas“, – tikina pašnekovė.

Dalia taip pat griauna stereotipinį mąstymą apie „Oskarų“ raudonuoju kilimu žengiančių žvaigždžių įvaizdžius – visa tai taip pat yra didžiulis verslas.

„Taip, ten yra nepaprastai gražios suknelės. Taip, ten yra labai įspūdingi kostiumai. Taip, ten yra didžiausi deimantai. Ir taip, tą vakarą visi yra pakylėti, pasidažę, išpuošti. Tačiau net ir tai yra nemažas verslas. Daugiausia kino žvaigždžių – tiek vyrų, tiek moterų – žymiausių pasaulio dizainerių yra rengiami visiškai nemokamai. Pavyzdžiui, žmogus, kuris eina į „Oskarus“ ar juose yra nominuotas tiesiogiai su dizaineriais ar mados namais nebendrauja, nes tam yra stilisto pozicija. Jų yra nedaug, bet jų įtaka yra milžiniška. Kino studija arba to filmo, kurį tu atstovauji, prodiuseriai apmoka tų stilistų darbą, o jų pagrindinis uždavinys yra surinkti kaip įmanoma daugiau drabužių galimybių iš žymiausių pasaulio dizaino namų. Aktoriai rengiami nemokamai, jie gali rinktis kostiumą ar suknelę, kokią jie dėvėti nori, bet iš tiesų tai stilistas juos nukreipia ta linkme, kokia jam geriau. Kalbu ne tik apie drabužius, bet ir apie batus, kojines ir kitus to vakaro aksesuarus. Dizaineriams tai yra didelė galimybė, juk su jų suknele ar kostiumu žvaigždės eis raudonuoju kilimu ir taip jie gauna didelę reklamą, kuri po to, matyt, jiems transliuojasi į pardavimus. Kai mes pradedame vertinti, kur buvo graži ar negraži suknelė, reiktų nepamiršti, kad, pavyzdžiui, Julia Roberts ar Lady Gaga nesugalvojo pačios apsirengti vienokią ar kitokią suknelę, juo labiau, kad ją nusipirko ar pačios paskambino dizaineriui. Tai yra didžiulė industrija. Iš kur aš visa tai žinau? Mačiau, kaip Dexteris buvo rengiamas ir koks buvo bendravimas su juo. Būtent tada aš supratau, kaip ši industrija veikia. Pavyzdžiui, Dexteriui buvo pasiūlyta rinktis iš keturių rimčiausių dizainerių, jis pasirinko Tomo Fordo kostiumą, tačiau aš tik galiu įsivaizduoti, iš kelių pasirinkimų gali rinktis, pavyzdžiui, geriausio režisieriaus kategorijoje nominuotas asmuo“, – svarstė D. Fletcherio žmona.

Po „Oskarų“ – dar keturi svarbiausi renginiai

Kaip pasakoja D. Ibelhauptaitė, po E. Johno vakaro ir apdovanojimų teikimo ceremonijos šiemet vyko dar keturi skirtingi šventimo vakarėliai, kurie taip pat išlaikė priėmimo vakarams būdingą įvaizdį: toliau besitęsiantis „Elton John AIDS Foundation“ vakaras, „Vanity Fair“ vakarėlis, kuris ilgą laiką buvo vienas iš svarbiausių, nes ten atvažiuoja „Oskarų“ laimėtojai bei privatūs Madonnos ir Jay-Z vakarėliai.

„Dalyvavome ne tik pačioje „Oskarų“ ceremonijoje, bet ir E. Johno vakare, „Vanity Fair“ vakarėlyje, Madonnos privačiame vakare. Jeigu reiktų juos visus palyginti, tai, matyt, E. Johno vakaras buvo didžiausias ir prasmingiausias. Ten susirinko ne tik žvaigždės ar kino industrijoje dirbantys profesionalai, bet ir tie, kurie įsigijo bilietus arba stalą. Stalas dešimčiai žmonių kainuoja – 100 tūkst. JAV dolerių, vieno žmogaus vieta kainuoja – 10 tūkst. JAV dolerių. Visi tie pinigai yra skiriami E. Johno paramos fondui. Žmonės, sumokėję šią sumą, turi galimybę būti šalia žvaigždžių, nes jos vakarą leidžia visai šalia, todėl kiekvienas žmogus gali ne tik paremti fondą, bet ir gali pabendrauti su bet kokia žvaigžde, jeigu jis tik išdrįs prie jos prieiti“, – teigia režisierė.

Tiesa, niekas iš susirinkusiųjų nepuola įamžinti akimirkos, kai susitinkama net ir su pačia ryškiausia muzikos ar kino žvaigžde – tai paprasčiausiai nėra priimtina.

„Ten niekas nedaro asmenukių. Išsitraukti telefoną ten irgi nėra labai priimtina. Nors oficialaus draudimo nėra, bet tokių dalykų ten nepamatysi. Jeigu jau nori nusifotografuoti su kokia žvaigžde, galima paprašyti tave įamžinti to vakaro fotografų, kurie vėliau, ko gero, atsiunčia nuotraukas“, – pasakoja ji.

„Mano vyras šiemet yra, ko gero, unikaliausioje pozicijoje. Jis prisidėjo režisuojant „Bohemian Rhapsody“, jo indėlis buvo labai svarbus, filmas laimėjo daugiausiai „Oskarų“ tą vakarą, tačiau taip pat jis yra režisierius ir autorius kito filmo – „Rocketman“, kuris nusimato būti kito sezono sensacija. Manau, būtent dėl šitų dviejų darbų Dexteriui buvo skiriama nepaprastai daug dėmesio. Tie žmonės, kurie norėjo bendrauti su juo, buvo ir mano pašnekovais, nes tą vakarą aš buvau kartu su savo vyru. Neturiu nuotraukų su kiekvienu žymiu žmogumi, kurį tą vakarą sutikau, nes manau, kad labiausiai garbės nedarantis ir gal net neetiškas dalykas, ką tu gali padaryti, yra būtent bandyti pasidaryti asmenukę. Taip elgiasi tik atsitiktinai ten pakliuvę žmonės. Manau, kad jeigu taip elgtumeisi, pavyzdžiui, Madonnos vakare, tai būtų paskutinis kartas, kuomet ten lankaisi. Privatumas yra didelė to dalis. Kai žvaigždės eina raudonuoju kilimu – tai vieša, o visa kita yra už privačių durų“, – priduria Dalia.

D. Ibelhauptaitė ir D. Fletcheris į „Vanity Fair“ vakarėlį atvyko tada, kai ten pradėjo rinktis daugelis „Oskarų“ laureatų – tarp jų ir Lady Gaga.

„Beveik tarpduryje susitikome su Lady Gaga. Ji sveikino R. Maleką, kuris stovėjo kartu su Dexteriu bei T. Egertonu. Užsimezgus pokalbiui ji sužinojo, kad Dexteris režisuoja ir „Rocketman“. Taip pat mes buvome kartu su E. Johnu ir jo vyru Davidu Furnishu, kurie yra seni Lady Gagos draugai. Ji skyrė labai daug komplimentų „Bohemian Rhapsody“ ir tikino, kad labai laukia „Rocketman“, – pasakoja pašnekovė.

„Vanity Fair“ vakarėlyje buvo galima išvysti ir kitas pasaulinio lygio garsenybes – J. Roberts, Steveną Spielbergą, Jenifer Lopez, Olivią Colman, Renee Zellweger, Penelopę Cruz, Barbarą Streisand, Stingą, Spike’ą Lee, visus „Queen“ grupės narius ir kt.

„Nepasakyčiau, kad tai buvo vakaras pasilinksminimui, jame buvo labai daug žiniasklaidos. Spauda laukė interviu ir komentarų iš laimėtojų. „Vanity Fair“ yra skirtas labiau pasirodyti pačiam ir būti matomam kitų, turėti galimybę su visais pabendrauti. Ten nebuvo jokių didelių šokių ar „laukinių pasirodymų“. Netrukus po to, apie pusę 2 val. ryto mes išvykome į privatų Madonnos vakarą“, – intriguoja D. Ibelhauptaitė.

Tačiau daug kalbėti apie Madonnos organizuojamą renginį režisierė negali – ji, kaip ir kiti svečiai dalyvavo itin didelio privatumo reikalaujančiame vakarėlyje.

„Apie tai yra nekalbama. Tai buvo labai įspūdingas vakaras, kuriame susirinko tik apie 200 žmonių. Madonnos vakaras yra absoliučiai uždaras, privatus, o visi telefonai yra paliekami prie įėjimo. Jame nėra daromos fotografijos. Manau, kad ten buvo pati didžiausia svarbiausių žvaigždžių koncentracija vienoje vietoje. Tiesa, nėra taip, kad visi važiuoja tik į vieną vietą, nes po „Oskarų“ ceremonijos pagrindinis uždavinys yra nuvažiuoti ir aplankyti visas pagrindinius taškus. Nominantai, laimėtojai taip pat tai daro, nes tokiu būdu jie pagerbia vienas kitą. Tiesa, jeigu reiktų kalbėti apie svarbą, tai E. Johno vakarėlis, mano nuomone, buvo prasmingiausias vakaras, nes šiais metais jo metu buvo surinkta 6 mln. 600 tūkst. JAV dolerių paramos. Tai fenomenali suma, skirta AIDS“, – sako ji.

Įvaizdis – tarsi milijonas dolerių

Nors ant „Oskarų“ raudonojo kilimo žengiančios garsenybės nevisai yra atsakingos už savo vakarinį drabužį ir jo paieškas perleidžia stilistams, pati Dalia yra ištikima vieninteliam ir mylimiausiam savo dizaineriui.

„Aš pati nei Anglijoje, nei JAV nesinaudoju stilistų paslaugomis, nes turiu labai gilų įsitikinimą, kad aš noriu vilkėti tik Juozo Statkevičiaus kurtus drabužius – jis mane padaro gražiausią. Juozas ir šįkart mane išpuošė įspūdingai. Aš ir pati buvau labai patenkinta, laiminga, nes atrodžiau unikaliai, originaliai ir visi mane gyrė“, – džiaugsmo neslepia pašnekovė.

„Juozas labai daug dėmesio skyrė tam, kad tai būtų ne tik gražus drabužis. Jam buvo svarbu, kad mano suknelė atitiktų tematiką filmų, kuriuos reprezentavo Dexteris. Abu filmai, kaip aš sakau, yra iš roko muzikos pasaulio, todėl ant mano suknelės buvo išsiuvinėtos aplikacijos su pistoletais, kaukolėmis, rožėmis, peiliais ir ereliais. Tai roko simboliai, kuriuos dažnai žmonės tatuiruojasi. Tą suknelę vadinau „Guns N' Roses“. Ją taip pat puošė įvairūs blizgūs akmenukai, todėl šis kūrinys buvo tikras aukštosios mados rankų darbas“, – tikina ji.

Dalia komplimentų sulaukė iš Claudios Schiffer, R. Maleko, T. Egertono, E. Johno bei T. Fordo, kuris „Oskaruose“ puošė jos vyrą. Tiesa, pats Dexteris savo žmonai taip pat negailėjo gražių žodžių. Jis taip pat labai vertina J. Statkevičiaus kūrybą.

„Manau, kad bet koks darbas, kuris yra unikalus, išpildytas su mintimi ir širdimi išsiskiria minioje, nes atrodo originaliai, dėl to žmonės apie tai nori sužinoti daugiau. Visi sakė, kad aš atrodau genialiai. Gaila, kad negaliu kasdien vaikščioti su tokia suknele gatve ar repetuojant, nes su tokiu drabužiu jautiesi tarsi milijonas dolerių. Tiesa, buvo sakančių, kad atrodžiau kaip milijardas“, – prisimena režisierė.

Prie originalaus įvaizdžio D. Ibelhauptaitei buvo sukurta roko žvaigždžių įkvėpta šukuosena.

„Pagal bendrą roko įvaizdį mane apkirpo labai žymus plaukų meistras Tayloras Johnsonas, kuris dirba su ryškiausiomis žvaigždėmis, žurnalais, kompanijomis. Jo karjera prasidėjo 2002 m., kai Davidui Beckhamui sukūrė visą pasaulį pritrenkusią „mohawk“ stiliaus šukuoseną. Tayloras man sukūrė visiškai išprotėjusią šukuoseną, tačiau labai šaunią. Ji buvo iškarpyta gabalais. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad ji be jokios logikos, tačiau jis mane kirpo dvi valandas. Tai buvo jo duoklė dviem pankroko žvaigždėms iš „Sex Pistols“ – Sidui Vicious ir Johnny Rottenui. Džiaugiuosi galutiniu rezultatu, nes jis man padarė šukuoseną, kuri atitiko visą bendrą įvaizdį“, – sako ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (523)