Tokia aukšta kaina siejama su modelio nedidele rida ir gera jo bendra jo būkle. Didžiausia suma už brangiausią aukcione parduotą „Supra“ siekė 199,8 tūkst. JAV dolerių. Ši suma buvo paklota už oranžinį „Supra“, kurį pasaulis matė kino juostoje „Greiti ir įsiutę“ (angl. „The Fast and the Furious“). Bet šįkart tai buvo didžiausia kaina, kada nors sumokėta per internato aukcioną. Iki šiol aukščiausios kainos dažniausiai tik priartėdavo prie 100 tūkst. dolerių ribos.

Minėtas modelis buvo parduotas likus kelioms savaitėms iki Skotsdeilyje (JAV) vykusio „Barrett-Jackson“ labdaros aukciono, kuriame parduotas pirmasis naujos kartos modelis „2020 Toyota Supra“ ir surinkta 2,1 mln. JAV dolerių – dukart daugiau nei už pirmąjį „Ford Mustang Shelby GT500“, pristatytą tame pačiame renginyje.

Ir, kaip prognozuoja ekspertai, tai tik modernių kolekcionuotinų japoniškų automobilių antplūdžio pradžia; ekspertų nuomone, jų vertė artimiausioje ateityje tik augs, kai kurių iš jų kaina jau dabar kyla.

Tokie reti egzemplioriai kaip „Toyota 2000GT“ ir „Mazda Cosmo“ jau senokai pasauliniuose aukcionuose surenka šešiaženkles-septynženkles sumas. Bet pastaruoju metu pradeda kilti ir paprastesnių automobilių iš Azijos vertė, rodo „2019 Hagerty Bull Market List“ – metinės ataskaitos, nurodančios kolekcionuojamų ir klasikinių automobilių galimas tendencijas ir kainas, – duomenys.

Mazda Cosmo. More Cars nuotr.

Didžiausią iniciatyvą čia rodo tūkstantmečio karta (angl. millennials; Y karta), kuri galiausiai užsidirbo pakankamai pinigų, kad galėtų leisti sau savosios eros dievukus. Juos jaudina galimybė puikuotis automobiliu, kurio plakatais buvo iškabintos jų sienos ir kuriais „lenktyniavo“ žaisdami pirmuosius vaizdo žaidimus.

„Hagerty“ ataskaitoje orientacinė japoniškų automobilių – „geros“ būklės, minimaliai naudotų, – vertė per pastaruosius trejus metus padidėjo vidutiniškai 18,1 proc., o per pastaruosius penkerius metus – 38,8 procento. (Apskritai rinka per pastaruosius trejus metus išaugo 13,1 proc., o per pastaruosius penkerius metus – 23,6 procento.)

Toyota 2000GT. Rex Grey nuotr.

Tendenciją palaiko dar vienas „Toyota Motor Corp,“ modelis, „1988 MR2“. Savo laiku mėgstamas dėl lengvo kėbulo ir greitai perjungiamų penkių greičių pavarų dėžės, automobilis tebeturi gerbėjų, kurie prisimena jį su nostalgija.

Tūkstantmečio kartos atstovai sudaro 45 proc. visų rinkos dalyvių, susidomėjusių MR2, – neįprasta dalis.

„Tai žmonės, kurie tik pradeda įsitraukti į šį hobį, tad yra daug erdvės šiai rinkai augti“, – teigiama ataskaitoje.

Pirmos kartos "Toyota MR2".Steve nuotr.

Įtraukite į šią grupę ir „Toyota Supra Turbo“. Geros būklės modelių, išsaugotų nuo 1994-1998 metų, vertė išaugo daugiau nei šešiais procentais nuo 2017 iki 2018 metų. Dar vienas modelis – „Subaru Impreza WRX STI“. Pirmoji legali „WRX turbo“ versija Jungtinėse Valstijose pasirodė 2002 metais, kuriai didelį poveikį turėjo plačiai žinomi vaizdo žaidimai, tokie kaip „Gran Turismo“. Tuo metu tai buvo paskubomis pagaminti, bet veržlūs automobiliai su ištobulintais visais varomaisiais ratais, naudojami šiaurinio klimato šalyse, ten, kur dominuoja sniegas ir dumblas. Tai reiškia, kad nedaugelis išliko tobulos būklės iki šių dienų. Jeigu jums pavyks surasti tokį apynaujį modelį, jis bus vertas savo kainos. Vidutinė tokio geros būklės modelio kaina svyruoja apie 33,7 tūkst. JAV dolerių (kiek daugiau už naujo modelio kainą – 32 tūkst. dolerių) ir, kaip spėjama, ji toliau kils.

Panašus yra ir „Acura NSX“ atvejis, nors jis priklauso kiek labiau elitinės kilmės klasei. Žinomas kaip japoniškas rafinuotas sportinis automobilis, NSX turėjo 3 litrų V6 formos 270 AG variklį, kai pasirodė rinkoje 1991 metais. Be to, kadangi jį pagamino pagrindinė bendrovė „Honda Motor Co.“, jis buvo neįtikimai patikimas. Jo gamybos procese dalyvavo „Pininfarina SpA“, brazilų lenktynininkas Ayrtonas Senna ir buvęs JAV lenktynininkas Bobby‘is Rahalas. Jį turėjo tokios garsenybės kaip Jackas Nicholsonas, Michaelas Jordanas ir Billas Gatesas. Vienas iš „Oracle“ steigėjų Larry‘is Ellisonas, garsėjantis dosniomis dovanomis savo draugams, kartą užsiminė apie jį 1993 m. elektroniniame laiške, siūlydamas nupirkti „Acura NSX“ ir bet ką, ko tik širdis geidžia – namą Vudsaide, reaktyvinį lėktuvą „Gulf Stream“, „Hope“ („Vilties“) deimantą...“

Acura NSX. Schen Photography nuotr.

Šiandien tokį modelį galima parduoti už beveik 100 tūkst. JAV dolerių, jeigu jis geriausios originalios būklės, bet vidutinė 1991 m. geros būklės modelio kaina siekai apie 43 tūkst. dolerių. Pastaraisiais mėnesiais „Bring a Trailer“ aukcione tokie modeliai buvo parduodami nuo 36 tūkst. iki 75 tūkst. dolerių. „Pigiau grybo“, – palyginti su tais mažesniais, silpnesnės galios „Supra“ modeliais, kurie dabar parduodami už kone dvigubai didesnę sumą. Bet kokiu atveju, jeigu rinkos veiksniai – ir populiarieji internetiniai pardavimai - dar neprarado prasmės, kiekvienas iš jų yra labai geras lažybų objektas.