aA
Pagrindinė priežastis, kodėl mums taip ir nepavyksta užkopti į „Eurovizijos“ kalną – mūsų atlikėjai neturi charizmos, o mes renkamės tai, kas saugiausia, kad neišsišoktume, LRT sako komunikacijos specialistas Saugirdas Vaitulionis. Pasak ryšių su visuomene atstovų ir visuomenės nuomonės formuotojų, šiame konkurse svarbi ne tik daina, bet ir atlikėjo siunčiama žinutė, komunikacinė kryptis ir nuoširdumas.
S. Vaitulionis, A. Jagelavičiūtė, A. Pogrebnojus
© DELFI montažas

S. Vaitulionis: atlikėjams trūksta charizmos

Komunikacijos specialistas S. Vaitulionis teigia, kad į „Euroviziją“ reikia eiti turint žinutę: „Turi būti įdomus, ko mūsų visiems atlikėjams atrankoje trūksta – jie neįdomūs. Atsiprašau, kad taip tiesmukai sakau, bet manau, kad pagrindinė priežastis, kodėl mums taip ir nepavyksta užkopti į „Eurovizijos“ kalną – ne ta, kad esame „maži“ ar politika, tiesiog mūsų atlikėjai neturi charizmos.“

Be to, priduria jis, viena iš nesėkmės priežasčių ir tai, kad bijome eksperimentuoti. „Visada renkamės tai, kas saugiausia, ramiausia, paprasčiausia, kad labai smarkiai neišsišoktume. „Eurovizijoje“ kaip tik reikia išsišokti“, – įsitikinęs S. Vaitulionis.

Kaip pavyzdį jis mini pernai nugalėjusią Izraelio atstovę Nettą: „Ji atėjo su aiškia žinute, buvo ryški nuo pat pradžių, buvo įdomi visai Europos žiniasklaidai. Ji – charizmatiška asmenybė, su aiškia linija to, ką nori pasakyti. O ką gali pasakyti kuris nors iš mūsų atlikėjų? Nėra jokios žinutės.“

Tiems, kurie bijo kritikos S. Vaitulionis patarė geriau konkurse nedalyvauti visai. „Nesuprantu vieno dalyko – jei bijai komentarų, kodėl eini į šį konkursą? Kaip tuomet atlaikytum Europos žurnalistų dėmesį, jei jie tave užpultų komentuoti? Turi būti nusiteikęs susitaikyti su visomis viešumo pasekmėmis ir tuo, kad tikrai ne visiems patiks tavo daina, ne visiems patiksi tu, bet tai normalu ir žmogiška“, – LRT sako jis.

A. Jagelavičiūtė: jei kūrinys blogas, drabužiai nepadės

Stilistė, nuomonės formuotoja socialinėje erdvėje Agnė Jagelavičiūtė tvirtina, kad „Eurovizijos“ dalyviai klaidą daro tuomet, jei didesnį dėmesį skiria išvaizdai, o ne turiniui.

„Reikia galvoti apie tai, kad pats kūrinys, o ne tai, kaip atrodote, turėtų būti svarbiausias. Jokiu būdu nesakau, kad nesvarbu, kaip atrodo atlikėjas, bet jei turite negerą kūrinį, drabužiai tikrai nepadės. Drabužiai gali padėti tada, kai viskas ir taip yra gerai“, – sako A. Jagelavičiūtė.

Nors visą gyvenimą dirba su drabužiais, A. Jagelavičiūtė sako jų nesureikšminanti: „Jie tik paskutinis taškas, o prieš tai turi būti visa kita – turinys, jausmas, širdis, o tik tada – puiki išvaizda.“

Viena ryškiausių Lietuvos influencerių socialiniuose tinkluose laikoma stilistė tikina, kad internete svarbu išlikti savimi. „Manau, kad socialiniuose tinkluose labiausiai laimi nuoširdumas – darykite, ką norite“, – sako ji.

A. Pogrebnojus: drabužiais „Eurovizijos“ nelaimėsi

Apie „Eurovizijos“ dalyvių sceninę išvaizdą kalba ir dizaineris Aleksandras Pogrebnojus – jis pritaria nuomonei, kad drabužiai gali tik papildyti gerą pasirodymą.

„Reikia pripažinti, kad drabužiai, sceninis įvaizdis gali tik padėti, bet negali nulemti laimėjimo, tik duoda tam tikrus niuansus. Pavyzdžiui, jei vyksta apylygė kova, bet kažkas geriau apsirengęs, tada jis gali ir pralenkti. Bet vien drabužiais „Eurovizijos“ nelaimėsi“, – įsitikinęs dizaineris.

„Pavyzdžiui, gali Mamontovą aprengti grybu ir jis vis tiek „išneš“. Bet yra ir visokių keistų pavyzdžių“, – LRT priduria A. Pogrebnojus.

A. Katauskas: „Eurovizija“ – ne dainos konkursas

Pasak ryšių su visuomene specialisto Arijaus Katausko, į „Euroviziją“ reikėtų žvelgti kitaip: „Reikia suprasti, kad „Eurovizija“ nėra dainos konkursas, o labai didelis komunikacinis konkursas. Ten galime laimėti geriau suvokdami, kad tai reikia vertinti būtent per komunikacinę prizmę.“

LRT jis sako, kad komunikuoti reikia randant savo didžiausią stiprybę, įdomybę. „Pažiūrėkime, gal yra kažkoks „perliukas“ – gal galime duoti paaiškinimą, kodėl mūsų daina yra tokia ir kodėl ji turėtų būti aktuali. Jei to nepadarysime, mus vertins pagal tai, kiek mes žinomi, kaip skambame visame kontekste“, – sako jis.

„Į viską pasižiūrėjus, didesnį šansą laimėti dėl neseniai kilusio skandalo turėtų Jazzu. Ji galėtų kalbėti apie pagarbą socialinėje medijoje – tai aktualu visam pasauliui. Kartais reikia paieškoti, kas yra su mumis, o ne su daina, susijusio tokio, kas užkabins kitus“, – priduria ekspertas.