Kurie lėktuve girdimi garsai yra įprasti, o kurie iš tiesų gali reikšti pavojų?

Lėktuvo garsų tema buvo išsamiai išnagrinėta „Quora“ puslapyje, ir čia surinkti atsakymai – du iš jų pateikė aviacijos ekspertai – padės jums atsipalaiduoti kitą kartą, kai sėdėsite lėktuvo salone virš debesų.

Visų pirma, atminkite, kad lėktuvai iš esmės yra triukšmingos ir girgždančios pabaisos, ypač kai patenka į turbulencijos zoną.

„Logiška būtų manyti, kad viskas lėktuve – bagažo lentynos, sėdynės, unitazai ir viskas, kas yra tualete bei pagalbinėse patalpose – yra sandariai pritvirtinta, – aiškina mechanikos inžinierius Marcas Levy, teigiantis, kad dirbo įmonėje „Boeing“. – Tačiau iš tiesų bagažo lentynos lėktuvo salone pakabintos ant traukių, kriauklės ir unitazai pritaisyti prie bėgelių ant grindų ir t.t., o tai reiškia, kad kai lėktuvą net ir nestipriai kresteli, visi viduje esantys daiktai sujuda ir kartais atsitrenkia vienas į kitą.“

Mike‘as Leary, kuris taip pat buvo „Boeing“ darbuotojas, išvardijo visus nerimą keliančius garsus, kurių galima tikėtis skrendant lėktuvu.

Visiška tyla – parodanti, kad nedirba nė vienas variklis, ko gero turėtų kelti nerimą. Bet net ir tokiu atveju dar ne viskas prarasta, nes net jei nė vieno variklio užvesti nepavyktų, lėktuvas sugeba sklęsti neįtikėtinai didelį atstumą.

Pavyzdžiui, kai 2001 m. rugpjūčio 24 d. „Air Transat“ 236 maršruto lėktuvo varikliai sugedo, jis sugebėjo avariniu būdu nusileisti Azorų salose, nusklendęs iki jų 120 km.

Garsus trenksmas ir lėktuvo supurtymas ant tūpimo tako gali reikšti, kad sprogo padanga – tai potencialiai yra rimta problema.

Garsas, lyg variklis čiaudėtų ar sproginėtų, skrendant gana arti žemės, gali reikšti susidūrimą su paukščiu.

Žaibo smūgiai – kurie retai pasitaiko ir lėktuvui nėra pavojingi – pasireiškia kaip prislopintas žybsnis ir dunkstelėjimas, tačiau keleiviai jų gali ir nepastebėti.

Pirmasis signalas apie rimtą problemą gali būti piloto balsas per garsiakalbių sistemą.

Patrickas Smithas aiškina: „Keleiviai visada informuojami apie nepaprastąją padėtį ar gedimą. Vis dėlto, net jei pilotas praneša, kad yra problemų su važiuokle, slėgio sistema, varikliais arba kad planuojamas avarinis nusileidimas, nemanykite, kad jūsų gyvybei gresia pavojus. Tai praktiškai visada būna labai nedidelis gedimas – tačiau jūs vis vien būsite informuoti. Net jei evakuacijos tikimybė ir labai maža, bet ji egzistuoja, keleiviai visada apie tai informuojami.“

„Quora“ skaitytojai papildė sąrašą komentarais:

„Garsas, kai keleivių galvos atsitrenkia į lubas, nieko gero nežada, – rašo vienas. – Labai didelis garsas, kurį sukelia į kabiną 480 km/h greičiu besiveržiantis oras, taip pat nieko gero nežada. Skrendant pirmąja klase išgirsti „Šampano nebėra“ labai nemalonu, o išgirsti „Pasilenkite, leisimės avariniu būdu“ nemalonu skrendant bet kuria klase.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)