Gatvę suremontuoti, vamzdžius sutvarkyti, baseiną pastatyti, sniegą nuvalyti, šiukšles išvežti, kiemus sutvarkyti. Čia jau ne autobusu prieš rinkimus dėl reklamos važiuoti ar benzopjūklu prieš fotografus tują nupjauti. Tada prasideda – viskas vėluoja, kainuoja brangiau, skaičiai nesueina. Žodžiu, vaizdelis nekoks.

Kai pernai gegužę įtūžę vilniečiai tempė perpildytus šiukšlių konteinerius prie savivaldybės, buvo viešai žadama, kad čia tik laikini nesklandumai – tuoj tuoj viskas išsispręs – mokėsime mažiau, o šiukšles veš geriau. Praėjo 9 mėnesiai ir ką turime?

Šiukšlių konteineriai perpildyti tiek, kad jau net ir feisbuke akis bado. O vilniečiai šiandien labiausiai bijo... pavasario. Nes, kol žiema, šalta, tai atliekos bent nesmirdi. Kas bus, kai saulė išlįs, niekas ir įsivaizduoti nenori.
Akivaizdu ir tai, kad mažiau už atliekų išvežimą vilniečiai nemokės. Prieš rinkimus apie tai miesto valdžia kalbėti vengia, bet ir nuslėpti realybės nebepavyksta, nes konteineriai dažnai stovi perpildyti ir laiku neišvežami, – naujas sąskaitas apdairiai miestiečiams išsiųs, matyt, jau po rinkimų, kovo 3 dienos.

Nenori meras žmonių prieš rinkimus erzinti. Nes jau dabar matosi, kad nei paskaičiuoti, nei sudaryti konkurencijos nesugebama. O tam, kad darbas būtų efektyviai organizuotas ir įkainiai mažėtų, paprasčiausio ūkiškumo trūksta. Tad jau šiandien konstatuojama, kad tų pinigų, kuriuos sunešė Vilniaus gyventojai neužteks, o miesto valdžia jau dabar moka vežėjams 50 procentų daugiau nei buvo numatyta sutartyje.

Daug metų kūriau verslą ir galiu pasakyti, kad su tokiu neūkiškumu bet koks verslas bankrutuotų. Kyla klausimas, o skaičiuoti savivaldybėje apskritai kas nors moka?

Jei versle skaičiuojant biudžetą būtų padaryta tokia klaida – toks skaičiuotojas bemat būtų atleistas. O čia nieko, dirba toliau – kol labai nesmirda, vilniečiai pakentės.
Daug metų kūriau verslą ir galiu pasakyti, kad su tokiu neūkiškumu bet koks verslas bankrutuotų. Kyla klausimas, o skaičiuoti savivaldybėje apskritai kas nors moka?
Viktoras Uspaskichas

Kokių veiksmų imsiuosi tapęs Vilniaus meru?

Visų pirma visose Vilniaus savivaldybei priklausančiose įmonėse padarysiu optimizaciją išlaidų, pajamų, kadrų politikoje, paslaugų tiekime, priversiu, kad vilniečių pinigais išlaikomi valdininkai dirbtų efektyviau tarsi savo namo kieme, kad viskas blizgėtų, ir laiku būtų sutvarkyta. Tikiu, kad savo kieme niekas nenorėtų šiukšlių laikyti. O jeigu nesugebės tvarkingai ir efektyviai dirbti, visas šiukšles vešiu į jų kiemą.

Savivaldybės įmonės „Vilniaus atliekų surinkimų administratorius“ (VASA) išlaikymas per metus miestiečiams kainuoja 2 mln. eurų. Tai yra milžiniški pinigai, tikrai galima 20–30 procentų mažinti administravimo išlaidas.

Pastatysime daugiau konteinerių, nes jų dabar akivaizdu, kad yra per mažai. Ypač rūšiavimui skirtų. Kai naujame, „prestižiniame“ (!) kvartale 700 butų pastatomi 3 konteineriai, net vaikui turėtų būti aišku, o merui tuo labiau, kad tai yra per mažai ir aplink juos augs šiukšlių kalnai.

Daug kalbama apie „išmanų Vilnių“, tai gal pradžioje sutvarkom estetiškai ir ekologiškai miestą, o jeigu reikia, išmanumo technologijas reikia pritaikyti ir šiukšlių išvežime, kad konteinerius išvežtų, ne tada kai atėjo laikas pagal grafiką, o tada, kai jis prisipildo.

Ir tikrai, turi būti sudarytos konkurencinės sąlygos visuose ūkiuose, tada eis darbas efektyviau ir pigiau, tai puikiai matosi versle. Net mano koncerno viduje įmonėms neleidžiama naudotis savo įmonių paslaugomis nekonkurencinėmis sąlygomis, nes tai mažina motyvaciją dirbti efektyviau, o iš patirties žinau – ir daug ką nuveda į bankrotą. Todėl atėjus į mero pareigas, šita betvarkė bus greitai sutvarkyta ir miestiečiai turės mažesnes kainas už visas komunalines paslaugas visoje Lietuvoje.
Ir aš visiškai atsakau už savo žodžius!