Mados entuziastų dėmesį dabar kausto tie miestai, kuriuose užgimę prekių ženklai daro reikšmingą įtaką pasaulinėms mados ir stiliaus tendencijoms. Negalintiems gyventi be mados svetainė „Culture Trip“ 2019 metais siūlo apsilankyti penkiuose miestuose.

Naujų talentų paieška Sidnėjaus mados savaitėje

Pastaraisiais metais mados pasaulio akiratyje atsidūrė Australija. Pirmieji, sulaukę didžiulio susidomėjimo, buvo pradedantieji dizaineriai – Tonis Matičevskis, dirbantis su mados tinklaraštininke ir australiškojo „Vogue“ modeliu Nicole Warne, Dion Lee, pirmasis mados savaitės kolekciją pademonstravęs Operos teatre, taip pat seserys Nicky ir Simone Zimmermann – Padingtono prekyvietėje pirmuosius žingsnius žengęs jų vardo prekės ženklas dabar puikuojasi aukštosios mados prekybos vietose visame pasaulyje.

Ir nors šie trys prekių ženklai savo sezono naujienas pastaruoju metu pristatinėja Niujorke, šių metų gegužės 19 dieną Sidnėjuje vyksiančioje „Mercedes Benz“ mados savaitėje bus galima pasigėrėti daugybe naujų kylančių talentų.

Apsilankykite mados patyrimų muziejuje Amsterdame

Nyderlandų sostinė Amsterdamas garsėja kaip miestas, kuriame darbuojasi daugybė nepriklausomų džinsinių drabužių kūrėjų. Vis dėlto nuolat didėjantis vietinių prekių ženklų dėmesys tvarumui mados mėgėjus domina ne ką mažiau. Kaip prognozuoja čia veikiančios mados ir stiliaus viešųjų ryšių agentūros „Ganbaroo“ įkūrėja Mandy Meuwese, 2019-aisiais ši tendencija turėtų būti ant bangos. „Esu įsitikinusi, kad dabar mums reikia tokių prekių ženklų, kurie būtų skaidrūs, socialiai atsakingi ir sąmoningi“, – sako ji.

„Fashion for Good“ – Amsterdame įsikūręs interaktyvus muziejus, kuriame kiekvienas gali tapti mados gamybos grandinės tyrėju ir patirti, ką reiškia tvari mada. Duris lankytojams muziejus atvėrė praėjusių metų spalį. Na, o visai netrukus, jau šių metų vasarį, pareigas pradės eiti naujai paskirtas pagrindinės Amsterdamo mados mokyklos – Amsterdamo mados instituto – direktorius Dirkas Reyndersas. Mados entuziastai tikisi, kad naujasis instituto vadovas pradės naują kūrybos erą. Su naujojo mados kalvės vadovo planais nekantrauja susipažinti ir mados pramonės atstovai.

Budapešto mados savaitėje – garsioji „Nanushka“

Už tai, kad pateko į pasaulio mados žemėlapį, Budapeštas turėtų būti dėkingas prekės ženklui „Nanushka“, populiarumo sulaukusiam 2016-aisiais. Šio prekės ženklo kolekcijos yra įkvėptos unikalios miesto kultūros, o šių metų pavasario ir vasaros kolekcija bus ypatinga tuo, kad joje bus panaudota tik vadinamoji veganiška oda – medžiaga, kurią itin mėgsta jauni kūrėjai, daug dėmesio skiriantys gamybos proceso etiškumui ir tvarumui.

Iš kitų prekės ženklų „Nanushka“ išsiskiria dar ir dėmesiu paveldui. Nors pasaulinis pripažinimas suteikė galimybę savo modelius pristatyti ir Niujorko mados savaitėje, palikti Budapešto podiumo ji kol kas nesirengia ir naujienas pristato kiekvieną sezoną. Taip į miestą pritraukiamas ištisas būrys mados žinovų ir žiniasklaidos atstovų. Be to, šių metų Budapešto mados savaitėje dar dalyvaus kūrėjų iš Vengrijos, Lenkijos ir Čekijos.

Tokijas – intriguojančios mados miestas

Pasaulio dėmesį į Japonijoje kuriamą madą dizaineriai Yohji Yamamoto ir Rei Kawakubo pirmąsyk atkreipė tada, kai devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje drąsa ir kitoniškumu dvelkiančias savo kolekcijas atsivežė į Paryžių. Šiandien Tokijo prekės ženklai – tiek nauji, tiek jau įsitvirtinę – ne ką mažesnį pasitikėjimą pelno ir būdami pristatomi namuose.

Tokijo mados savaitėje, vykstančioje kovo ir spalio mėnesiais, kaskart galima išvysti naujų kvapą gniaužiančių talentų. Tokijo mados savaitė išsiskiria ypatingu dėmesiu progresyvioms, į ateitį žvelgiančioms kolekcijoms ir užtikrintai, tačiau kaskart vis kitokiai estetikai. Čia suvažiuoja vieni įtakingiausių mados pasaulio pirkėjų, redaktorių ir influencerių.

Los Andželas – naujai užgimęs mados perlas

Los Andželo centrą vienas po kito atranda ir jame kuriasi nauji perspektyvūs mados kūrėjai, taigi 2019-aisiais šis miestas galėtų būti vienu iš svarbiausių mados turizmo tikslų. Los Andžele savo produkciją žinomiems dizaineriams siūlo daugybė gamintojų – nemažai jų jau pelnė tokių prekės ženklų kaip „Yves Saint Laurent“ ir „Rebecca Taylor“ pasitikėjimą. Nuo 2017 m. čia veikianti prekyvietė „Row DTLA“ – vieta prabangesnių prekės ženklų mėgėjams.

Nepriklausomų dizainerių iniciatyva naujajame Los Andželo mados rajone užgimsta muzikai, madai ir kitiems menams skirtos platformos, kaip antai „Fashun Tweek“, rengiama daugybė neįprastų sezoninių renginių. Dukart per metus vykstanti Los Andželo mados savaitė – tarptautinis renginys, kuris sulig kiekvienu sezonu darosi vis labiau ir labiau prestižinis. Susidomėjimą šiuo renginiu reiškia vis daugiau dizainerių, kuriems rūpi daugiau nei vien Holivudo glamūras ir kuriems Los Andželas – išskirtiniu kultūriniu gyvybingumu ir milžinišku kūrybiniu potencialu alsuojantis miestas.