Krovininių automobilių transporto „Gruzautotrans“ asociacijos prezidentas tvirtina, kad streike dalyvauja keli šimtai automobilių Rusijos pietuose, iš kur gabenama daugiausia eksporto. Jo teigimu, protestuose dalyvauja 60–70 proc. visų grūdų vežėjų. Krovinių vežėjų netenkina užmokestis ir darbo sąlygos, kurios verčia laužyti pervežimo taisykles.

„Gruzautotrans“ Rostovo filialo vadovas Aleksandras Tipikinas pabrėžia, kad dabartinio mokesčio už grūdų tonos pervežimą nepakanka išlaikyti automobiliui, o dėl išlaidų mažinimo grūdų savininkai priversti 2–3 kartus perpildyti mašinas. Įdiegus automatizuotas krovinį matuojančias sistemas, vežėjams gresia didžiulės baudos.

Dabartinis tarifas – 1,43 tūkst. rublių (maždaug 18 eurų) už grūdų tonos vežimą 550 km. Vežėjų teigimu, minimalus tarifas turėtų būti 1,75 tūkst. rublių (maždaug 22 eurai) už toną. Bauda už automobilio perkrovimą gali būti iki 500 tūkst. rublių (6373 eurai). Vairuotojams tenka rinktis – vežti grūdus už nepalankų tarifą rizikuoti gauti didžiulę baudą arba streikuoti.

Už vieną krovininio automobilio reisą (nuo keltuvo iki uosto) vairuotojas gaus apie 35 tūkst. rublių, o tai nepadengia jo išlaidų: 27 tūkst. – benzinui, 2 tūkst. – mokesčių rinkimo sistemai „Platon“, išlaidos automobilio stovėjimui, maistui ir vairuotojo poilsiui, mokesčiai ir išlaidos automobilio remontui.

Dėl streiko jau neišvežta į užsienį 90 tūkst. tonų grūdų – tai sudaro apie 4 proc. mėnesio eksporto. Dėl protestų gali iširti daugelio kompanijų eksporto sutartys, taigi kompanijoms grėstų didelės baudos.

Tačiau regionų valdžia tvirtina, kad problemų nėra. Rostovo srities transporto ministras Andrejus Ivanovas teigė naujienų agentūrai TASS, kad daugiausia streikuoja nelegalūs vežėjai, o apie legalių vairuotojų streiką valdžia kol kas neturi informacijos.

Federalinė valdžia nekomentuoja situacijos, nors turėtų žinoti apie problemą, nes dar sausio 24 d. nurodė visiems uostams fiksuoti eksportuojamų grūdų kiekį ir apie jį pranešti. Sudarinėti ataskaitas nurodyta iki 2020 m. sausio 5 d. imtinai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (75)