„Apskaičiavus galimą apyvartą, jei nebūtų tų praradimų naftos produktų ir grūdų, tai uoste galėjo būti apyvarta 51 mln. tonų. Turime neblogą rezervą tokiai apyvartai pasiekti“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį teigė uosto Rinkodaros ir bendrųjų reikalų vadovas Artūras Drungilas.

Anot jo, labiausiai pernai sumenko grūdų bei naftos produktų krova – jų krauta atitinkamai 1 mln. ir 996 tūkst. tonų mažiau nei 2017-aisiais.

Konteinerių per metus perkrauta 8,57 mln. tonų – 2,9 mln. daugiau, trąšų – 14,29 mln. tonų, arba 0,5 mln. daugiau, ro-ro krovinių – 5,25 mln. tonų, arba 324 tūkst. tonų daugiau.

Pasak A. Drungilo, visų Baltijos jūros rytinės pakrantės uostų krova 2018 metais išaugo 6 mln. tonų – labiausiai ją išaugino konteineriai (6,2 mln. daugiau), anglys (3,3 mln.) ir mediena (1,9 mln.). Naftos krova sumenko dešimtadaliu.

Pagal prieaugį Klaipėdos uostas – antras regione po Sankt Peterburgo: atitinkamai 3,4 mln. ir 5,67 mln. tonų daugiau nei 2017-aisiais.

„Tai rodo, kad Klaipėda ir joje dirbančios įmonės (…) yra konkurencingos“, – teigė A. Drungilas.

Šiemet, pasak jo, prognozuojama 46,3 mln. tonų krova.

Rekordinės pajamos

2018 metais Klaipėdos uostas gavo ir rekordiškai daug pajamų – 63,7 mln. eurų, arba 7 proc. daugiau nei 2017 metais, jo ikimokestinis pelnas buvo 34,7 mln. eurų – 9 proc. daugiau.

Uosto direkcijos Ekonomikos ir finansų vadovo Martyno Armonaičio teigimu, pernai augo pajamos iš rinkliavų.

„Praėjusiais metais didėjo laivų skaičius, dėl to atitinkamai gavome ir didesnes pajamas“, – sakė M. Armonaitis.

Uosto kapitono pavaduotojas Eduardas Ringis teigė, kad pernai į uostą įplaukė 355 laivai, kurių ilgis viršija 200 metrų (2017 metais – 267), o bendras įplaukusių laivų skaičius siekė 7,1 tūkst. (6,57 tūkst.).

„Iš laivybos pusės aišku, ką reikėtų iškelti į patį viršų – gale metų patį didžiausią laivą („MSC Ingy“ – BNS) ne tik mūsų uostui, bet ir visam regionui. Mes tapom antru uostu, kuris sugeba priimti tokio tipo laivą ir tai tikrai kelia didelį džiaugsmą savimi ir atliktais darbais“, – sakė E. Ringis.

Anot jo, nepalankios oro sąlygos laivybą trukdė iš viso 109 valandas.

Investicijų planai

Į Klaipėdos uostą 2018 metais investuota 38,8 mln. eurų, o šiemet planuojama investuoti 48,3 mln. eurų.

Per 2019-2022 metus į Klaipėdos uostą numatyta investuoti 477 mln. eurų, iš kurių 93,7 mln. eurų – Europos Sąjungos parama.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)