„Sandoris yra mišraus pobūdžio, todėl pavadinimas „Mainų sutartis“ nevisai atitinka jo turinį. Tačiau vien ta aplinkybė, kad sandorio
pavadinimas neatskleidžia esminio šalių susitarimo, nesudaro pagrindo jį pripažinti apsimestiniu. Esminis tikslas – modernizuoti Trakų autobusų stotį, šių ketinimų šalys neslepia ir neneigia, todėl negalima teigti, kad jų valia išreikšta ydingai ir dėl to šis sandoris yra niekinis“, – rašoma teismo nutartyje.

Teismo vertinimu, nors esminės sutarties sąlygos iš dalies atitinka koncesijos požymius, tačiau investuotojo gaunamos naudos pobūdis neleidžia sandorio kvalifikuoti kaip koncesijos.

„Investuotojui iš esmės tenka visa rizika, tačiau jo atlyginimą sudaro ne pajamos iš veiklos, o suteikta teisė, atlikus rekonstrukciją, atsidalyti turtą ir įgyti prekybos patalpas bei automobilių stovėjimo aikštelę. Šiuo atveju investuotojas nesinaudos pačia stotimi ir jos infrastruktūra, iš objekto eksploatacijos jokių pajamų taip pat negaus. Ne viename Lietuvos mieste autobusų stotys atnaujintos pasitelkiant privačius investuotojus, kuriems kaip atlygis suteikiama galimybė įgyti prekybos patalpas, tokiu būdu susigrąžinant investicijas. Tačiau nė vienas iš tokių atvejų nebuvo įformintas koncesijos sutartimi. Tai paneigia išvadą, kad tokie santykiai laikytini atitinkančiais išskirtinai koncesiją“, – rašoma teismo nutartyje.

Apeliacinis teismas panaikino balandį paskelbtą Vilniaus apygardos teismo nutartį, kuria tenkinus prokurorų ieškinį, „Trasto“ bei „Trakų autobusų“ 2016 metais sudaryta mainų sutartis pripažinta neteisėta.

Apeliacinis teismas taip pat panaikino 2017-ųjų birželį prokurorų prašymu taikytas laikinąsias apsaugos priemones ir leido „Trastui“ disponuoti turtu autobusų stotyje.

Pagal sutartį, „Traukų autobusai“ perdavė „Trastui“ dalį Trakų autobusų stoties Vytauto gatvėje už toje pačioje gatvėje esantį „Trasto“ turimą 0,2 ha ploto sklypą. Sutarčiai tuomet pritarė Trakų rajono savivaldybės taryba.

Į prokurorus, prašydamas ginti viešąją interesą, kreipėsi Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos vadovas Gintaras Abaravičius.
Pasak jo, plėtra sklypuose Trakų Vytauto g. 88 ir 90 prieštaraujančios parko planavimo schemai.

D. Nedzinskas siekia atnaujinti seną Trakų autobusų stotį drauge įrengiant parduotuvę. „Trastas“ į naujos Trakų autobusų stoties ir
„Rimi“ parduotuvės projektą žada investuoti 3 mln. eurų.

Teritorijoje esančius 1987 metais statytus pastatus planuojama griauti ir vietoj jų pastatyti stoties bei 2 tūkst. kvadratinių metrų ploto parduotuvės kompleksą.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)