aA
Jei nuspręstumėte įsigyti naują „Ferrari 812 Superfast“, turėtumėte susitaikyti su mintimi, kad teks laukti daugiau nei vienerius metus. Tačiau tai - normalu. Superautomobilių gamyba nėra labai intensyvi, jie reikalauja daug laiko, o paklausos ir gamybos apimčių santykis yra neproporcingas. Tačiau kas tikėjosi, kad taip nutiks su „Suzuki Jimny“?
"Suzuki Jimny"
© Vytautas Pilkauskas

„Suzuki Jimny“ – tai kompaktiškas japoniškas visureigis. Ir sakydami „visureigis“ neturime omenyje „šiek tiek pakeltas hečbekas skirtas miestui“. „Suzuki Jimny“ yra tikras visureigis, kuris dabar dar ir vilioja patraukliu dizainu. „Jimny“ iš esmės rinkoje neturi konkurentų, tačiau jo populiarumą riboja praktiškumo trūkumas, ne pačios geriausios važiavimo savybės ant lygaus kelio, neįprastai didelės degalų sąnaudos. Kita vertus, „Jimny“ paklausa yra tokia didelė, kad visureigio gali tekti laukti ir visus metus. Kodėl?

Visų pirma, todėl, kad „Suzuki“ nesiruošė staiga užgriuvusiam populiarumui. Šio gamintojo pajėgumai nėra tokie dideli kaip „Toyota“ ar „Honda“. Ilgas, net metus nusitęsęs, laukiančiųjų sąrašas susidarė Jungtinėje Karalystėje, kuriai „Suzuki“ per metus numatė tik 1200 „Jimny“ visureigių – nebuvo manoma, kad jų kas nors pirks daugiau. Gamybos linija, skirta dešiniavairių automobilių surinkimui, dirba visu pajėgumu pirmiausia patenkinti vietinės Japonijos rinkos poreikius – šioje šalyje „Jimny“ be plačios arkų apdailos atitinka vadinamajai „Kei“ klasės reikalavimus, todėl jo savininkai sumoka mažesnius mokesčius ir gauna kitų nuolaidų mieste.

Taigi, viską galėtume nurašyti neplanuotam populiarumui tiek vietos, tiek tarptautinėse rinkose. Tačiau ne viskas taip paprasta. Automobilių pramone ir jos užkulisiais besidomintys žmonės pastebėjo, kad „Suzuki Jimny“ gamyba ir eksportas yra ribojami tyčia – „Suzuki“ nenori parduoti daug mažųjų visureigių.

Reikalas tas, kad „Suzuki Jimny“ nėra labai ekologiškas automobilis. Jo anglies dvideginio emisijos siekia 154-170 g/km – gerokai daugiau nei kitų mažųjų „Suzuki“ modelių. Taigi, kuo daugiau „Jimny“ bus parduota, tuo didesnės bus vidutinės naujų „Suzuki“ automobilių emisijos. Niekas nenori pagarsėti kaip labai nešvari markė, tačiau reikalas ne tik reputacijoje – „Suzuki“ gali bijoti baudų, kurios grėstų viršijus Europos Sąjungos nubrėžtą kartelę.

„Suzuki“ svarstė „Jimny“ aprūpinti labai taupiu 1 litro varikliu, tačiau jis nederėjo prie visureigio charakterio ir paskirties. O hibridinė sistema buvo tiesiog per brangi. „Suzuki“ žada, kad „Jimny“ gamybos apimtys augs, tačiau kažin, kaip tai įvyks - gali būti, kad visureigius ims gaminti kita gamykla Indijoje.

ES yra nustačiusi, kad 2020-2021 metais automobilių gamintojų gamos taršos vidurkis turėtų nukristi iki 95 g/km. Tai didieji gamintojai pasieks naudodami elektromobilius, hibridines pavaras ir kitas technologijas, kurios „Jimny“ modeliui nenumatytos.