Todėl garsūs gamintojai suburia gausias mokslininkų pajėgas, kuria tyrėjų tinklus ir bendradarbiauja su pažangiausiomis mokslo institucijomis, laboratorijomis. Tarptautinės verslo konsultacijų bendrovės „PwC“ ekspertai pabrėžia, kad išskirtiniams produktams sukurti prireikia ne vienerių metų, tad ilgainiui susidaro įspūdingos R&D veiklai skiriamos sumos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Šiemet atlikta „Global Innovation 1000“ studija parodė, kad tūkstantis į studiją įtrauktų pasaulinių kompanijų 2018 metais R&D veiklai skyrė beveik 690 milijardų eurų. Šią rekordinę sumą lyginant su praėjusiais metais užfiksuotas net 11,4 procento augimas. Tarptautinio vadybos žurnalo „strategy+business“ apžvalgoje pristatoma, kaip atrodo didžiųjų tarptautinių kompanijų pajėgos, kuriančios inovacijas, kurios keičia kasdieninį žmonių gyvenimą.

Greito vartojimo prekės yra kievieno žmogaus kasdienybė, todėl dažnai vartotojai net nepastebi pokyčių, dėl kurių gamintojai dirbo ne vienerius metus. Vis dėlto didieji gamintojai tikina, kad jiems svarbiausia – vartotojų pasitikėjimas produktais ir prekių ženklais – visos inovacijos turi būti saugios, tvarios ir prisidėti prie pažangos.

Kompanija „Nestle“, per metus pasiekianti 83,3 mlrd. pardavimus, į tyrimus bei plėtrą per metus investuoja 1,86 mlrd. eurų. Savo pranešimuose bendrovė pabrėžia, kad nuo pat pradžių inovacijos buvo jos veiklos šerdyje: „Ar kalbame apie patogumą, sveikatą ar malonumus, mūsų R&D komanda kuria patikimus produktus, paslaugas ir sistemas, kurios pagerina žmonių gyvenimo kokybę“.

„Nestle“ teigia, kad turi plačiausią R&D tinklą iš visų maisto pramonės bendrovių. Tinkle visame pasaulyje veikia 40 R&D centrų ir 4800 mokslininkų bei tyrėjų, kurie sprendžia įvairiausius klausimus, pavyzdžiui, kuria sultinio kubelius, pagerinančius geležies įsisavinimą organizme, arba aiškinasi, kokie produktai geriausiai tiktų aplink pasaulį saulės energija varomu lėktuvu skrendantiems pilotams.

Daug dėmesio produkto pakuotei skiria ir kita pramonės milžinė – kompanija „Unilever“. Dizaino specialistams tenka pasukti galvas, kad produktų pakuotės būtų net tik puikios išvaizdos, bet ir patogios transportuoti bei sandėliuoti, taip pat būtų draugiškos aplinkai. Kompanija užtikrina, kad saugus ir tvarus būtų tiek pats produktas, tiek pakuotė. „Unilever“, kurios pardavimai per metus siekia 52,3 mlrd. eurų, R&D sričiai skiria apie 1 milijardą eurų kasmet.

Bendrovės duomenimis, R&D veikla užsiima daugiau negu 6 tūkst. profesionalų, o „Unilever“ priklausančių patentų ir patentų paraiškų skaičius viršija 20 tūkstančių. Specialistų komandos intensyviai darbuojasi rinkdamos ir analizuodamos duomenis – unikalios įžvalgos leidžia sukurti produktus, kurie patenkina šiuolaikinių vartotojų norus ir poreikius.

Automobilių pramonė šiandien mąsto ne apie vairą ir keturis ratus, bet operuoja sudėtingomis ir plačiomis mobilumo kategorijomis. Vienas didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje, Vokietijos koncernas „Volkswagen“, per metus pasiekia 21,7 mlrd. eurų pardavimus. Pagal Europos Sąjungos sudarytą investicijų sąrašą, „Volkswagen“ R&D veiklai skyrė 13,67 mlrd. eurų – daugiau lėšų negu bet kuri kita pasaulio kompanija. „Das Auto“ aplenkia net tokias bendroves kaip „Microsoft“, „Apple“ ar „Alphabet“, kuri valdo „Google“.

Šioje srityje konkurentų – „Toyota Motor“, „Daimler“ ir „General Motors“ – investicijų sumos sukasi ties 7,5 mlrd. žyma. Sektoriaus lyderiai kalba ne tik apie ekonomiškesnius, saugesnius, išmanesnius automobilius, bet apie visą mobilumo sritį – aktyviai investuoja į pavežėjimo paslaugų bendroves, tokias kaip „Uber“ ir „Grab“, vysto dirbtinio intelekto ir savivaldžių automobilių programas.

„Volkswagen“ teigimu, e-mobilumo vystymas yra vienas iš kompanijos veiklos prioritetų. „Volkswagen“ prekės ženklas gausiai investuoja į rytojaus produktus, technologijas ir skaitmeninio verslo modelius, – teigia bendrovės atstovai, pabrėžiantys labai aiškią ateities viziją, – nuo 2019 metų iki 2023 metų daugiau negu 11 milijardų eurų bus investuojama į e-mobilumą, skaitmenizaciją, mobilumo paslaugas ir autonomiškai važinėjančius automobilius“. Todėl bendrovė tikisi, kad „Volkswagen“ prekės ženklas 2025 metais bus e-mobilumo srities čempionas – taps pirmuoju gamintoju, kuris parduoda daugiau negu 1 milijoną elektrinių automobilių per metus. Vien tam, kad pasiektų šį ambicingą tikslą, „Volkswagen“ planuoja skirti per 9 milijardus eurų.

Farmacijos pramonės tikslai – nesunkiai nuspėjami: kova su įvairiomis ligomis ir geresnė pacientų savijauta.

ES investicijų sąraše aukščiausiai iš farmacijos kompanijų atsidūrusi „Roche“ stipriai orientuojasi į žmogaus ateities poreikius. „Dabar darome tai, ko pacientams prireiks vėliau“, – taip skamba kompanijos šūkis, kalbant apie naujus medicinos sprendimus, skirtus pacientams ir gydytojams farmacijos ir diagnostikos srityse. Į R&D sritį 9,2 milijardo eurų investavusios „Roche“ duomenimis, kompanijos mokslininkų komandos vykdo daugiau negu 150 įvairių projektų, ieškodami sprendimų onkologijos, virusologijos, metabolinių ligų ir kitose srityse.

„Novartis“ – kita farmacijos kompanija, kurios centrinė būstinė, kaip ir „Roche“, yra įsikūrusi Šveicarijoje. Farmacijos bendrovė R&D skiria 8,5 mlrd. eurų. Savo tyrimų institutus kompanija vadina „inovacijų varikliu“. „Bendradarbiaujame sujungdami įvairias organizacijas ir mokslo įstaigas. Sutelkiame dėmesį į naujas technologijas, kurios suteikia potencialą pasiekti proveržį gydant pacientus“, – teigia „Novartis“ atstovai. Siekdama tikslų kompanija sujungia skirtingų sričių specialistų – biologijos, chemijos, informatikos mokslininkų – kompetencijas.

Tabako pramonė aktyviai pritaiko farmacijos sektoriaus patirtį. O JAV Maisto ir vaistų administracijos (angl. Food and Drug Administration, FDA) rekomendacijas pasitelkusi kompanija „Philip Morris International“ (PMI) savo R&D padaliniuose Šveicarijoje ir Singapūre jau ilgiau negu dešimtmetį kuria ir analizuoja bedūmius tabako gaminius bei įrenginius, kurie rinkoje gali sukelti didelių permainų, nes galimai paskatintų vartotojus atsisakyti įprastų cigarečių. Į PMI projektus yra įsitraukę daugiau negu 400 mokslininkų ir ekspertų, o jų atliktų tyrimų rezultatai nuolat pristatomi mokslo ir teisinio reguliavimo konferencijose.

Naujausius savo įrenginius pastaraisiais metais kompanija pirmiausia pristato Japonijoje – šalyje, kurios gyventojai yra itin atviri technologijų naujovėms. Kompanijos investicijos į naują technologiją ir tyrimus jau pasiekė beveik 4 mlrd. eurų. PMI skelbia, kad jos tikslas visiškas perėjimas prie bedūmių tabako gaminių.

Technologijų bendrovės kasmet pasiūlo produktų, dėl kurių prie prekybos vietų nusidriekia prekės ženklo gerbėjų eilės. Inovacijos, kurias iš karto į rankas gali paimti ir išbandyti milijonai vartotojų, gali tapti ryškiu pranašumu konkurencinėje kovoje. Todėl technologijų bendrovės į R&D veiklą investuoja dešimtis milijardų: kompanijų „Alphabet“, „Microsoft“, „Samsung electronics“, „Intel“, „Huawei“ ir „Apple“ bendra investicijų į tyrimus ir plėtrą suma priartėjo prie 7 milijardų eurų.

Kai kurių išvardintų kompanijų lėšos, skirtos R&D, buvo net ketvirtadaliu didesnės negu prieš metus. Didžiausias ambicijas šiame sektoriuje rodo JAV ir Azijos kompanijos. Dauguma jų akcentuoja, kad technologijos privalo pagerinti žmonių gyvenimą. Daiktų internetas, didieji duomenys, dirbtinis intelektas, naujos kartos žiniasklaida, išmanieji robotai ir saugumo technologijos – tai tik dalis raktinių žodžių, kuriuos pastaraisiais metais itin pamėgo šio sektoriaus atstovai, vartotojams siūlantys mąstyti apie 5G interneto privalumus. Įdomu tai, kad nemažai brangių projektų, kuriuos vysto technologijų bendrovės, yra itin įslaptinti – neįmanoma net sužinoti, kurioje srityje laukti būsimų pokyčių, o abstraktūs pavadinimai tik kursto vaizduotę.

Apskritai, į tyrimus ir plėtrą gausiai investuojančios kompanijos, daug dėmesio skiria informacijos ir komercinių paslapčių saugojimui. Todėl neretai naujas produktas ar technologija tarsi išnyra iš tylos – tiesiog pribloškia konkurentus ir nustebina vartotojus. Tuo metu R&D srityje dirbantys specialistai gali šypsotis, sekdami reakcijas rinkoje ir skaitydami vartotojų atsiliepimus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)