Aukso paklausa mažėja, iš dalies dėl vyriausybės taikomų priemonių, aukštesnių vietos kainų ir nykstančio metalo patrauklumo tarp jaunesnių vartotojų, tai verčia juvelyrikos pramonę prisitaikyti prie internetinių pirkimų ir jaunesnės kartos užsakovų.

„Nemažai žmonių perka aukso už vieną rupiją, - teigia skaitmeninės platformos „SafeGold“, pasitelkusio mokėjimų programėlę „PhonePe“ („Flipkart Online Services Pvt.“) vykdomasis direktorius Gauravas Mathuras. – Išmėginant produktą rizika nėra didelė“.

Fizinės metalo formos pirkėjai sulaukia tik tuomet, kai būna sumokėję už vieną gramą aukso, šiuo metu maždaug 3 200 rupijų. Žemas pradinis slenkstis, palyginti su minimaliu vieno gramo pirkimu tradicinėje rinkoje, ir daug sparčiau atliekami sandoriai, kurie gali būti atliekami vos per 40 sekundžių telefonu, yra didžiausias produkto jaukas, teigia G. Mathuras.

Nuo praėjusių metų maždaug trys milijonai žmonių jau atliko sandorius minėtoje platformoje, ir bendrovė, kuri Pasaulio aukso tarybą vadina viena iš savo investuotojų, siekia vartotojų skaičių per kitus metus padidinti iki 15 milijonų, sakė skaitmeninės platformos vadovas.

Rinka vis dar maža, palyginti su bendru aukso vartojimu šalyje, kuris per devynis mėnesius iki rugsėjo pabaigos sudarė 524 tonas.

Susidomėjimas auksu Indijoje, kurio didžioji dalis yra importuojama, smunka, tam įtakos turi vyriausybės pastangos apriboti šalies prekybos deficitą ir kova su vadinamaisiais „juodaisiais pinigais“, sudarant kliūtis investuotojams, kurie naudojosi tauriuoju metalu norėdami išvengti mokesčių. Geltonojo metalo paklausa praėjusiais metais sumažėjo maždaug 23 proc. nuo rekordinio lygio 2010 metais, 1 002 tonos. Tuo tarpu aukso ateities sandoriai Mumbajuje, kaip prognozuojama, šiais metais trečius metus iš eilės demonstruos metinį augimą, kurį lemia silpnesnė rupija, - Indijos valiutos vertė šiais metais vienu metu buvo nukritusi iki istorinių žemumų.

Prioritetų pokyčiai

Platformomis, kurias pasiūlė „SafeGold“, „Augmont Enterprises“ ir populiariausia skaitmeninių mokėjimų paslauga „Paytm“ ir kurias remia Kinijos “Ailibaba“ bei Warreno Buffeto „Berkshire Hathaway“, bandoma įžengti į rinką, kurioje dominuoja tradicinės mažmeninės prekybos parduotuvės ir tinklai, tokie kaip „Titan Co.“, garsiausia firminių juvelyrinių dirbinių gamintoja, ir „Tribhovandas Bhimji Zaveri Ltd.“.

„Augmont“ parduoda auksines ir sidabrines monetas bei plyteles po 100 miligramų, idant lydinys būtų įperkamas visuomenei, teigiama „Augmont“ tinklalapyje. Atsiradus galimybei įsigyti aukso mažesniais kiekiais už daug mažesnę kainą nei mažmenininkių parduotuvėse, pirkėjų prioritetai ėmė palaipsniui keistis, ir vis dažniau pasirenkamas skaitmeninis aukso pirkimo metodas, teigiama įmonės elektroniniame laiške. Jauni pirkėjai šiuo metu yra labiau linkę pirkti auksą elektroninės prekybos tinklalapiuose ir per programėles nei parduotuvėse, taip sutaupydami daug laiko, teigia bendrovė.

Daugiau nei pusė milijardo indų pereis prie internete siūlomų paslaugų, pakilus naujai interneto vartotojų bei pirkėjų bangai, rugpjūtį skelbė bendra „Bain & Co.“, „Google“ ir „Omidyar“ prognozė. Tik kiek daugiau nei trečdalis iš šiuo metu priskaičiuojamų 390 mln. Indijos vartotojų atlieka sandorius internetu, skelbia bendrovės, atkreipdamos dėmesį į didžiulį neišnaudotą potencialą.

„Formuojantis elektroninės prekybos rinkai, mes suvokėme, kad skaitmeninės technologijos jau greitai taps aukso pirkimo ateitimi, - atskirame pareiškime teigia „Augmont“ direktorius Sachin Kotharis.