aA
Rekonstravus vieną Klaipėdos uosto pirsų, uoste galės švartuotis beveik dukart didesni Danijos jūros krovinių pervežimo bendrovės „DFDS Seaways“ keltai.
© DELFI (V.Spurytės nuotr.)

Klaipėdos uosto atstovė ryšiams su visuomene Dovilė Ringis BNS teigė, kad pailginus centrinėje uosto dalyje esantį pirsą, prie jo galės švartuotis dideli krovinių ir keleivių keltai.

„Klaipėdos uoste šiuo metu yra trys pirsai. Visi jų yra panašaus ilgio. Vienas jų bus ilginamas 50 metrų, tam, kad būtų galima priimti didesnius ro-pax tipo laivus“, – sakė D. Ringis.

Klaipėdos uosto direkcija gruodžio pradžioje paskelbė preliminarios 1,5 mln. eurų vertės pirso rekonstravimo konkursą.

Anot D. Ringis, šiuo metu prie pirso švartuojasi Danijos DFDS ir Vokietijos „TT-Line“ keltai. Pirsas ilginamas atsižvelgiant į DFDS poreikius - įmonė žada įsigyti 2 naujus laivus, kurie bus per dideli švartuotis kituose pirsuose.

„Strategiškai tai labai svarbi investicija uostui, kadangi pagal vyraujančias tendencijas laivų ilgis didėja“, – BNS teigė D. Ringis

Anot jos, per kiek laiko atsipirks investicija kol kas neaišku, tačiau vidutiniškai investicijos uoste atsiperka per trejus metus.

„DFDS Seaways“ atstovas spaudai Vaidas Klumbys BNS teigė, kad įmonė iki 2021 metų turėtų įsigyti du naujus ro–pax tipo, laivus kurių pajėgumas bus žymiai didesnis.

„Laivų ilgis bus 30 metrų ilgesnis, todėl ir pirsas reikalingas ilgesnis“, – sakė jis.

Anot jo, dabar DFDS laivai gali plukdyti 2,5 kilometro mašinų eilę, o naujieji keltai – 4,5 kilometro, tuo metu keleivių pajėgumas išaugs nuo 500 iki 600. Be to, naujieji laivai bus patogesni tolimųjų reisų vairuotojams.

V. Klumbys anksčiau BNS sakė, kad keltai statomi Kinijos laivų statykloje „Guangzhou Shipyard International“, o bendra jų vertė sieks daugiau nei 200 mln. eurų. Klaipėdoje jie turėtų pasirodyti 2021 metais.

Šiuo metu iš Klaipėdos DFDS plukdo į Švedijoje esantį Karlshamno uostą ir į Frederisijos uostą Danijoje. Kol kas neaišku, ar nauji laivai plaukios tais pačiais maršrutais. Anksčiau V. Klumbys BNS sakė, kad nauji laivai turėtų aptarnauti maršrutus Klaipėda–Kylis arba Klaipėda–Karlshamnas.

Projektą planuojama įgyvendinti per 15 mėnesių. Paraiškų konkursui laukiama iki 2019 metų sausio 10 dienos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.