Seimo Energetikos komisijos pirmininkas Virgilijus Poderys posėdyje pabrėžė, kad, nusipirkus laivą, ne tik atpigs terminalo išlaikymas. Valstybė taip pat turės daugiau galimybių su juo daryti, ką jai bus parankiau, keičiantis situacijai, pavyzdžiui, galės, prireikus, jį parduoti.

Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius priminė, kad komitetas lankėsi terminale, ir „Klaipėdos naftos“ atstovai, energetikos ministras pristatė galimybės pirkti laivą privalumus.

Kaip Eltai antradienį sakė R. Sinkevičius, galima dabar būtų nieko nedaryti, sulaukti 2024 metų, laivas išplauks ir liksime su iš Rytų einančiu (dujų. - ELTA) vamzdžiu: „Taip pat galima toliau bandyti nuomotis, ir galima nusipirkti. Ekonomiškai naudingiausias variantas - nusipirkti“.

Jis sakė, kad ministrui ir energetikams taip pat buvo akcentuota, jog reikia plėsti terminalo rinką.

„Labai dideles viltis dedame į „Amber Grid“, jungtį su Lenkija, kur galėsime iš terminalo dujas parduoti į Vakarų Europą. Ir dideles viltis taip pat dedame į terminalo regioniškumą, kad galbūt Estija ir Latvija galėtų pirkti dujų. Taip pat svarbus laivų bunkeriavimas“, - teigė R. Sinkevičius.

Tuo metu parlamentaras liberalas Eugenijus Getvilas posėdyje abejojo, ar yra normalu mėginti prognozuoti 7 metus į priekį, koks būtų dujų poreikis, pasiūla ir galimybės.

„Nesakau, kad tai blogas sprendimas, gal ir gerai darome, kad iš anksto priimame, bet ar tai teisingas sprendimas?“, - klausė E. Gentvilas.

Energetikos viceministras Egidijus Purlys teigė, kad ankstesnis sprendimo priėmimas leis sumažinti kaštus anksčiau ir sutaupyti vartotojų lėšų.

„Ankstyvas sprendimas leidžia išnaudoti pigių pinigų šiandien efektą ir sutaupyti visiems vartotojams 24 mln. eurų, priėmus ankstyvą sprendimą, ko tikrai turėtume atsisakyti, to efekto, jeigu sprendimas būtų priimtas po 6 ar 4 metų, kada jis vėliausiai gali būti priimtas“, - sakė E. Purlys.

ELTA primena, kad gruodžio 4 d. Seimas po pateikimo pritarė įstatymų projektams, susijusiems su sprendimu pirkti SGD laivą-terminalą.

Tarptautiniai ekspertai, įvertinę, ar Lietuvai ekonomiškai labiau apsimoka nupirkti, ar toliau nuomotis Klaipėdos uoste esantį SGD laivą-saugyklą, pateikė išvadą, kad Lietuvai po 2024 metų labiausiai verta jį nusipirkti.

Buvo vertinami trys scenarijai: SGD terminalo įsigijimas po 2024 metų, nuomos sutarties pratęsimas 10 metų ir 20 metų.

Skaičiuojama, kad SGD laivo-saugyklos įsigijimo sąnaudos gali siekti 121-160 mln. eurų. Nuomos sąnaudos siekia 25-35 mln. eurų per metus, atsižvelgiant į tai, kuriam laikotarpiui būtų pratęsta nuoma.

Nupirkus laivą, kurį terminalui Lietuva nuomoja iš Norvegijos kompanijos „Hoegh LNG“, jo infrastruktūros išlaikymo kaštai per metus sumažėtų nuo dabartinių 66 mln. eurų iki 43 mln. eurų.

2017 m. patvirtintame Vyriausybės programos įgyvendinimo plane numatyta, kad sprendimai dėl SGD laivo-saugyklos įsigijimo po 2024 m. turi būti priimti 2018 m. paskutinį ketvirtį.