Pigiau prasisukti norintys lietuviai sako, kad visame pasaulyje populiarios platformos kaip „eBay“,„Wish“, „AliExpress“ ar kitos yra puikus būdas siekiant apipirkti artimuosius per daug neišlaidaujant.

Tačiau kai kurie jų stipriai nusvilo – pirkinys atkeliavo ne toks, kokio tikėtasi. Be to, muitinė perspėja, kad kartais už atsisiųstus siuntinius pirkėjams gali tekti papildomai primokėti.

Rimtų dovanų pirkti nerizikuoja

Asta pasakoja rimtų dovanų per internetines parduotuves neužsakinėjanti – per daug didelė rizika, tačiau norint smulkių dovanėlių – tai puiki mintis.

„Draugėms ir kelioms bendradarbėms užsakiau iš „Wish“ kosmetinių po eurą ir šiltų kalėdinių kojinių. 5 poros iš viso kainavo 3 eurus. Manau, tai puiki dovana, o ir nereikia suploti įspūdingų sumų. Praėjusiais metais pirkau merginoms lyg ir nebrangias dovanas – dušo želė ir šampūno rinkinukus. Atrodo smulkmena, tačiau išleidau daug daugiau, vienas rinkinukas gal 8 eurus kainavo“, – sako ji.

Dar spalį pirkinius užsisakiusi Asta jau gavo kosmetines ir yra jomis patenkinta, tačiau užsakytos kojinės dar neatkeliavo.

„Truputį neramu, nes šventės vis labiau artėja, bet dar labai nesinervinu“, – atskleidžia ji.

Dukrą auginanti Lina taip pat teigia rimtų dovanų per interneto platformas neperkanti – ji jaudinasi, kad paskutinę minutę teks lėkti į parduotuvę pirkti normalių dovanų. Tačiau įvairioms šventinėms smulkmenoms prekybos platformos internete gali būti puikus išsigelbėjimas.

„Jau ne pirmus metus darau savotišką advento kalendorių dukrytei. Esu pasiuvusi 25 maišelius, kuriuos pakabinu namie ir į juos įdedu smulkias dovanėles. Mano dukrai būna tikras džiaugsmas kiekvieną dieną pažiūrėti, kas yra maišelyje.

Įvairias smulkmenas daugiausia užsisakau iš „AliExpress“, nes ten galima visko prisipirkti už kelis dolerius. Tarkime, gražių mergaitiškų spalvotų kojinių iki kelių, lankelių, segtukų plaukams. Prisisiunčiu visko daug anksčiau, dar rudenį, išdėlioju į maišiukus ir pridedu saldainių. Dukra labai džiaugiasi“, – pasakoja ji.

Užsisakė ausines, o gavo tokias, kad vos telpa į ausis

Tuo metu Šarūnas draugui pirko belaides ausines. Jas užsakė dar labai anksti – rugsėjo gale ir jau gavo pirkinį, tačiau nėra juo patenkintas.

„Originalios „Apple“ ausinės kainuoja apie 180 eurų, aš nusipirkau už 7 eurus iš „AliExpress“. Pats turiu originalias ir kai gavau užsakytas – labai juokiausi, kad pritaikytos dramblio ausims. Jos net kokius 3 kartus didesnės už originalias, o viena ausinė išvis neveikia, nesikrauna“, – kiek nusivylęs jis.
Originalios „Apple“ ausinės kainuoja apie 180 eurų, aš nusipirkau už 7 eurus iš „AliExpress“. Pats turiu originalias ir kai gavau užsakytas – labai juokiausi, kad pritaikytos dramblio ausims. Jos net kokius 3 kartus didesnės už originalias, o viena ausinė išvis neveikia, nesikrauna.

Vis dėlto Šarūnas ant pardavėjo nepyksta ir sako, kad nors ausinių nedovanos, dabar gali visiems jas rodyti ir kartu pasijuokti iš pirkinio.

Karčios patirties turėjo ir Viktorija.

„Naudoju oro drėkintuvą – aromatizatorių, kuriam reikia eterinių aliejų. Šie daug pigesni perkant internetu nei specializuotose parduotuvėse Lietuvoje. Spalio 15 dieną ieškojau jų „Ali Express“ puslapyje. Radau po 2,88 euro pas visai patikimą pardavėją. Tai buvo įprasta kaina, be jokios skelbiamos nuolaidos. Tad nusipirkau, gavau, išnaudojau, likau patenkinta.

Kadangi Kalėdoms ir artimiesiems užsakiau oro drėkintuvą – aromatizatorių, nusprendžiau užsakyti to paties pardavėjo eterinių aliejų. Prisijungiau lapkričio 11 dieną, kuomet buvo skelbiami didieji išpardavimai. Ir taip, matau, kad aliejukams taikoma 60 proc. nuolaida. Tačiau ne nuo ankstesnės buvusios įprastinės 2,88 euro kainos. Kaina padidinta iki 7–9 eurų, ir jau nuo jos taikoma 60 proc. nuolaida. Tad viso labo kaina su nuolaida išėjo 2,5 euro.

Ir taip nuolat su tomis „didžiosiomis nuolaidomis“. Štai po nepilnos savaitės patikrinau. Vėl skelbiama didžiulė 24 valandų 59 proc. nuolaida, tačiau kaina padidinta iki 7-9 eurų ir viso labo produktas kainuoja kainuos nuo 2,94 euro. Tad išeina, kad po mėnesio tas pats produktas su „didžiule nuolaida“ pabrango 6 centais nuo kažkada buvusios tikrosios įprastinės kainos“, – nusivylusi ji.

Gavo nevienodo dydžio batus

Tuo metu uoli pirkinių internetu entuziastė Anastasija iš „AliExpress“ siunčiasi kone viską – drabužius, smulkius pirkinius.

„Nesąmonė dovanas pirkti Lietuvos parduotuvėse. Aš jau supirkau visus ir iš viso man viskas kainavo apie 80 dolerių.

Kelioms draugėms nupirkau labai įdomias ananaso formos kokteilines, kurios atrodo įdomiai ir originaliai. Tiesa, kainavo nemažai, apie 15 dolerių viena“, – sako ji.

Anastasija sulaukė dar ne visų pirkinių, tačiau gautomis kokteilinėmis – ananasais yra be galo patenkinta.

Vis dėlto, ji pripažįsta, kad tam tikra rizika perkant dovanas iš internetinių parduotuvių yra, todėl dalijasi svarbiu patarimu: „Būtinai žiūrėkite, koks yra pardavėjo reitingas, perskaitykite atsiliepimus. Atsiliepimuose žmonės dažnai įkelia ir gautų prekių nuotraukų, todėl tikrai galima susidaryti vaizdą, pirkti tą prekę, ar ne. Ir vienas svarbiausias patarimas – apie kalėdines dovanas pradėkite galvoti labai anksti, kad ir vasarą.
Vieta, skirta savitarnos siuntoms palikti

Nors vasara, tačiau „Ali Express“ tikrai rasite kalėdinės atributikos ar šventinės tematikos daiktų. Tada nereikės nervintis, jei kas neateina laiku, o gavus nekokybišką prekę – spėsite nupirkti kitas dovanas.“

Uoli internetinių prekybos platformų gerbėja juokiasi, kad netikėtumų tikrai gali būti, per kelerius metus su nevykusiais pirkiniais teko susidurti ir jai.

„Sakiausi batus sau, tokius raudonus – smailia nosimi. Neprisimenu, kiek jie tada kainavo, bet nedaug. Batai atkeliavo, viskas lyg ir gerai, bet juos apsiavus, na, jautėsi, kad jie nevienodo dydžio, nors ant abiejų nurodyta ta pati.

Jų, aišku, neavėjau, bet neverta nervintis, jei taip nutinka, pardavėjai beveik visada grąžina pinigus, nes labai bijo blogų įvertinimų“, – sako ji.

Paštui ir muitinei – pats darbymetis

„Lietuvos pašto“ Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė sako, kad šiuo metu pašte – išties intensyvus laikotarpis, gaunami srautai išaugo apie 2–3 kartus.

„Svarbu nepamiršti, kad šiuo laikotarpiu apkrovos išauga visose tiekimo dalyse – nuo prekybininkų sandėlių, iki tarpininkų, terminalų ir paties pašto skyrių. Klientų srautas į fizinius Lietuvos pašto skyrius kalėdiniu laikotarpiu išauga 30 proc., o skyrių apkrovimas pikinėmis valandomis – 2 kartus. Savitarnos terminalų apkrovimas taip pat padidėja apie 2 kartus, priklausomai nuo terminalo“, – sako ji.

2017 m. lapkričio–gruodžio duomenimis Kalėdiniu laikotarpiu daugiausiai lietuviai siuntėsi iš Kinijos, JAV, Rusijos, Lenkijos, Vokietijos, Ukrainos, taip pat Italijos ir Didžiosios Britanijos.
Vilnius Central Post Office

Didesnes apkrovas patiria ir muitinė.

„Šiuo metu tendencijos tokios, kad Lietuvos gyventojai daugiau siunčia ir gauna siuntų nei anksčiau, nes daugiau prekių įsigyjama internetinėse parduotuvėse.

Taip pat paprastai prieššventiniu laikotarpiu, maždaug nuo gruodžio mėnesio pirmos dekados, nuolat pastebimas siuntų iš užsienio į Lietuvą padidėjimas kelis kartus, iš šalių, kuriose gyvena ir dirba išvykę Lietuvos tautiečiai. Šiuo metu jaučiamas siuntų iš Lietuvos į užsienio šalis padidėjimas ir tai, matyt, susiję su artėjančiu prieššventiniu laikotarpiu bei dėl kitų šalių pašto tarnybų galimo didesnio darbo krūvio“, – teigė Muitinės departamentas DELFI atsiųstame komentare.

Gali tekti primokėti

Muitinė perspėja, kad kartais už parsisiųstus pirkinius gali tekti primokėti, todėl visi besisiunčiantieji dovanas artimiesiems turėtų atsižvelgti į porą dalykų.

„Internetinės parduotuvės veikia daugelyje ES šalių, tačiau pačios prekės į internetines parduotuves dažniausiai atgabenamos iš trečiųjų šalių Kinijos, JAV ar kitur.

Tokios prekės pirmiausia atgabenamos į ES šalyje esančios internetinės parduotuvės laikinojo saugojimo sandėlius. Minėtame sandėlyje esančių prekių internetinės parduotuvė neišmuitina ir mokesčių už prekes nemoka, o šią prievolę palieka prekes įsigijusiam asmeniui – gavėjui, todėl dažnai, prekių gavėjas skundžiasi, jog jis prekes įsigijo ES šalies internetinėje parduotuvėje, o jam būtina mokėti privalomus mokesčius Lietuvoje, atsiimant prekes.

Paprastai situacija būna tokia, kai internetinė parduotuvė, kuri yra ES šalyje (pvz., Vokietijoje, Švedijoje ar kitur), įsiveža iš trečiųjų šalių prekes ir jas laiko minėtame sandėlyje, bet išleidimo į laisvą apyvartą muitinės procedūros neįformina, o prekes nustatyta tvarka persiunčia į Lietuvos paštą, prekių gavėjui Lietuvoje.

Tokiu būdu, prekių gavėjas iš Lietuvos pašto gauna pranešimą, kad jo pristatytai siuntai paskaičiuoti mokesčiai. Žinoma, prekių gavėjas būna nepatenkintas, nes prekes iš internetinės parduotuvės įsigyja pigiau, o Lietuvoje iš jo reikalaujama sumokėti mokesčius, kurių, kaip minėjome internetinė parduotuvė sumokėjusi nebūna“, – teigia muitinė.

Taigi Europos Sąjungos šalyse įsigytos prekės, turinčios ES prekių statusą, importo mokesčiais neapmokestinamos.

Tuo metu prekės, išskyrus akcizines, atlygintinai įsigytos trečioje šalyje arba per ES įsikūrusią parduotuvę–tarpininkę importo PVM neapmokestinamos, jeigu siuntoje esančių prekių bendra vertė ne didesnė kaip 22 eurai.

Jeigu jų vertė didesnė – teks mokėti importo PVM, o jei didesnė nei 150 eurų – teks mokėti ne tik importo PVM, bet ir taikomą importo muito mokestį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (182)