Maždaug 5 tūkst. tonų vandentalpos modernus karo laivas „KNM Helge Ingstad“ lapkričio 8-osios paryčiais Jeltės fiorde netoli Bergeno susidūrė su Maltos naftos tanklaiviu ir pradėjo skęsti. Fregata plaukė po NATO pratybų „Trident Juncture 2018“.

Per incidentą buvo nesunkiai sužeisti aštuoni iš 137 fregatoje buvusių žmonių.

„Mūsų vertinimu, tai įvyko daugiausiai dėl žmogiškųjų veiksnių“, – reporteriams sakė Dagas Lisethas iš Norvegijos nelaimingųjų atsitikimų tyrimų komisijos, pristatydamas preliminarias išvadas dėl avarijos priežasčių.

Pasak tyrėjų, fregatos įgula veikiausiai supainiojo tanklaivį su žeme, nes tanklaivio, pajudėjusio nuo naftos terminalo, žibintų šviesa buvo sunkiai atskiriama nuo terminalo apšvietimo, todėl buvo visiškai nematomi tanklaivio navigaciniai žibintai.

Nustatyta, kad įvyko dar vienas nesusipratimas: fregatos įgula ignoravo radijo ryšiu perduotus tanklaivio perspėjimus sukti dešinėn, kad būtų išvengta susidūrimo, ir pagalvojo, kad šiuos signalus siuntė kitas laivas, buvęs atokesnėje fiordo dalyje.

„Nelaimingą atsitikimą sukėlė ne kuris nors vienas atskiras veiksmas ar įvykis – jį galima paaiškinti virtinės sudėtingų veiksnių ir aplinkybių visuma“, – savo pirminėje ataskaitoje pabrėžė tyrimų komisija.

Ji taip pat padarė išvadą, kad „šiuo metu nenustatyta, jokių požymių, kad blogai funkcionavo techninės sistemos“.

Specialistai tebemėgina iškelti fregatą, beveik visiškai panirusią po vandeniu.