„Šiuo laišku informuojame, kad nuo gruodžio 3 dienos (pirmadienio) vesime savo vaikus į mokyklą, jie sėdės klasėse nustatytu pamokų laiku nuo 8 valandos ir lauks pamokų vedimo. Atitinkamai prašome užtikrinti tinkamą ugdymo procesą, pasirūpinti vaikų saugumu. Taip pat norime pabrėžti, kad šie mūsų veiksmai neturi būti traktuojami, kaip kažkurios pusės kaltinimas ar išnaudojami kurios nors pusės pozicijos grindimui”, - atkreipia dėmesį tėvai.

Pasirašiusiųjų laišką įsitikinimu, užtikrinti tinkamą vaikų ugdymą yra visų dalyvaujančių subjektų ne tik teisinė, bet ir moralinė pareiga.

„Labai tikimės, kad ir nelaukdamos pirmadienio šalys, vadovaudamosi geriausių vaiko interesų prioriteto principu, abipusių nuolaidų būdu susitars dėl streiko nutraukimo ir skubaus ugdymo proceso atnaujinimo”, - viliasi tėvai.

Laiške dėl streiko Vilniaus Žemynos progimnazijoje moksleivių tėvai išreiškė savo gilų susirūpinimą dėl streiko Vilniaus Žemynos progimnazijoje susiklosčiusios padėties - nevykstančio mokinių ugdymo proceso.

„Visų pirma norime pabrėžti, kad valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti fiziniai ir juridiniai asmenys privalo vadovautis geriausių vaiko interesų prioriteto principu, numatančiu, kad priimant sprendimus ar imantis bet kokių veiksmų, susijusių su vaiku, turi būti vadovaujamasi geriausiais vaiko interesais”, - pabrėžia tėvai.

Kaip primena jie, vienas iš esminių vaiko interesų yra vaiko teisė mokytis, teisė gauti tinkamą ugdymo procesą ir išsilavinimą. Vaiko teisę mokytis garantuoja Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai. Vaikui turi būti garantuojamas nemokamas mokymas valstybinėse ir savivaldybių mokyklose.

Pagal įstatymą, mokykla privalo užtikrinti ugdymo, mokymo, studijų, švietimo programų vykdymą, sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą, o mokytojai - užtikrinti ugdomų mokinių saugumą, geros kokybės ugdymą, bendradarbiauti su kitais mokytojais, kad būtų pasiekti mokymo tikslai, gerbti mokinį kaip asmenį, nepažeisti jo teisių ir teisėtų interesų.

„Deja, pasigendame pakankamos komunikacijos ir konstruktyvių veiksmų iš visų veikiančių pusių: ŠMM, savivaldybės, mokyklos streiko komiteto, mokyklos vadovybės, tiek tiesiogiai, tiek per žiniasklaidą pateikiama prieštaringa informacija. Streikas tęsiasi jau trečia savaitė ir vis dar tvyro nežinia dėl to, kada jis baigsis ir bus atnaujintas ugdymo procesas”, - pabrėžia tėvai.

Pasak jų, streiko trukmė daro labai didelę žalą vaikų ugdymo procesui, pažeidžia jų teisę mokytis.

„Mūsų, kaip tėvų, pareiga yra imtis veiksmų, ginant mūsų vaikų interesus”, - sakė Vilniaus Žemynos progimnazijos mokinių tėvai.