aA
Du nauji šviesoforai Kaune, E. Ožeškienės gatvėje, daugeliui vairuotojų kelia sumaištį. Anot kauniečių, žmonėms keblu, nes nepakankamai aišku, kuria kryptimi judėti. Todėl esą dažnai šie netgi važiuoja prieš eismą arba sustoja prie šviesoforo, kuris skirtas kitų eismo juostų dalyviams kelyje.
Nauji šviesoforai suglumino kauniečius
© Kas vyksta Kaune

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Pastebima, jog dėl minėtų šviesoforų, pastatytų sankryžoje su K. Donelaičio gatve, ties Kauno valstybine filharmonija, kur vienas iš jų skirtas pėstiesiems, jaučiamas sumažėjęs eismo pralaidumas judantiems kryptimi nuo V. Putvinskio gatvės.

Be to, vairuotojams galimai nėra pakankamai aišku, ar atvažiuojant šalutiniu keliu nuo „Darbo biržos“ ir judant link Kauno pilies, jie turi sustoti prie šviesoforo, ar jis reguliuoja tik važiuojančių į L. Sapiegos gatvę bei sukančių kairėn į K. Donelaičio gatvę, eismą.

Kaip turi vykti eismas?

Kaip turėtų elgtis nuo „Darbo biržos“ toliau E. Ožeškienės gatve važiuojantys vairuotojai bei ar nėra planų keisti kelio ženklinimo ir šviesoforų išdėstymo, kad šie mažiau klaidintų, portalo „Kas vyksta Kaune“ žurnalistai teiravosi Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero.

„E. Ožeškienės gatve atvažiuojant nuo V. Putvinskio g. prieš sankryžą eismas išsiskiria į tris eismo juostas. Dvi iš jų, kuriomis eismas vyksta L. Sapiegos bei K. Donelaičio g. kryptimis yra reguliuojamos šviesoforu. Viena eismo juosta, atskirta salele, nėra reguliuojama šviesoforais“, – sakė jis.

P. Kero teigimu, šia eismo juosta judantys tiesiai E. Ožeškienės gatve vairuotojai turi vadovautis kelių eismo ženklu Nr. 203 „Duoti kelia“, t.y. vairuotojai turi praleisti visomis kryptimis per sankryžą judančius automobilius, tačiau laukti žalio signalo greta esančiame šviesofore – neprivalo.

Analogiškai eismas vyksta daugelyje kitų miesto sankryžų, kaip pavyzdžiui, Maironio ir Karaliaus Mindaugo gatvių sankryžoje, pridūrė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

„Pastebėjome, kad vairuotojams mažiau klausimų kyla, kai eismo juosta, kurioje eismas reguliuojamas kitaip nei greta esančiais šviesoforais, atskirta ne horizontaliuoju ženklinimu, bet iškiliąja salele, tačiau šiame projekte, atsižvelgiant į Kultūros ir paveldo departamento reikalavimus, tokios salelės projektuotojams teko atsisakyti. Dėl šios priežasties ateityje ketiname pažymėti salelę šviesą atspindinčiais stulpeliais“, – prasitarė Kauno miesto savivaldybės atstovas.

Teko rinktis: perėjos ar šviesoforai

Kuo remiantis sumontuotas šis ir tolėliau pėstiesiems E. Ožeškienės gatvėje skirtas šviesoforas? Ar ši sankryža ir maždaug ties „Kiemo galerija“ anksčiau buvusi nereguliuojama perėja, savivaldybės žiniomis, yra avaringos?, – pasiteiravome.

Anot P. Kero, pagal naująsias pėsčiųjų perėjų įrengimo taisykles, nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos negali būti įrengiamos per daugiau nei 2 eismo juostas. Atsižvelgiant į tai, kad K. Donelaičio gatvėje nėra galimybės įrengti pėsčiųjų salelių, šioje gatvėje nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos turi būti naikinamos arba paverčiamos reguliuojamomis perėjomis, arba eismo juostų skaičius gatvėje mažinamas iki dviejų, įrengiant pėsčiųjų saleles.

„Vertinant pėsčiųjų srautus K. Donelaičio ir E. Ožeškienės gatvių sankryžoje, atsisakyti pėsčiųjų perėjų būtų neįmanoma, todėl priimtas sprendimas įrengti reguliuojamą sankryža. Pėsčiųjų perėja per E. Ožeškienės g. prie pat sankryžos su K. Donelaičio g. perkelta toliau nuo sankryžos, todėl kad likus perėjai senojoje vietoje vienos šviesoforo fazės metu negalėtų vykti ir pėsčiųjų eismas ir automobilių eismas kairiuoju posūkiu iš K. Sapiegos g. Sankryžos cikle prireiktų dar vienos fazės, o tai dar labiau stabdytų eismą K. Donelaičio gatve“, – paaiškino pašnekovas.

Atsirasi ir ribojimų

Paklaustas apie tai, ar pastaruoju metu įjungus šviesoforus pastebimos smarkiai padidėjusios spūstys E. Ožeškienės, V. Putvinskio ir gretimose gatvėse, P. Keras užsiminė, jog eismo srautą šiek tiek stabdo vairuotojai, sustojantys eismo juostoje, salele atskirtoje nuo šviesoforais reguliuojamos sankryžos dalies.

„Tačiau, manau, kad vairuotojai ilgai netruks perprasti šią sankryžą“, – tikisi Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Pasak Kauno miesto savivaldybės atstovo, tiek prieš sankryžos įrengimą, tiek ir po jo, vakarinio piko metu susidaro eismo spūstis judant iš K. Donelaičio g. link senamiesčio. Tačiau ši spūstis esą susidaro dėl riboto Šv. Gertrūdos bei Gimnazijos sankryžos laidumo bei itin didžiulio eismo srauto šioje sankryžoje.

„Iš L. Sapiegos g. judėti dviem eismo juostomis šiuo metu trukdo prieš sankryžą stovintys automobiliai. Artimiausiu metu šioje vietoje automobilių statymas bus apribotas kelių eismo ženklų bei stulpelių pagalba“, – pridūrė jis.