Keliautojas automobiliais Vitoldas Milius sako, kad leistis į kraštutinumus nereikia, ir pataria, ką ir kokiomis aplinkybėmis žiemą automobilyje turėti verta.

Pavyzdžiui, vežiotis ant ratų dedamas grandines būtinybės tikrai nėra, tačiau jei važiuojate į kalnus – tai pravers.

„Jei važiuoji į kalnus ar kitas vietas, kuriose gali būti sunku net ir turint geras žiemines padangas, verta turėti grandines ar jų pakaitalus. Tai leidžia važiuoti į statų kalną esant praktiškai bet kokiam slidumui.

Lietuvoje tokių kalnų neturime ir sunkiai įsivaizduojame, kad grandinių gali prireikti. Tačiau kartais ir mieste, pavyzdžiui, Antakalnyje įveikti statesnius kalnelius net ir su dygliuotomis padangomis kartais būna sudėtinga“, – tikina V. Milius.

Kai kurie vairuotojai, atėjus žiemos sezonui, į automobilių bagažines įsideda nedidelį maišelį su smėliu ar druskos ir smėlio mišiniu. V. Miliaus manymu, miestų gatvės ar užmiesčio keliai šiais laikais valomi pakankamai neblogai, todėl tokiose vietose vežiotis tokias priemones, prasmės praktiškai nėra. Bet visai kas kita, jei važiuojame ten, kur keliai gali būti nevalyti.

„Tai gali būti naudingas dalykas, tačiau šiuo atveju ir vėl reikėtų atsižvelgti į tai, kur važiuojama. Pavyzdžiui, važiuojant į kaimą, kur keliai tikrai ne visada būna nuvalyti, gali būti situacijų, kai smėlio-druskos mišinys pagelbės“, – pastebi V. Milius.

Tačiau jis priduria, kad bet kokiu atveju, važiuojant į kaimo vietoves, vietoj smėlio geriau įsidėti mažą kastuvėlį, kuris tam tikrose situacijoje gali tapti vienintele išsigelbėjimo priemone.

„Sniegas tam tikromis savo savybėmis yra panašus į smėlį ir išsilaisvinimo iš jo variantas yra vienas vienintelis – atsikasti. Jei automobilis, taip sakant, pakimba ant sniego, joks smėlis ar druska nepadės“, – LRT.lt sako V. Milius.

Užvedimo laidus ar tempimo lyną kai kurie vairuotojai savo automobiliuose turi nuolat. V. Milius pastebi, kad jei reikėtų rinktis vieną iš šių priemonių, tempimo lynas pravers labiau. Jis gali pasitarnauti ne tik automobilio užvedimui, bet ir ištempimui, pavyzdžiui, užklimpus.

Tačiau automobiliams su automatine pavarų dėže kito varianto kaip tik užvedimas laidais būti negali. Todėl vairuotojai turėtų atsižvelgti ir į tai, kokį automobilį vairuoja.

Bet kokiu atveju, nei tempimo lynas, nei užvedimo laidai neužima daug vietos, todėl bent vienai iš šių priemonių vietos automobilyje tikrai galima surasti.

Žiemą vairuotojai gali susidurti ir su dar viena netikėta problema – užšalusiu langų plovimo skysčiu.

„Visada langų apiplovimo skysčio bakelyje turėti tokį, kuris tinka -25 laipsnių temperatūrai nėra būtinybės, nes Lietuvoje toks šaltis būna retai. Tačiau pravartu turėti langų plovimo skysčio koncentrato.

Kartais juk nutinka taip, kad staiga trumpam atšąla ir talpoje esantis skystis užšąla, todėl tokiu atveju padės koncentratas“, – pataria V. Milius.

Galiausiai ekspertas išvardija ir visą kitą akipiruote, be kuriuos žiema gali tapti tikru prakeiksmu. Tai ledo gremžtukas stiklams, šluotelė sniegui nuvalyti, gerai valantys valytuvai ir bent jau iki -12 ar -15 laipsnių neužšąlantis langų plovimo skystis.