„Plikledžio pastebėti akimi praktiškai neįmanoma. Tačiau suprantant, kad gali būti ruožų padengtu nematomu ledu galima modeliuoti elgesį prie vairo. Juk svarbiausia ne suvaldyti slydimą, kai automobilį pradeda „nešti“, o neatsidurti tokioje situacijoje. Apsidraudimas, situacijos numatymas į priekį – štai kas svarbiausia“, – DELFI yra sakęs kartingo treneris Ugnius Čaplikas.

Anot jo, nors plikledį pastebėti sunku, atpažinti jį galima. Jeigu automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia“, o ne važiuoja, greičiausiai važiuojama ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi.

Iškilus tokiai situacijai, patarė U. Čaplikas, geriausia švelniai mažinti greitį ir nedaryti jokių staigių manevrų.

„Geros žieminės padangos padidina jūsų saugumą, tačiau netgi jos tokioje situacijoje neapsaugos, jei energingai „kirsite“ per stabdžių pedalą ar isteriškai sukiosite vairą“, – pastebėjimais dalijosi specialistas.

Kaip patikrinti, ar kelias slidus

Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas ir saugaus eismo ekspertas, sakė, kad jeigu nėra aišku, ar kelias slidus, geriausia išvažiavus į gatvę jį patikrinti – pamėginti staigiau spustelėti stabdžius ir žiūrėti, kaip elgiasi automobilis, jo padangos.

„Tik nepamirškite apsižvalgyti, ar nėra arti kitų automobilių, ar gatvė tuščia, kai imatės tokio manevro“, – patarė jis.

Patyręs vairuotojas priminė, kad ledukas gali susiformuoti tose vietose, kur krenta šešėlis, nėra saulės, mažiau eismo. Be to, atsargesni vairuotojai turėtų būti ant tiltų ir viadukų, kurie šąla ne tik iš viršaus, bet ir iš apačios.

„Tokiose vietose apskritai aš laikyčiausi kiek didesnės distancijos, neprisispausčiau prie priešais esančio automobilio taip, kaip mėgstama pas mus važiuojant spūstyse“, – patarė žinovas.

Vairuotojams, pasak jo, derėtų nepamiršti ir to, kad visi judesiai vairuojant turėtų būti tolygūs. A. Pakėnas priminė, kad tolygus nereiškia lėtas, svarbiausia – vengti aštrių, staigių judesių, kurie gali išprovokuoti automobilio slydimą.

Kur formuojasi plikledis

Anot vairavimo ekspertų, supratus, kad automobilis atsidūrė ant plikledžio, pirmiausia svarbu neskubėti ir išlaikyti saugų atstumą tarp automobilių, o nesant didelės būtinybės, atsisakyti lenkimo manevro. Jei visgi vairuotojas jaučia, kad slydimo sustabdyti nepavyks ir automobilis tuoj rėšis į esantį priekyje, ekspertai pataria sukti kelkraščio link ar pamėginti užvažiuoti ant šaligatvio bortelio. Šitaip nuostoliai gali būti kur kas mažesni nei atsitrenkus į kitą automobilį, o galbūt pavyks automobilį sustabdyti.

  1. Rytais, po naktinio šaltuko, dėl temperatūros skirtumų tiltai ir viadukai būna slidūs, pavojingesnės yra žemesnės, arčiau vandens telkinių, pelkių, upelių, bei miškingose vietovėse esančios kelio vietos. Čia temperatūra paprastai būna vienu ar dviem laipsniais žemesnė, todėl ir plikledžio tikimybė čia didesnė. Būtina atkreipti dėmesį į šiuos pavojingus ruožus ir sumažinti greitį prieš juos.
  2. Būtina laikytis saugaus atstumo keliuose, kuris turėtų būti 3 kartus didesnis nei vasarą.
  3. Atsižvelgiant į meteorologines sąlygas, reikėtų nelenkti kitų transporto priemonių, jei nėra būtinybės, o persirikiuojant būti ypač atidiems.
  4. Būtina atsižvelgti į kelio dangos būklę ir pasirinkti saugų, o ne maksimaliai leistiną, greitį.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)