Bendrovė neįsipareigoja mažinti kainas visur, ji nori eksperimentuoti, interviu praėjusį penktadienį, sakė „Netflix“ generalinis direktorius Reedas Hastingsas. Jis nekonkretizavo, kada ar kur toks bandymas būtų atliekamas.

Žemesnių kainų pasiūlymas būtų nukrypimas nuo įprastos „Netflix“ strategijos, – bendrovė išlaiko ar net didina kainas pagrindinėse rinkose, papildydama savo turinį ir investuodama į vietos produkciją, kad pritrauktų kuo daugiau prenumeratorių. Nors bendrovė per spalį vykusią telekonferenciją užsiminė apie galimus pigesnės prenumeratos eksperimentus, tai pirmas kartas, kai „Netflix“ pranešė apie žemenių kainų pakopos testus kai kuriose rinkose.

„Netflix“ siūlo trijų kainų lygių prenumeratas ir neplanuoja mažinti pigiausio paketo lygio. Užuot jį mažinę, bendrovės vadovai rengia papildomą paslaugos versiją, arba ketvirtąją pakopą, kuri išsiskirs skirtingomis charakteristikomis ir mažesne kaina.

„Netflix“ pirmiausia internetinės televizijos paslaugas pristatė Jungtinėse Valstijose, pasiūlydama rinkinį televizijos laidų ir filmų už tam tikrą mokestį, įtrauktą į mokamos televizijos paslaugą, taip paskatinusi milijonus žmonių atsisakyti savo turimų kabelinės ir palydovinės televizijos prenumeratų. Dabar didžiausia pasaulyje vaizdo transliuotoja internetu dairosi plėtros galimybių šalyse, kur pajamų vienam gyventojui lygis yra daug žemesnis.

Kainos Azijoje

Kainos įvairiose teritorijose šiek tiek skiriasi, o pigiausias JAV planas siekia maždaug 7,99 JAV dolerio. Dauguma tokio pobūdžio paslaugas siūlančių bendrovių Azijoje, įskaitant ir Honkonge įsikūrusios „PCCW Ltd.“ Viu vaizdo paslaugą, siūlo nemokamas ir mokamas paslaugas, pastarosios įprastai per mėnesį kainuoja nuo dviejų iki penkių JAV dolerių.

„Netflix“, didžiausia pasaulyje vaizdo įrašų paslaugų tiekėja, turinti per 130 mln. prenumeratorių, dairosi į Aziją kaip į neišartą dirvą ieškodama naujų vartotojų. Į šį regioną bendrovė pirmą kartą įžengė prieš trejus metus.

Praėjusią savaitę Singapūre vykusiame renginyje, kuriame dalyvavo per 100 žurnalistų ir socialinės žiniasklaidos autoritetų iš viso regiono, bendrovė paskelbė 17 naujų laidų iš penkių Azijos valstybių.

Bendrovė plėtoja daugiau nei 100 filmų ir televizijos projektų Indijoje, Korėjoje, Japonijoje, Tailande ir Taivane ir yra įsteigusi vietos būstinę Singapūre. Ji taip pat ieško samdomų darbuotojų Seule, Tokijuje ir Mumbajuje. Vis dėlto augimas regione kol kas lėtas. Bendrovė turi dar surinkti 2 mln. prenumeratorių bet kurioje iš šių šalių, teigiama konsultacinių paslaugų tiekėjos „Media Partners Asia“ apžvalgoje. Pasak R. Hastignso, „Netflix“ vien Indijoje gali pritraukti 100 mln. klientų.

Taikinys – Indija

Populiariausia vaizdo paslauga Azijoje, ir pasaulyje, yra vaizdo įrašų svetainė „Youtube“, priklausanti bendrovei „Alphabet“. Regione išplitus prieigai prie pigaus ir spartaus interneto, YouTube“ pritraukė šimtus milijonų vartotojų.

„Kada ateis tas momentas, kai bus imta kalbėti, jog mums reikia keisti kainodarą, - svarstė „Media Partners Asia“ vykdomasis direktorius Vivekas Couto‘as . – Jiems niekaip nepavyks pasiekti 100 mln. prenumeratorių skaičiaus Indijoje, vykdant dabartinę strategiją“.

Indijoje „Neftflix“ siūlo mėnesinę prenumeratą už 500 Indijos rupijų (6,85 JAV dorelio), 650 ir 800 rupijų. Palyginimui, Indijos „Hotstar Premium“ transliavimo internetu paslauga per mėnesį kainuoja 199 rupijas.

R. Hastignsas tikina per daug nesijaudinantis dėl vietos konkurentų ir nesistengiantis lygiuotis į visur esantį „YouTube“. Pavyzdžiui, Indijoje bendrovė taikosi į maždaug 100 mln. žmonių, kalbančių šiek tiek angliškai ir pakankamai uždirbančių, kad galėtų sau leisti užsisakyti vaizdo įrašų paslaugą, tokią kaip „Netflix“.

„Netflix“ ne tik rengiasi eksperimentiniam kainų mažinimui, – ją domina ir galimybės didinti kainas kitose rinkose. Per pastaruosius kelerius metus jai pavyko išplėsti televizijos laidų ir filmų asortimentą ir padidinti kainas daugelyje savo rinkų, nepraradus klientų.