aA
Vilnius, lapkričio 5 d. (BNS). Vieno didžiausių Lietuvos koncernų „Achemos grupė“ valdomas Kruizinių laivų terminalas (buvęs „Klaipėdos laivų remontas“) žvejybos laivų remonto veiklą iškelia iš miesto centro į pietinę uosto dalį – į to paties koncerno valdomos didžiausios uosto krovos bendrovės „Klasco“ teritoriją. Pastaroji nenaudojamą laivyno sandėlį pavers laivų remonto ir metalo konstrukcijų gamykla.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kruizinių laivų terminalo direktorius Alvydas Butkus teigė, kad sandėlio rekonstrukcija yra susijusi su buvusio „Klaipėdos laivų remonto“ iškėlimu iš Klaipėdos centro į pietinę miesto dalį.

„Ten (Klaipėdos centre – BNS) gamybos tęstinumo nebėra, ten numatytos komercinės, rekreacinės, prekybinės zonos, biurai, viešbučiai. Buvo priimtas sprendimas iškelti (gamyklą – BNS) būtent į kitą vietą, į pietinę dalį, o ten atsirado nenaudojamas sandėlis“, – BNS sakė A. Butkus. Jis pridūrė, kad šiuo metu vyksta gamyklos projektavimo darbai.

Pasak A. Butkaus, apie laivų remonto iškėlimo projekto sąmatą kalbėti kol kas anksti – ji turėtų paaiškėti šių metų pabaigoje.

„Sąmatą pagrinde sudarys pastato apšiltinimas, staklyno perkėlimas ir kėlimo technikos sumontavimas. Staklyną naudosime tą patį, jį tik demontavome ir pervešime ten (į naują gamyklą – BNS)“, – sakė A. Butkus.

Prie naujosios gamyklos taip pat numatyta pastatyti buitines ir administracines patalpas.

Kruizinių laivų terminalo direktorius teigė, kad dėl šio projekto bus sukurta 10 naujų darbo vietų, vėliau šis skaičius gali augti.

„Veiklos vystymasis nesustos. Perspektyvoje tas darbo vietų skaičius gali didėti, priklausomai nuo užsakymų paketų ir pasirodymo rinkoje. Mes taip pat planuojame plėsti ir metalo konstrukcijų gamybos veiklą, nes šiame sandėlyje atsiranda tam galimybės. Jis yra apie 5 tūkst. kv. metrų, 2,5 tūkst. bus skirta su laivų remontu susijusiems dalykams, likusi ploto dalis gali būti skirta įvairių konstrukcijų gamybai“, – teigė A. Butkus.

„Vakarų ekspresas“ rašė, kad laivų remontininkai dar pernai pradėjo kraustytis į pietinę miesto dalį, į buvusį jūrų perkėlos terminalą. „Klasco“ 2016 metais įsigijo „DFDS Seaways“ priklausiusį Laivyno technikos priežiūros bazės pastatą terminale, į kurį planuojama perkelti laivų remonto veiklą.

Planuojama, kad buvusio „Klaipėdos laivų remonto“ ir Laivyno technikos priežiūros bazė bus sujungtos į vieną kompleksą, kuriame bus aptarnaujami „DFDS Seaways“ keltai.

Kruizinių laivų terminalo teritorija yra šalia Klaipėdos senamiesčio ir piliavietės. Iš jos iškėlus laivų remontą, čia bus plėtojamas „Jūros vartų“ projektas – teritorija bus pritaikyta visuomenės poreikiams. Danės krantinėje žadama įrengti restoranus, kavines, barus, naktinius klubus, parduotuvėles, viešbučius, paslaugų ir verslo centrus.

Kruizinių laivų terminalas pernai padidino grynąjį pelną 3,2 karto iki 336 tūkst. eurų (2016 metais – 104,7 tūkst. eurų), jo pardavimo pajamos sumenko 4,3 proc. iki 2,27 mln. eurų.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.