Kol kas žinoma gana nedaug informacijos, tragedijos priežastis dar nenustatyta – bus atliktas išsamus nelaimės tyrimas.

Dažniausiai aviakatastrofos įvyksta dėl kelių veiksnių (tiek techninių, tiek žmogiškųjų klaidų), tačiau dabar visus labiausiai domina klausimas, ar faktas, jog lėktuvas buvo naujas, kaip nors prisidėjo prie nelaimės. „Boeing 737 MAX 8“ komerciniais tikslais skraido viso labo nuo 2017 metų.

Pigių skrydžių bendrovė „Lion Air“ dar liepą skelbė „besididžiuojanti faktu“, jog pirmoji Indonezijoje pradėjo naudoti tokį lėktuvą (jų užsisakė net 218 vienetų). Spalio 29 dieną sudužęs lėktuvas skraidė nuo rugpjūčio 15 dienos.

Danguje lėktuvas išbuvo vos 800 valandų, teigia Indonezijos valstybinės transporto saugumo komisijos vadovas Soerjanto Tjahjano.

Skelbiama, kad, vos pakilęs, lėktuvo pilotas radijo ryšiu kreipėsi į oro kontrolės pareigūnus Džakartoje prašydamas leidimo apsisukti.

„Lion Air“ vadovas „Reuters“ aiškino, kad ankstesnio skrydžio metu kilo „neįvardyta techninė problema“, tačiau, laikantis būtinųjų procedūrų, ji buvo sėkmingai pašalinta. Edwardas Siraitas teigia, kad šiuo metu „Lion Air“ skraidina 11 tokio modelio lėktuvų. Jis patvirtino, jog planų jų nebenaudoti kol kas nėra.

Aviacijos analitikas Geery Soejatmanas BBC sakė, kad „didesnė nelaimių rizika seniems orlaiviams“, tačiau nauji lėktuvai taip pat patenka į rizikos grupę.

„Jei lėktuvas labai naujas, dar nebūna išryškėję galimi jo trūkumai, kurie pasimato pradėjus skraidyti reguliariai. Dažniausiai viskas paaiškėja per pirmus tris mėnesius“, – teigia ekspertas.

Lėktuvas trijų mėnesių sukaktį būtų minėjęs po kelių savaičių.

Nepaisant to, aviacijos ekspertas Jonas Ostroweris sako, kad „nauji lėktuvai neretai sulaukia žymiai mažiau technikų dėmesio, nes jie juk nauji“.

Aviacijos temomis „The Air Current“ rašantis J. Ostroweris sako, kad „naujuose lėktuvuose visada pasitaiko nesklandumų, tačiau jie toli gražu ne tokie, kad galėtų kelti rimtą pavojų“.

Abu ekspertai vienbalsiai sutaria, kad kol kas per anksti daryti galutines išvadas, kodėl įvyko tragedija.

„Greičiausiai nelaimė įvyko dėl techninių problemų, bet dar per anksti kažką sakyti. Tikslią priežastį įvardysime tik gavę daugiau informacijos“, – sako G. Soejatmanas. Jam pritaria ir J. Ostroweris.

„Nežinau, kodėl nukrito šis lėktuvas. Prie tokios nelaimės gali prisidėti labai daug skirtingų veiksnių“, – BBC sakė J. Ostroweris.

Kai teigia „Boeing“, 737 MAX serijos lėktuvai – perkamiausi bendrovės istorijoje, jų užsakyta beveik 4700. Tokiais lėktuvais naudojasi „American Airlines“, „United Airlines“, „Norwegian“ ir „FlyDubai“.

DELFI primena, kad Indonezijos pigių skrydžių bendrovės „Lion Air“ valdybos pirmininkas Edwardas Siraitas nurodė, kad įmonės laineris „Boeing 737“, pirmadienį nukritęs į jūrą tuojau po pakilimo iš Džakartos, per ankstesnį skrydį buvo pranešęs apie gedimą, bet šis buvo pašalintas.

Pasak E. Siraito, ankstesnis gedimas buvo pašalintas atlikus procedūrą pagal gamintojo rekomendacijas. Išsamesnių duomenų jis nepateikė, bet pridūrė, kad į šį gedimą bus atsižvelgta tiriant pirmadienį ryte įvykusią 189 žmones skraidinusio lainerio katastrofą.

Tuo metu Indonezijos oro susisiekimo generalinis direktoratas nurodė, kad lėktuvas, turėjęs iš Džakartos skristi į Pankalpinango miestą Bankos saloje, tuojau po pakilimo paprašė leidimo grįžti į oro uostą. Laineris sudužo Javos jūroje praėjus 13 minučių po pakilimo.

Lėktuvo gamintoja „Boeing“ pareiškė esanti „giliai nuliūdinta“ šios nelaimės ir pasiūlė savo pagalbą atliekant tyrimą.

Tyrėjai jau rado lėktuvo nuolaužų ir keleivių asmeninių daiktų, skelbiama, kad rasti ir šeši kūnai.