Sekmadienis prasidėjo nuo neįprastos istorijos pamokos

Projekto dalyviai dalinasi savaitgalio įspūdžiais. Tiesa, nuo pirmadienio jie bus kiek kitokie, mat programoje atsiras apsilankymai Suomijos mokyklose.

Sekmadienį istorijos mokytojai Dalius Miknevičius ir Tomas Vaitkūnas atliko savo namų darbus ir papasakojo projekto dalyviams apie lankytiną Suomijos vietą – Suomenlinna salą. Dar XVIII amžiuje 8 salų salyne buvo įsikūrusi bastėja, kurią pastatė Švedijos karalystė, siekdama įveikti carinę Rusiją. XX amžiaus antroje pusėje sala tapo suomių ir viso pasaulio turistų traukos centru – čia jie traukia iki šiol.

Šią ekskursiją mokytojas D. Miknevičius vadina unikalia patirtimi, tuo pačiu leidusia susimąstyti apie tai, kad istorijos mokytis reikėtų ne tik iš vadovėlių, bet ir gyvų patirčių.
„Mokytojai Lietuvai“, trečia diena

„Apėjome visą salą, įvairius tunelius. Matėme patrankas, fortifikacines pilis – tai buvo išties įdomi patirtis. (…) Istorija, kurią patiriame, ir emocijos išliks labai ilgai. Tai labai naudinga istorijos pamokose“, – mokymąsi už klasės ribų apibendrina jis.

Sužavėjo suomių profesoriaus išraiškingumas: jį vadina švietimo Gendolfu

Po gyvos istorijos pamokos, mokytojai pirmąkart susitiko su suomiu profesoriumi – Matti Meri paskaita taip įtraukė, kad visai nejučia prabėgo net 3,5 valandos. Paklausti, kokių įspūdžių paliko susitikimas su profesoriumi, dažnas mokytojas atsako, kad atkreipė dėmesį į jo aktorinius sugebėjimus. Tai pabrėžė ir pats M. Merri: geras mokytojas tuo pačiu turi būti ir aktorius, kad išlaikytų mokinių dėmesį.

„Tai – kaip koks švietimo Gendolfas, kuris sugeba ir pritraukti auditoriją, ir pajausti emocinę aplinką, ir suvaidinti, ir papasakoti rimtai, ir paaiškinti viską labai paprastai. To labai trūksta pas mus aukštajame moksle ir mokyklose – tai buvo labai gera įžanga į tai, kas mūsų laukia ateinančią savaitę. Labai laukiu ir nesulaukiu pirmadienio“, – sako D. Miknevičius, galvodamas apie tai, kad po savaitgalio jo laukia daugybė apsilankymų Suomijos mokyklose.
„Mokytojai Lietuvai“, trečia diena

Tuo metu mokytoja Greta Valentukevičiūtė pritaria, kad sekmadienis projekto komandai davė ne vieną vertingą pamoką. „Mes daug laiko praleidžiame patalpose, todėl labai patiko pasibuvimas gamtoje, suomiško oro gaivos įkvėpimas“, – mokymąsi lauke įvertina ji.

Vakare mokytojų dėmesį prikaustęs M. Meri teigia nudžiugęs, kad projekto komanda jam uždavė tiek daug kritiškų klausimų.

„Didžiuojuosi jais – kartu praleidome apie 3,5 valandos. Visą šį laiką jie buvo susidomėję ir susimąstė, kokie iš tiesų jie yra mokytojai. Būdamas mokytoju, turi suprasti, ką reiškia žodžiai „mokymas“, „mokymasis“ ir „supratimas“. Kai pats tai suvoki, kur kas lengviau būti mokytoju, išties gebančiu mokyti“, – teigia profesorius.

„Mokytojai Lietuvai“ – tai „Maxima grupės“ inicijuotas projektas, kurio metu 15 komisijos atrinktų labiausiai motyvuotų šalies mokytojų iškeliavo nemokamai stažuotis Suomijoje. Iš arti susipažinę su pažangia Suomijos švietimo sistema, gerąją praktiką jie parsiveš į mūsų šalies mokyklas. Mokytojus lydi DELFI žurnalistų komanda, kuri leis sekti projekto akimirkas naujienų portale.