„Mano šeimos gydytojas, kuris žino kiekvieną smulkmeną apie mano, mano vaikų sveikatą, ir dabar staiga atsiranda kažkas kitas, kuris visiškai manęs nepažįsta, ir nežinia, ar susipažino su ligos istorijomis“, – kalbėjo ponia Solveiga.

Moteris teigė, kad jai yra apmaudu dėl tokios situacijos, ir kyla daug neaiškumų.

„Patirtas stresas dar ir dabar jaučiasi“, – kalbėjo Solveiga.

Moterį labiausiai nustebino tai, kad apie keičiamą šeimos gydytoją negavo jokio elektroninio laiško, žinutės arba skambučio, todėl neabejoja, kad daugelio pacientų laukia toks pats šokas.

„Bandysiu kreiptis į poliklinikos vadovybę, aiškintis, kaip galėčiau susigrąžinti savo mediką. Jeigu to padaryti nepavyks, tai svarstysiu kitus pasiūlytus variantus. Neatmetu galimybės, kad besidomėdama atsiliepimais apie medikus, jei niekas netiks, ieškosiu kitos gydymo įstaigos“, – sakė Solveiga.

Ruošiasi naujovėms

Vilniaus rajono centrinės poliklinikos medikai pradėjo ruoštis naujai sveikatos reformai, kuri įsigalios po Naujųjų metų. Pagal ją, lėtinėmis ligomis sergantys ligoniai privalės pas gydytoją patekti per septynias dienas. Todėl tūkstančius pacientų turinčiai poliklinikai teko priimti penkis naujus šeimos gydytojus.

„Pasiskaičiavę dabar, kad mūsų eilės yra didesnės – ir 12, ir 14 dienų, pas kai kuriuos gydytojus – ir maždaug mėnuo, vienas iš veiksmų ir buvo – mažinti apylinkes“, – sakė šeimos gydytoja Asta Martinkėnienė.
2000 pacientų turėjusi šeimos gydytoja – atvira: krūvis – milžiniškas, darbas – nekokybiškas. Todėl naujai gydytojai ji atidavė 300 pacientų.

„Pasirinkimas yra labai sudėtingas. Kiekvienas gydytojas pagal administracijos nurodytą naują tvarką galėjo padaryti pacientų sąrašą. Taip ir vyko – kad nebūtų išbraukti atskiri šeimos nariai, tai buvo (braukiama) arba šeimomis, arba pavieniai asmenys, kurie yra prisirašę po vieną. Taip ir rinkome – skaudančia širdimi, bet rinkome, suprasdami ir pacientus, kuriems tikrai ateityje bus žymiai lengviau“, – sakė A. Martinkėnienė.

Be žinios pakeisti negalima

Valstybinės ligonių kasos atstovas Rimantas Zagrebajevas situaciją pavadino nesusikalbėjimo pavyzdžiu.

„Tai yra toks pavyzdys, kai pritrūko paprasto informavimo. Mes dar kartą norime visus patikinti, kad pacientas pats renkasi, pas kurį šeimos gydytoją jis nori būti. Jam gali tik rekomenduoti“, – sakė R. Zagrebajevas.

Vilniaus rajono centrinės poliklinikos medikė teigė pirma visada pasiūlanti nueiti pas naują gydytoją.

„Mes, galbūt, esame prisirišę psichologiškai, bet kai pradedama kalbėti apie sveikatos problemas, tai jie pamato, kad ir atėjęs gydytojas, galbūt, net su naujesnėmis žiniomis, sprendžia truputėlį kitaip tą problemą“, – sakė A. Martinkėnienė.

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga išgirdęs tokias pertvarkas gūžčiojo pečiais. Be paciento sutikimo keisti gydytojo negalima.

„Bet kokiu atveju pacientas turėtų būti informuojamas, ypač tokiu atveju, kai yra keičiamas šeimos gydytojas. Nes pacientai juos renkasi patys, rašo prašymą, gydytojas sprendžia, ar jis gali prirašyti, nes yra tokių gydytojų, kurie turi labai dideles apylinkes. Tai jie gali ir nebesutikti priimti naujų pacientų, nes fiziškai jų nesugebėtų aptarnauti. Bet jeigu pacientai jau yra prisirašę, tai keičiant gydytoją tikrai turėtų žinoti apie tai“, – sakė A. Veryga.

Poliklinikos vadovybė teisinosi, kad informacija apie pakeitimus yra stenduose bei poliklinikos tinklapyje, o paskambinti visiems 5000 pacientų neįmanoma. Pasikeitimai vyksta ir kitose poliklinikose. Apylinkės gydytojams turi mažėti krūviai, todėl kai kuriems pacientams šeimos gydytojai neišvengiamai bus pakeisti, rodė LNK Žinios.