Pasak prezidentės, žmones pagrįstai piktina neadekvačiai didėjančios ir klaidinančios prekių bei paslaugų kainos. Kai žmonėms siūlomas gydomasis vanduo, neturintis tokių savybių, kai perkant pigų skrydį bilieto kaina išauga dvigubai, kai biurų patalpos pardavinėjamos kaip butai - tokie atvejai mūsų rinkoje pernelyg dažni. Pagrindinis ir patikimas būdas išvengti apgaudinėjimo, šalies vadovės teigimu, - didinti sąžiningą konkurenciją, neleisti verslui piktnaudžiauti dominuojama padėtimi ir išvengti atsakomybės už prasižengimus.

Reklamos įstatymo ir Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pataisomis siekiama, kad baudos už klaidinančią reklamą ar informaciją apie produktus bei jų kainas būtų adekvačios ir atgrasančios nuo konkurencijos pažeidinėjimų. Šiuo metu baudos Lietuvoje yra vienos mažesnių ES ir neretai jų išvengiama.

Įstatymų projektuose baudas numatyta susieti su įmonės pajamomis - iki 3 proc. metinių pajamų. Už pakartotinai padarytą pažeidimą - iki 6 proc. pajamų.

Konkurencijos įstatymo pataisomis įtvirtinamas paskirtos baudos neišvengiamumas. Bauda visais atvejais turės būti sumokama iš karto arba pateikiama jos dydį atitinkanti banko arba kitos finansinės institucijos garantija.

Konkurencijos tarybos nutarimo skundimas teisme negali virsti galimybe vilkinti atsiskaitymą su valstybe ar visai jo išvengti.

Šiuo metu nusižengę verslininkai įpareigojami sumokėti baudą per 3 mėnesius, bet, apskundę Konkurencijos tarybos nutarimą teismui, vilkina procesą 2-3 metus, sumokėdami vos 30 eurų žyminį mokestį visam bylinėjimosi laikotarpiui, teigiama Prezidentūros pranešime.

Jame taip pat pažymima, kad kol kas nėra atsakingai analizuojama, ar naujai priimami teisės aktai neriboja konkurencijos, nors bet koks konkurencijos ribojimas sudaro galimybes tiesiogiai sąlygoti prekių ir paslaugų kainų augimą.

Todėl prezidentė siūlo Teisėkūros pagrindų įstatyme aiškiai apibrėžti, kada teisės aktų projektų poveikio konkurencijai vertinimas yra privalomas dar ankstyvame teisėkūros etape. Toks vertinimas leistų nustatyti, ar teisės aktas nedarytų žalos vartotojams ir visai valstybės ekonomikai. Šį vertinimą atlikti šalims narėms rekomenduoja Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija.

Kaip teigiama įstatymų pakeitimo projektų aiškinamajame rašte, galiojančiuose įstatymuose - Reklamos įstatyme ir Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme, numatyti baudų dydžiai už reklamos taisyklių pažeidimus ir nesąžiningą komercinę veiklą nėra atgrasantys.

Šiuo metu baudos už reklamos ir sąžiningos komercinės veiklos pažeidimus yra nustatomos absoliučiomis sumomis. Maksimali bauda gali siekti 8 688 eurus, o pakartotinai per metus padarius pažeidimą - 34 754 eurus, neviršijant atitinkamai 3 ir 6 proc. ūkio subjekto metinių pajamų praėjusiais metais.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)