Dviejų rūšių garantija

Turbūt paklausite: kodėl tuomet pardavėjas ar gamintojas dažnai nustato kitokį nei įstatyme numatytas garantinį terminą? Iš tiesų Civilinis kodeksas numato dviejų rūšių daiktų garantiją, t. y. garantiją pagal įstatymą, kuri trunka 2 metus nuo prekės įsigijimo dienos, ir komercinę garantiją, kuri yra laikoma papildoma garantija, suteikiama pardavėjo šalia garantijos pagal įstatymą. Įstatymas nenumato pardavėjo pareigos nustatyti konkretų komercinės garantijos terminą, tačiau pardavėjo suteikta komercinė garantija negali apriboti garantijos pagal įstatymą. Tai reiškia, kad nepriklausomai nuo to, kokios trukmės yra pardavėjo ar gamintojo nurodyta garantija – vartotojas dėl atsiradusių prekės trūkumų gali kreiptis per 2 metų laikotarpį, o jei pardavėjas nustato ilgesnį terminą – per pardavėjo nurodytą terminą.

Garantija komplektuojamosioms detalėms

Komplektuojamoji daikto detalė yra tokia daikto dalis, be kurios daiktas gali būti naudojamas savarankiškai, pavyzdžiui, telefono įkroviklis, ausinės ir pan. Jeigu tokiai detalei taikomas trumpesnis negu pagrindinio gaminio kokybės garantijos terminas, tai reikalavimas dėl komplektuojamosios detalės trūkumų gali būti pareikštas per pagrindinio gaminio kokybės garantijos terminą. Jeigu komplektuojamajai detalei taikomas ilgesnis negu pagrindinio gaminio kokybės garantijos terminas, tai reikalavimas dėl komplektuojamosios detalės trūkumų gali būti pareikštas nepaisant to, kad pagrindinio gaminio kokybės garantijos terminas pasibaigęs. Taigi, pardavėjas gali nustatyti komercinės garantijos terminą tiek visai prekei, tiek komplektuojamosioms detalėms, tačiau visais atvejais vartotojas į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų gali kreiptis per 2 metų laikotarpį.

Garantija pakeistoms prekėms

Pažymėtina, kad keičiant prekę ar jos komplektuojamąsias detales garantiniu laikotarpiu, prekei ar komplektuojamajai detalei turėtų būtų taikomas naujai skaičiuojamas 2 metų garantijos terminas, jei sutartyje nenumatyta kitaip. Jei detalė nepriskiriama prie komplektuojamų detalių (pavyzdžiui, tai kompiuterio vaizdo plokštė ar procesorius), jos pakeitimas laikomas pagrindinio daikto trūkumų šalinimu ir šiuo atveju tęsiama pagrindinio daikto garantija.

Baigėsi įstatyminė garantija?

Pasibaigus 2 metų įstatyminei garantijai, toliau pardavėjo garantiniai įsipareigojimai vykdomi jo nustatytomis sąlygomis ir terminais pagal komercinę garantiją (jeigu pardavėjas ją suteikia). Tai reiškia, kad pratęstos komercinės garantijos galiojimo metu Jūs galite kreiptis į pardavėją tik tokia apimtimi, dėl kokios buvo sutarta pratęstos garantijos sutartyje. Pavyzdžiui, jeigu pagal pratęstą garantiją nekokybiškai prekei yra atliekamas remontas, tokiu atveju Jūs nebeturite teisės reikalauti prekę pakeisti arba grąžinti sumokėtus pinigus. Pasibaigus prekės garantijai pirkėjas netenka teisės kreiptis į pardavėją dėl prekės trūkumų.

Garantinio remonto metu negalėjote naudotis preke? Pratęskite prekės garantijos terminą!

Vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, jeigu pirkėjas negali naudotis daiktais, kuriems yra nustatytas kokybės garantijos terminas, dėl nuo pardavėjo priklausančių kliūčių, tai garantijos terminas neskaičiuojamas tol, kol pardavėjas tas kliūtis pašalina. Taigi, jei pirkimo–pardavimo sutartyje nebuvo nustatyta kitaip, garantinis terminas pratęsiamas ta apimtimi, kiek įsigyta preke negalėjote naudotis dėl nuo pardavėjo priklausančių aplinkybių. Šiuo atveju svarbu aiškiai fiksuoti garantinio remonto pradžią ir pabaigą (pavyzdžiui, saugoti prekės priėmimo–perdavimo aktus ir pan.).

Nepamirškite, kad prekės garantijos terminas pradedamas skaičiuoti nuo prekės perdavimo momento, jeigu sutartyje nenumatyta kitaip!