Įmonės juda link ekologijos

„Skubios siuntos“ vadovas Vaidotas Lašas prognozuoja, jog elektromobiliai logistikos sektoriuje per ateinančius penkerius metus taps didele autoparkų dalimi. Anot jo, dar didesni pokyčiai sektoriaus laukia ateityje – į kelius išriedės autonominiai automobiliai, kurie važiuoja be vairuotojo pagalbos.

„Šiandien logistikos sektorius juda ekologiškų sprendimų link. Pavyzdžiui, elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai labai tinkami pristatymams miestų centruose, kur nuvažiuojami atstumai nėra dideli“, – komentuoja V. Lašas

Pasak įmonės vadovo, elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra visgi nėra pagrindinė kliūtis šalies logistikos įmonėse plačiau naudoti elektrinį transportą.

„Darbo dienos pabaigoje visi mūsų parko automobiliai grįžta į savo paskirties taškus, tad elektromobilių įkrovimas ir vyktų mūsų centruose per naktį. Tačiau šiandien svarbiausias aspektas vis dar lieka finansinis – dėl didelės pradinės investicijos perkant lengvąjį nekomercinį elektromobilį vien PVM išlaidos yra dvigubai didesnės nei eksploatuojant dyzelinį ar benzininį automobilį“, – dėsto V. Lašas.

Visame pasaulyje naudojama daugiau kaip 119 tūkst. UPS automobilių, iš kurių daugiau nei 9300 automobilių naudoja alternatyvų kurą. Anot V. Lašo, „Skubios siuntos“ taip pat siekia neatsilikti nuo tarptautinių tendencijų todėl artimiausiu metu jau planuoja įsigyti pirmąjį kurjerinį hibridinį automobilį Lietuvoje.

„Atliepdami pasaulinius pokyčius stengiamės sumažinti oro taršą ir optimizuoti maršrutus nuvažiuojant kuo mažiau kilometrų. Taip pat ilgalaikėje perspektyvoje ketiname naudoti vis daugiau elektros energija varomų transporto priemonių – hibridinių automobilių ar elektromobilių“, – teigia V. Lašas.

Nauja saulės elektrinė padės sutaupyti

Kaip teigia V. Lašas, „Skubios siuntų“ aplinkos tausojimo sprendimai apima ir saulės energijos naudojimą. Bendrovės užsakymu „Energijos sprendimų centras“ (ESC) ant Kauno LEZ teritorijoje esančio sandėlio stogo jau pradėjo 1200 kv. m ploto ir 100 kW galios saulės elektrinės įrengimo darbus. Juos planuojama užbaigti spalio mėnesį. Atsinaujinančios energetikos projektui bendrovė pasirinko ESCO finansavimo modelį.

„Mūsų darbui reikalingi dideli sandėliai, o jų stogus nusprendėme išnaudoti alternatyviai energijos gamybai. Mus sudomino jokių kapitalo investicijų nereikalaujantis išperkamosios nuomos modelis. Tokiu būdu šiandien gauname fiksuotą energijos kainą, o vėliau perimsime ir pačią saulės jėgainę“, – teigia V. Lašas.

Šiuo metu įmonės pastatas per metus sunaudoja apie 191 tūkst. kWh elektros energijos. Planuojama, jog naudodama šią įrangą įmonė padengs daugiau kaip pusę (52 proc.) metinio elektros poreikio.

Be to, pasak „Skubios siuntos“ vadovo, didėjant elektromobilių skaičiui automobilių parke elektros energijos poreikis augs.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)