Daugiausiai mažėjo nedidelių, iki 10 eurų nepriemokų dalis. Klientai, turintys permokas, informuojami el. laiškais ir patys nusprendžia - susigrąžinti permoką ar ja padengti ateities mokėjimus.
Pasak bendrovės ESO, supaprastinus mokėjimus už elektrą, klientams pakanka pasakyti vieną skaičių - aktualų skaitiklio rodmenį, o tikslią mokėtiną sumą jiems paskaičiuoja įmokos priėmimo vietoje. Tai padeda išvengti ir skaičiavimo klaidų, ir netikslaus elektros tarifų taikymo.
Iki tol gyventojai atsiskaitydami už elektrą mokėtiną sumą suskaičiuodavo patys, o apmokėtas rodmuo būdavo paskaičiuojamas mokėtiną sumą padalinant iš klientui taikomo tarifo. Klientui netyčia suklydus, pavyzdžiui, skaičiuojant pritaikius didesnį tarifą, susidarydavo permoka, o pritaikius mažesnį tarifą - nepriemoka.
Supaprastinti mokėjimai už elektrą sukėlė ir tam tikrų nesklandumų. Kaip neseniai skelbė LRT TV naujienų tarnyba, už elektrą dviejuose butuose tvarkingai mokėjusi šeima nukentėjo dėl ESO klaidos: už vieną butą buvo skaičiuojama permoka, o už kitą apie dvejus metus - kad žmonės nemoka nė cento.
„Natūralu, kad pasikeitus apskaitos principams ir pradėjus mokėtiną sumą skaičiuoti pagal deklaruojamus skaitiklio rodmenis, išaiškėjo iki šiol buvę netikslumai - skaičiavimo klaidos ar klaidingo tarifo taikymo elektros kainų pasikeitimo metu atvejai“, - sako Dalia Tijūnienė, „Gilės“ Operacijų centro vadovė.
Pasak D. Tijūnienės, įgyvendinus šį pokytį buvo užtikrinta, kad ateityje tokių netikslumų nebūtų, o apie esamas nepriemokas ir permokas klientai yra informuojami.