Ministras antradienį Mažeikiuose bendro „Lietuvos geležinkelių“ ir „Orlen Lietuva“ renginio metu skelbė simbolinį Rengės geležinkelio ruožo atstatymo startą. „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška ir PKN ORLEN koncerno generalinis direktorius Danielis Obajtekas taip pat padėjo simbolinį pirmąjį šios vėžės bėgį.

„Šis bėgio padėjimas turi ne tiek didelę ekonominę reikšmę, kiek didelę simbolinę reikšmę: išsprendžiami nesusipratimai, buvę praeityje, tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „Orlean“. Lietuvos Vyriausybės tikslas - kad „Orlen“ čia jaustųsi kaip namie, drąsiai darytų investicijas ir jaustų, kad su jais bus elgiamasi, kaip su visais investuotojais“, - renginyje kalbėjo ministras.

Pasak jo, pradedami atstatymo darbai bus baigti 2019 metais.

„Šis nesusipratimas ir bėgių išardymas prieš tiek daug metų lėmė ne tik konfliktą tarp įmonių, bet ir pablogino santykius tarp valstybių. Šios paskutinės kliūties pašalinimas parodo, kokį didelį potencialą turi Lietuvos ir Lenkijos santykiai. Turėdami tokius partnerius, kaip „Orlen“, galime pasiekti daug daugiau, nei veikdami atskirai“, - sakė R. Masiulis.

D. Obajtekas taip pat sakė, kad bėgių išardymas užtemdė tiek bendrovių, tiek valstybių santykius.

„Dabar jie galės vėl grįžti į normalias, prieš tai buvusias, vėžes. Verslas ir politika susiję, ši sritis nori tolesnės plėtros, galimybių veikti toliau kartu“, - kalbėjo D. Obajtekas.

M. Bartuška pabrėžė, kad ruožo atstatymo darbų pradžia - svarbi diena.

„Tai partnerystės diena, kai kartu kuriama ateitis. Tad džiausiuosi, kad šiandien kalbame apie naujas kryptis, papildomus krovinius, kuriuos vešime į Lenkijos pusę. Lietuva yra naftos perdirbimo valstybė, ir tikiu, kad sėkminga naftos perdirbimo valstybe išliks ilgai“, - teigė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Bendrovių vadovai renginyje taip pat pasirašė ketinimų protokolą dėl naujų bendradarbiavimo krypčių.

M. Bartuškos teigimu, tai nauja kryptis kroviniams, jos planai bus derinami kartu su partneriais, dėl to krovinių padidėjimo tikslių skaičių dar nežinoma. „Pradėsime, vystysime, tuomet matysime, priklausys nuo partnerių darbo“, - Eltai sakė M. Bartuška.

ELTA primena, kad naftos perdirbimo bendrovei „Orlen Lietuva“ svarbų Rengės geležinkelio ruožą, kaip vieną iš alternatyvių geležinkelio kelių į Latviją, dėl pavojaus eismo saugumui buvo nustota eksploatuoti 2008 metais. Nustojus jį naudoti, naftos produktų gabenimui į Latviją naudotos kitos geležinkelio jungtys.

Tačiau dėl to Europos Komisija skyrė beveik 28 mln. eurų baudą Lietuvai už konkurencijos ribojimą.

Anksčiau skaičiuota, kad 19 kilometrų ilgio ruožo atstatymas „Lietuvos geležinkeliams“ kainuotų apie 20 mln. eurų. Vėliau įmonė perskaičiavo, kad tam pakaks 10 mln. eurų.

Ruožą iš Mažeikių į Rengę Latvijoje, pagal su Europos Komisija suderintą veiksmų planą, ketinama atstatyti iki 2019 metų pabaigos.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2007 metais, kai dar buvo naudojamas Rengės ruožas, iš Lietuvos į Latviją vežta 675 tūkst. tonų naftos produktų. Kai Rengės ruožas nebebuvo naudojamas, iš Lietuvos į Latviją išvežtų naftos produktų kiekis svyravo nuo 480 tūkst. iki 941 tūkst. tonų per metus. Praėjusiais metais iš Lietuvos į Latviją geležinkeliu pervežta 844 tūkst. tonų naftos produktų.