Nepaisant pokyčių ir fakto, kad ši žiedinė sankryža didesnė nei ankstesnės, kuriose keitėsi eismo tvarka, ekspertai tikina, kad ne juostų skaičius lemia, ar vairuotojams bus lengva įveikti žiedinę sankryžą, o pačių vairuotojų gebėjimas laiku pastebėti ženklus.

Ką sako ženklai

Apie pasikeitusią eismo tvarką vairuotojus įspėja atnaujintas ženklinimas ant gatvės dangos, nauji, ryškiaspalviai ženklai. Pokyčiai lemia, kad, pavyzdžiui, įvažiavę į žiedinę sankryžą pirmąja eismo juosta galės išsukti ne artimiausiame išvažiavime, bet ir vienu toliau. Pavyzdžiui, važiuojant nuo T. Narbuto gatvės pusės į Konstitucijos prospektą, dabar užteks užsiimti pirmąją eismo juostą, nebe antrąją.

Tiems, kurie į žiedinę sankryžą įvažiuos iš antrosios eismo juostos, išvažiuoti iš žiedo galės tik antrame ir trečiame išvažiavime, o važiuojantys trečiosios eismo juostos, pvz., nuo T. Narbuto gatvės pusės, iš žiedinės sankryžos be papildomų manevrų galės tik trečiame išvažiavime, t. y. teks grįžti atgal į T. Narbuto gatvę.

Lietuvos edukologijos universiteto žiedinės sankryžos schema

Svarbiausia – vienas dalykas

Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius LT“ vadovas ir vairavimo mokytojas, išbandęs atnaujintą žiedinę sankryžą pastebėjo, kad problemų greičiausiai kils tiems, kurie norės papildomai manevruoti jau važiuodami žiedu, o ne užsiims reikiamą juostą iš anksto.

„Iš esmės eismas tokio tipo žiedine sankryža gana paprastas: pasižiūri, kokios eismo juostos reikia ir kuri ką leidžia daryti, užsiimi tą juostą iš anksto ir ja važiuoji iki pat reikiamo išvažiavimo. Bet neretai nutinka taip, kad žmonės, įvažiavę į žiedą antrąja juosta, pasimeta, kai staiga atsiduria pirmoje, atrodo, kad kažką ne taip padarė, ima rikiuotis į gretimas juostas, pasimeta, atsiduria tose juostose, iš kurių išvažiuoti nebegali“, – DELFI kalbėjo profesionalas.

Pasak A. Pakėno, vienintelis dalykas, ką turi vairuotojas padaryti iš anksto, įvažiuodamas į „turbo“ žiedą, tai pasirinkti tinkamą eismo juostą iš anksto. Daugiau, anot patyrusio vairavimo mokytojo, vairuotojui neturi kilti jokių klausimų ar sunkumų.

Reikės adaptacijos

A. Pakėnas įsitikinęs, kad vairuotojams reikės laiko tam, kad adaptuotųsi. Visgi dėmesingiausi eismo dalyviai atnaujintą tvarką žiedinėje sankryžoje prie Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) „perkando“ po pirmojo karto, kitiems, galbūt, prireiks kelių savaičių.

„Nemanau, kad yra didelis skirtumas šią žiedinę sankryžą lyginant su kitomis dvejomis, nesvarbu, kad eismo juostų čia daugiau. Dėmesingam vairuotojui šis žiedas netgi supaprastėja. Tiesa, paprasčiau tik tada, kai visi laikosi tų pačių žaidimo taisyklių. Jei viename žiede susiduria keli vairuotojai su skirtingu požiūriu, tuomet žiedinė sankryža tampa tikrai sudėtinga“, – įsitikinęs vairavimo mokytojas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (145)