Nugalėtoja tapo iš pirmos pozicijos startavusi „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komanda (Robertas Kupčikas, Nemunas Dagilis ir Steve'as Vanbellingenas) su „Porsche 911“.

Ji 1006 km įveikė per 8 val. 41 min. 59,272 sek. ir, nepaisant to, kad buvo net kelios saugos automobilio fazės, beveik trimis minutėmis pagerino visų laikų trasos rekordą.

Antrą ir trečią vietą taip pat užėmė „Porsche“ automobilius turėjusios komandos – atitinkamai „Circle K milesPLUS racing team“ (Jonas Gelžinis, Ignas Gelžinis, Jonas Karklys ir Ralfas Aronas), atsilikusi kiek daugiau nei minute, ir „Palanga Spa Hotel 2 by SpeedLover“ (Johanas Vanloo, Wimas Meuldersas ir Thomas Piessensas), nusileidusi čempionams daugiau nei 10 ratų.

Visos trys prizininkės tokias pozicijas išlaikė praktiškai visų lenktynių metu.

Apskritai nuo 2000-ųjų vykstančiose 1000 km lenktynėse Palangoje „Porsche“ pilotai triumfavo jau 12-tą kartą. Jie laimėjo jau ketvirtas iš eilės ir šeštas iš paskutinių septynerių lenktynių.

Šiemet šiose prestižinėse automobilių sporto žiedinėse lenktynėse dalyvavo net 37 komandos iš Lietuvos, Estijos, Belgijos, Latvijos ir Nyderlandų. Komandoms atstovavo po 2-4 sportininkus.

Laimingi, kad pagaliau laimėjo

Komanda nugalėtoja pergalę šventė ir GT klasėje bei vakar vykusiose kvalifikacinėse varžybose. Šeštadienį ji, startavusi iš pirmosios pozicijos, jos niekam neužleido iki pat finišo.

Pirmieji su puikia pergale S. Vanbellingeną puolė sveikinti komandos draugai R. Kupčikas ir N. Dagilis, kurių įnašas į bendrą pergalės vainiką irgi labai svarus.

„Mes kiekvienais metais kovojame dėl pergalės ir dabar, po 8 metų, mes vėl čia. Mes dirbome sunkiai, tiksliai ir nedarėme didelių klaidų. Aš labai laimingas, kad mes pagaliau laimėjome“, – sakė nugalėtojų automobilį į finišą atvairavęs S. Vanbellingenzx.

Vienas labiausiai patyrusių „Aurum“ lenktynių dalyvių N. Dagilis iki pat finišo neišspaudė šypsenos, nors jo komandos draugai dar likus porai ratų iki pabaigos jau rodė pergalės ženklus. Tik S. Vanbellingen kirtus finišo liniją, N. Dagilis „įsijungė“ į pergalės režimą.

„Mintys geros. Šios varžybos man primena 2006 metus, kai mes Jono komandai pralaimėjome po labai atkaklios kovos, finišavome tame pačiame rate. Kai finišuoji prieš varžovą pirmaudamas mažiau nei vienu ratu, yra labai malonu“, – prisimindamas prieš 12 metų vykusias lenktynes džiaugėsi N. Dagilis.

„Aurum 1006 km lenktynių“ laimėtojus – Belgijos „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komandos vadovus ir lenktynininkus – su gražia pergale visomis prasmėmis karštame maratone pasveikino pagrindinis lenktynių organizatorius „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis.

Nugalėtojams įteiktas lenktynių pagrindinis trofėjus – pereinamoji taurė, ant kurios išgraviruotas ekipos pavadinimas ir kurią jie savo sportinių laimėjimų kolekcijoje saugos iki kitų, jubiliejinių, 20-ųjų maratoninių lenktynių Palangoje 2019-aisiais.

Nugalėtojus ir prizininkus sveikino visoms komandoms vienodas padangas pateikusios „Hankook Motorsport Europe“ direktorius Manfredas Sandbichleris, Susisiekimo viceministras Paulius Martinkus, ministerijos įsteigtą „Lenktynių džentelmeno“ prizą įteikęs „Palanga Spa Hotel2 by Speedlover“ vadovui Andre van Hoofui, Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas, už greičiausią ratą apdovanojęs estą Ralfą Aroną, Palangos meras Šarūnas Vaitkus ir kiti.

TV3 įsteigtas stilingiausio automobilio prizas įteiktas „Porsche Baltic“ komandai už jos tikrai stilingą kovinį ginklą.

Prizininkų šešetuke – tik GT ir TCR atstovai

Antroji prizinė bendrosios įskaitos vieta ir tokia pat GT klasėje atiteko „Circle K milesPLUS racing team“ komandai, kurios sportininkai Jonas Gelžinis, Ralfas Aronas, Jonas Karklys ir Ignas Gelžinis vairavo „Porsche 911 GT3 Cup“.

Ši komanda atkakliai priešinosi lyderiams visas lenktynes ir finišavo nuo nugalėtojų atsilikusi mažiau nei ratu – tik 1 min.08,248 sek.

Vilties kibirkštėlė jai buvo nušvitusi, kai lenktynėms einant į pabaigą būsimieji nugalėtojai gavo pravažiavimo pro techninės priežiūros zoną baudą. „Circle K“, tuomet atsilikusi kiek daugiau, nei ratu, puolė vytis, tačiau nepavijo.

Taip nutrūko pergalinga J. Gelžinio serija Palangoje, kur jis laimėjo net septynis kartus, iš jų keturis – paeiliui. 


Trečiąja bendrosios įskaitos ir tokia pat GT automobilių klasėje džiaugėsi dar viena svečių iš Belgijos „Palanga Spa Hotel 2 by SpeedLover“ komanda, kurios pilotai Wim Meulders, Thomas Piessens ir Johan Vanloo vairavo irgi „Porsche 911 GT3 Cup“ ir nuo nugalėtojų atsiliko 10 ratų.

Mažą stebuklą pateikė estų „ALM Motorsport“ komanda, kurioje kartu su estu Robin Vaks, latviu Reiniu Nitinšu „Seat Leon Cupra TCR“ automobilį vairavo ir jaunas Lietuvos sportininkas Justas Jonušis.

Pirmąją pusę distancijos šie sportininkai važiavo tenkindamiesi penktąja-šeštąja pozicijomis, tik irgi lenktynėms einant į pabaigą R. Nitinšui pavyko aplenkti K. Vaškelį ir pergalės TCR klasėje
„ALM Motorsport“ jau nebeišleido.

Belieka spręsti kuria pozicija – ketvirtąja bendrosios įskaitos vieta ar pergale „TCR Baltic Cup“ klasėje – labiau nustebino ši jauna, iš labai perspektyvių sportininkų suburta komanda? Nors ir atsilikusi nuo nugalėtojų 22 ratais.

Penktąja bendrosios įskaitos vieta ir antrąja TCR įskaitoje džiaugėsi „DHL Racing Team“ ekipa Ramūnas Čapkauskas, Audrius Stasiulevičius, Kasparas Vaškelis ir Saulius Girdauskas, nuo pagrindinių varžovų klasėje atsilikę vos vienu ratu.

Bendrosios įskaitos prizininkų šešetuką užbaigė „Tarzanija Racing Team“ sportininkai Karolis Blėdis, Giedrius Firantas, Arūnas Lekavičius ir Dovydas Labutis, nugalėtojams pralaimėję 26 ratus ir GT klasėje likę ketvirti.

Pagerbė ir klasių nugalėtojus

„Visi ‚Aurum 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantys sportininkai negali varžytis tarpusavyje kaip lygūs su lygiais, nes visi vairuoja nevienodo pajėgumo ir nevienodai lenktynėms parengtus automobilius, – nugalėtojų ir prizininkų pagerbimo ceremonijoje kalbėjo lenktynes organizuojančios „Promo Events“ vadovas D. Jonušis. – Tikrieji nugalėtojai paaiškėja klasėse, kur jėgos bei techninė parengtis daugmaž vienodi, o sėkmę dažniausia lemia vairuotojo ryžtas ir meistriškumas“.

Be jau minėtų GT ir „TCR Baltic Trophy“ įskaitų nugalėtojų ir prizininkų A3000+ klasėje pergalę šventė „Skycop Racing“ komandos lenktynininkai, vairavę BMW M3 ir aplenkę antruosius prizininkus iš „Telšių statybos“ bei trečioje vietoje likusius 222 komandos sportininkus.

Dyzelinių automobilių klasėje pirmi finišo liniją kirto „PGM technika Racing“, antri – „Redus LT“, o treti – „Diesel Animals-Vilkas RaCING“ lenktynininkai.

Eksperimentinių, X1 automobilių klasėje su „Lotus Exige“ nugalėjo „Gera dovana- Emex logistic“, o antroje vietoje liko LADA 2104 vairavę Kauno automobilininkų klubo atstovai.

A3000 klasėje su BMW 330 dominavo AD REM-REIMPEX“, antri liko „Bunasta by Zaibelis motorsport“ („Honda Integra Type-R“), o trečioje – „Subaru BRZ“ vairavę „Kautra Subaru Racing Team“ komandų sportininkai.

Lenktynės finišuoja pirmajam ekipažui įveikus visą distanciją arba išsekus 10 val. laiko limitui.

Startas – be avarijų

Starte jokių incidentų užfiksuota nebuvo, o lyderio poziciją užėmė kvalifikacijos nugalėtojas R. Kupčikas su „Porsche 911 GT3 Cup“.

Nuvažiavus apie 15 ratų pasipylė pirmos techninės problemos: dūmuose paskendo „Sparti Reklama-PF Kekava racing team“ komandos „BMW 120D“ bolidas, kuris sustojo šalia trasos.

Netrukus į techninio aptarnavimo zoną buvo priversta užsukti ir „Porsche Baltic“ komanda su „Porsche Cayman GT4 Clubsport“ automobiliu, kuriam buvo pramuštas radiatorius, kai trasoje sutrukdė lėtesnis varžovas.

Priekinė padanga sprogo „Igorio lankai“ automobiliui „Seat Leon“.

Nuvažiavus 45 ratus R. Kupčiko vairuojama „Porsche 911 GT3 Cup“ iš komandos „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ persvarą prieš antroje vietoje buvusį „Circle K milesPLUS racing team“ automobilį „Porsche 911 GT3 Cup“ su Ralfu Aronu prie vairo buvo padidinusi beveik iki 1 minutės.

Tačiau nerukus lyderiai trumpam pasikeitė: „Circle K milesPLUS racing team“ aplenkė savo pagrindinius konkurentus, prie kurių vairo atsisėdo Steve'as Vanbellingenas. Tiesa, labai greitai „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ susigrąžino pirmą vietą ir pirmavo 11 sek.

Įtempta kova virė ir dėl trečios vietos: „Palanga Spa Hotel 2 by SpeedLover“ komanda po vairuotojų pasikeitimo prizinę poziciją užleido šią vietą kitai belgų komandai – „Independence by JR Motorsport“ su BMW E46 GTR.

Didelė intriga fiksuojama ne tik lyderių gretose, bet ir kitose klasėse – pavyzdžiui, lenktynėse kovoja 7 techniškai identiški TCR klasės automobiliai. Vienas nuo kito jie atsilieka itin mažais atstumais, o po pirmosios lenktynių valandos pirmauja „Hegelmann Transporte by Algirdai@Nebankrutuok.lt“ komanda su „Hyundai i30 N TCR“, kurį vairavo Kevinas Abbringas.

Po trečdalio distancijos – priekyje trys „Porsche“

Įveikus daugiau nei trečdalį visos distancijos – 127 ratus – pirmą vietą išsaugojo „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“.

Antroje vietoje – iš tokios pat pozicijos startavusi „Circle K milesPLUS racing team“ („Porsche 911 GT3 Cup“), atsiliekanti vienu ratu, o trečioje – „Palanga Spa Hotel 2 by SpeedLover“ komanda, kaip ir lyderiai, vairuojanti „Porsche 911“ ir nuo jų atsiliekanti dviem ratais.

Stebina veržlus bendroje lenktynių ir atskiroje „TCR Baltic Trophy“ įskaitose dalyvaujančių komandų ryžtas. Daugelis dar prieš varžybas prognozavo, kad nauja lenktynių serija sparčiai populiarės ir Lietuvoje, tačiau kad iškart stebins tokiais rezultatais, tikėjo, ko gero, nedaugelis.

Šioje klasėje madas diktuoja ketvirtoje bendrosios įskaitos pozicijoje esanti „Hegelmann Transporte by Algirdai@nebankrutuok.lt“ komanda, kurios lenktynininkai vairuoja naujausią šios serijos „Hyundai i30 N TCR“ ir kurį Palangos trasoje jau spėjo išbandyti ir „Hyundai Motorsport“ lenktynininkas bandytojas Kevinas Abbringas.

Po pirmųjų trijų valandų kovos lyderių dešimtuke buvo net trys komandos, vairuojančios „TCR Baltic Trophy“ įskaitos automobilius.

Kol kas penkta „DHL Racing Team“ komanda, o įkandin jos žengia estų „ALM Motorsport“ sportininkai, tarp kurių ir jaunas Lietuvos lenktynininkas Justas Jonušis.

Dešimta – „London Grill Racing Team“.O ir kitos TCR automobilius vairuojančios ekipos per daug nenutolę nuo dešimtuko, į kurį taikosi visi.

Per pirmąsias tris lenktynių valandas trasoje dėl įvairių priežasčių buvo nemažai sustojimų, kai į ją buvo išvažiavę saugos tarnybų automobiliai. Todėl žiūrovai prognozuoja, kad šiemet lenktynės jų trukmės rekordo nepagerins.

Dėl variklio, tiksliau BMW 120D turbinos gedimo ginklus sudėjo ir „Sparti reklama-PF Kekava Racing Team“ ekipa, kurios lenktynininkai ir komandos vadovas Linas Vaina, žinoma, tokios baigties neprognozavo.

„Prabėgus nuo starto maždaug trečdaliui lenktynėms skirto laiko limito, o tiksliau – 3 valandoms, neišvengta nedidelių incidentų ir techninių problemų, tačiau toks vaizdas būdingas šioms varžyboms, – lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė „Aurum 1006 km lenktynių“ sporto komisarų kolegijos pirmininkas Gražvydas Smetonis, čia dirbantis nuo pat pirmųjų, 2000-aisiais Palangoje įvykusių maratoninių lenktynių. – Apmaudu, tačiau būtent tokie iš pirmo žvilgsnio nereikšmingi dalykai laidoja daugelio viltis, o kartu – ir kruopštų triūsą, rengiantis lenktynėms“.

G. Smetonio nuomone, lenktynininkams ir sportiniams automobiliams neparankus karštas oras įtakoja dažnesnį aušinimo sistemų ir kitų agregatų gedimą.

„Reikia tik atidžiau pažiūrėti į vairuotojų keitimosi procedūrą ir tada be žodžių nesunku bus suprasti, kokie pavargę sportininkai užleidžia savo vietą kolegai. Tai bene iškalbingiausia byloja apie šių lenktynių svorį ir pergalės vertę jose“, – įsitikinęs G. Smetonis.

Įpusėjus lenktynėms „Porsche“ ant kulnų lipa TCR

Įpusėjus „Aurum 1006 km lenktynėms“ jų lyderių pulsas kyla: nė vienam nepavyksta atitolti, o pirmas tris vietas užimančios komandos pastoviai keičiasi po kiekvieno vairuotojų pasikeitimo ar degalų pylimo procedūros.

Lyderiams įveikus 186 ratus, ženklinančius lenktynių pusiaukelę, nė vienai komandai nepavyko atitrūkti, o tai žada didelę įtampą iki pat lenktynių pabaigos.

Kaip ir po pirmos valandos, taip ir įpusėjus lenktynėms pirmas tris pozicijas užima „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliai. Pirmoje vietoje ilgiausiai išsilaikė „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komanda, kurios vairuotojai – Nemunas Dagilis, Robertas Kupčikas ir Steve‘as Vanbellingenas.

Antrosios užleisti neketina ir aukščiau pakilti vis taikosi „Circle K milesPLUS racing team“, o trečioje įsitaisiusi ir trimis ratais nuo ketvirtosios atitolusi „Palanga Spa Hotel 2 by SpeedLover“ komanda.

„Kol kas viskas sekasi gerai. Man tai visiškai nauja patirtis – naujas automobilis, prie kurio reikia priprasti, nauja trasa. Man patinka gatvėse suformuotos trasos, jose labai įdomu – turi žinoti ne tik posūkius, bet ir kelio nelygumus. Sukibimo lygis taip pat auga, antroje savo pamainoje galėjau važiuoti greičiau nei pirmoje“, – techninio aptarnavimo zonoje kalbėjo vienas iš „Circle K milesPLUS“ komandos vairuotojų, greitasis estas Ralfas Aronas.

Pasakytą žodį estas įrodė ir veiksmais : pradėjęs savo vairavimo pamainą jis vieną po kito štampavo greičiausius vieno rato įveikimo laikus, o 168-ame užfiksavo 1 min. 10,862 sek. Prie kito „Porsche“ vairo sėdintis R. Kupčikas atsiliko nedaug – jo geriausias rezultatas įpusėjus lenktynėms buvo 1 min. 11,138 sek.

Bendros įskaitos greičiausiųjų dešimtuke pirmoje lenktynių dalyje netrūksta TCR klasės automobilių. 4-6 bendrosios įskaitos vietose įsitvirtino trys TCR automobilius turinčios komandos: „Hegelmann Transporte by Algirdai @nebankrutuok.lt“, „DHL Racing Team“ ir „ALM Motorsport“.

„Automobilį vairuoti labai lengva. Jis nėra galingas, tačiau posūkiuose valdomas labai gerai, lengva kontroliuoti slydimą. Man patinka TCR klasė. Varžybos klostosi gerai, tačiau galėtų būti dar geriau – kol kas esame trečioje vietoje savo klasėje“, – po savo vairavimo pamainos pasakojo „ALM Motorsport“ komandos vairuotojas Justas Jonušis.

Šešiolikmetis – vienas jauniausių sportininkų „Aurum 1006 km lenktynėse“.

Karštis alina techniką

Dyzelinių automobilių įskaitoje pirmauja „PGM Technika Racing“, o nuo jos neatsilieka „Redus LT“. Pastarosios komandos vairuotojas Tomas Domarkas teigia, kad jų „Volkswagen Golf“ lenktynėse važiuoja be nesklandumų ir leidžia kovoti dėl pirmosios vietos šioje įskaitoje.

„Stengiamės išlaikyti pozicijas. Automobilyje taip šilta, kad į pirtį eiti nebereikia. Termometro viduje neturim, nes tada matytumėm, kad salone labai karšta, o dabar viskas atrodo gerai“, – geros nuotaikos neprarado T. Domarkas.

A3000+ klasėje įpusėjus distancijai pirmavo „Skycop racing“ su BMW M3, X1 – „Kauno automobilininkų sporto klubas“ su LADA 2104, A3000 – „Ad Rem-Reimpex“ su BMW 330i.

Pretekstą šypsotis turi ne visi sportininkai – kai kurie automobiliai neatlaikė 26 laipsnių oro ir iki 39 laipsnių pakilusios asfalto temperatūros. Vienas tokių – lyderių penketuke ilgą laiką važiavęs belgų komandos „Independence by JR Motorsport“ BMW E46 GTR. Jis sustojo 101 rate.

„Problema automobilio transmisijoje, lūžo pusašis. Tai techninė problema. Atsargines detales turime, tad jį pakeisime, tačiau apie aukštas pozicijas jau nebegalvojame“, – po incidento trasoje sakė komandos vadovas Joostas Ursemas.

Įvairių problemų – incidentų bei techninių gedimų – neišvengė „GSR Motorsport“, „Gera Dovana – Emex Logistics“, „Bunasta by Žaibelis Motorsport“ ir kitos komandos. Po pirmuose ratuose patirto incidento ir kelias valandas trukusio remonto į trasą grįžo „Porsche Baltic“ komanda su „Cayman GT4 Clubsport“.

Iš lenktynių nenuvažiavę nei trečdalio distancijos pasitraukė „Sparti Reklama-PF Kekava racing team“, kurios BMW 120d nepataisomai sugedo važiuojant trasoje.

Lenktynėms persiritus į antrą pusę susidūrė „Igorio lankų“ „Seat Leon“ ir „Independence By JR Motorsport“ komandos „BMW E 46 GTR“ automobiliai. Pirmasis po šio incidento lenktynių tęsti nebegalėjo.

* * *

Penktadienį vykusioje 45 minučių trukmės kvalifikacijoje greičiausia buvo „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komanda su „Porsche 911 GT3 Cup“. Rekordinį laiką – 1 min. 10,18 sek. – pasiekė Robertas Kupčikas. Šeštadienį jam talkino Nemunas Dagilis ir Steve'as Vanbellingenas.

Antrą startinę poziciją iškovojo „Circle K milesPLUS racing team“, trečią – „Skuba Racing Team“.

2017 m. pirma finišo liniją kirto „Skuba Dream“ su Ignu Gelžiniu, Jonu Gelžiniu ir Egidijumi Valeiša.

Primename, kad penktadienį „Aurum 1006 km“ trasoje pasirodė šonaslydžio profesionalai. Tačiau „Gera dovana drift“ varžybos buvo netikėtai nutrauktos – vienam automobiliui nuslydus nuo trasos per plauką buvo išvengta nelaimės.

Patyręs šonaslydininkas Gediminas Ivanauskas, važiuodamas poriniuose važiavimuose, nesuvaldė savo automobilio „Nissan 200SX“. Vairuotojas galine automobilio dalimi užkabino atitvarus ir juos kilstelėjęs nuskriejo link susirinkusių žiūrovų bei ten esančių darbuotojų.

DELFI skaitytojas užfiksavo avarijos akimirką. Vaizdo įraše matoma, kaip vos per plauką skaudžių pasekmių pavyko išvengti lenktynių apsaugos darbuotojui.

Susisiekus su lenktynių organizatoriais, šie patikino, kad sužeistų nėra, tačiau įvertinus atitvarams padarytus pažeidimus, šonaslydžio varžybos buvo nutrauktos.

„Aurum 1006 km lenktynės“ vyks kaip numatyta, kadangi atkarpa su pažeistais atitvarais nėra lenktynių trasos dalis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (82)