„Daug metų formavosi ir buvo formuojama nuomonė, kad biurai ir komercinės patalpos keliasi iš miestų centro, pamažu užleisdamos vietą kavinėms, restoranams ir suvenyrų parduotuvėms. Tai labai paviršutiniškas požiūris – miesto centras buvo ir yra puiki vieta įvairialypei veiklai. Tiesą sakant, tai, kas vyksta šiandien, yra savotiškas sugrįžimas į istoriją, kai pirmieji pastatų aukštai buvo paskiriami parduotuvėms ir kavinėms, o viršutiniuose aukštuose įsikurdavo tų įstaigų savininkų biurai ir gyvenamosios patalpos. Suprantama, šis modelis šiandien veikia kiek kitaip, tačiau pagrindinis principas išliko, ir tai atsispindi pastato Didžiojoje gatvėje koncepcijoje“, – sakė „Solid Real Advisors“ partneris, Komercinių projektų vadovas Domas Jagminas.

Pasak jo, verslo sugrįžimą į senąją miesto dalį lėmė ir sparčiai augantis bendradarbystės erdvių ir mikro biurų populiarumas. Tai pasaulinė tendencija, turėjusi įtakos ir Lietuvos rinkai. Beje, apie 70 proc. Vilniaus ir Kauno miestuose naujai plėtojamų ar planuojamų verslo centrų ketina turėti vieno ar kito formato bendradarbystės erdves.

Šios tendencijos katalizatorius – startuolių populiarumas. Tokio tipo įmonių veiklos dinamika diktuoja jų siekį steigti biurą palyginti trumpam laikui ir dirbti kartu su panašiais į save. Šiuo metu Vilniuje, asociacijos „Start-up Vilnius“ duomenimis, yra 268 startuoliai.

„Workland“ duomenimis, bendradarbystės erdvės rinka pasaulyje auga 16 proc. per metus, o nuo 2016-ųjų maždaug 77 proc. tokio tipo biurų kuriasi miestų centre. Tendencijas lemia sparčiai auganti startuolių, laisvai samdomų darbuotojų ir mažų įmonių bendruomenė, ieškanti lanksčios ir patogios darbo vietos. Tikimasi, kad Didžiojoje gatvėje esanti bendradarbystės erdvė taip pat taps modernia vieta naujų įmonių augimui ir idėjų mainams.

„Visos buvusios banko būstinės patalpos buvo išnuomotos po sprendimo išsikelti praėjus vos 6 mėnesiams. Mes nagrinėjome tris skirtingus scenarijus, įskaitant viešbutį ir viso pastato nuomą biurams arba prekybos centrui, tačiau „prekybinės patalpos plius biurai“ koncepcija pasirodė besantis optimalus sprendimas. Sakyčiau, kad toks modelis leidžia efektyviausiai išnaudoti pagrindinius miesto centro privalumus – vietą, prestižą ir žmonių srautus“, – pažymėjo D. Jagminas.

Pirmajame pastato aukšte besikuriantis modernaus lietuviško maisto ir vyno restoranas užims 210 kvadratinių metrų, aukštosios mados drabužių parduotuvė įsikurs 290 kvadratinių metrų ploto kampinėje pirmojo aukšto dalyje, o antrąjį ir trečiąjį aukštus (viso – 1260 kv.m) užims bendradarbystės erdvė.

Pastato savininkas – UAB „Nordija“. „Solid Real Advisors“ parengė nuomos koncepciją ir įgyvendino nuomininkų paieškos projektą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)