Pažvelkite į naująjį trečios kartos „Berlingo“ – mano galva, gamintojai ji galėjo pakrikštyti nauju vardu. Nuo šiol tai, ką matote čia – išskirtinai keleivinė versija, kuri gali turėti tiek penkias (4,40 m ilgio M modelis), tiek ir septynias (4,75 m XL modelis) sėdimas vietas. O komercinis automobilis skiriasi tiek gerokai kuklesne išvaizda, tiek ir savo paskirtimi.

Žvelgiant į priekinę automobilio dalį, „Berlingo“ sunku atskirti nuo kitų šiuolaikinių „Citroen“. Dvigubi žibintai, aukštas, trumpas ir statmenas variklio gaubtas, mažas atstumas nuo buferio iki priekinės ašies. Nieko keisto, kadangi naujojo modelio gamybai panaudota lengvųjų automobilių EMP2 platforma, kuri ir naudojama lengvųjų „Peugeot“ ir „Citroen“ modelių gamyboje.

Naujo „Citroen Berlingo“ testas
Ir tik automobilio profilis bei galinė jo dalis išduoda, kad tai – daugiatikslis vienatūris. Taip oficialiai lietuviškai skamba šio automobilio pavadinimas. Neoficialiai tauta ji vadina „kabluku“, o gamintojas šią klasę pakrikštijo LAV – „Leisure Activity Vechicle“. Laisvai interpretuojant – aktyvų laisvalaikį mėgstančios šeimos automobilis.

Ir tai yra itin tikslus šio automobilio tipo apibūdinimas. Nors mašinos galas patiks toli gražu ne visiems (na, tai tiesiog lengvoji komercinė „būda“, skirta pervežti prekėms), be tie, kuriems tenka keliauti su daug mantos, įvertins šio kėbulo tipo privalumus. Pavyzdžiui, banglenčių ar irklenčių mėgėjai – kadangi automobilyje galima nulenkti ir priekinę sėdynę, tilps nuo 2,70 m iki 3,05 m (XL modelyje) ilgio daiktai.

O ką jau sakyti apie didelę bagažinę – penkiavietėje versijoje į ją telpa nuo 775 l, septynvietėje (nulenkus trečios eilės sėdynes) – nuo 1050 l. Kaip visada, prancūzai pašykštėjo informacijos, koks gi yra maksimalus bagažinės tūris, bet čia jis akivaizdžiai didesnis nei dabar madinguose SUV.

Naujo „Citroen Berlingo“ testas
Bet, tikriausiai, čia ir yra didžiausias nežinomasis. Nors gamintojas sako, kad ankstesnės kartos „Berlingo“ net 40 proc. buvo parduodamas kaip keleivinė versija, ieškantys šiuolaikinio automobilio, ypatingai tose rinkose, kur tik naujų automobilių pirkimas dar įsibėgėja (kad ir Lietuvoje), vargu ar jį rinksis vietoje SUV. Nors loginių argumentų ir netrūksta.

Pavyzdžiui, kad ir kaina – dabar jau praeitos kartos modelio kaina prasideda nuo 11 000 eurų, o naujasis yra 2000 eurų brangesnis, gerai sukomplektuota versija kainuoja iki 20 000 eurų. Jis yra praktiškas – plačiame automobilyje erdvu tiek priekyje, tiek ir gale net ir trečioje eilėje – norėtųsi nebent patogesnių sėdynių. O štai priekinėms sėdynės, nors ir su minkštais apmušalais, bet trūksta šoninio prilaikymo. Bet, tikriausiai, juo į lenktynių trasą vis tiek nevažiuosite.

Tuo labiau, kad jei priekyje sumontuota lengvųjų automobilių pakaba, gale čia yra komercinio automobilio lingės – dėl to erdvesnis salonas, didesnė bagažinė, bet ir blogesnės važiavimo savybės.

Naujo „Citroen Berlingo“ testas
Maloniai nustebino salono apdaila – tikrai aukšto lygio surinkimo kokybė (vertinant kompaktinių automobilių klasės standartais), daug dėtuvių, šiuolaikinė multimedijos įranga, pažangūs varikliai ir elektroninės pagalbinės sistemos.

Daugiau apie naująjį „Citroen Berlingo“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.