Šie lankytojai – tai Jungtinėje Karalystėje įsikūrusių prekybos įmonių ir akcijų biržų vyriausieji vadovai, kurie turi nuspręsti, ar šis Olandijos miestas taps jų namais ES, kai kitų metų kovą Didžioji Britanija paliks bloką.

Vairuotojai ištisomis dienomis vežioja lankytojus į susitikimus su nekilnojamojo turto specialistais, konsultantais ir vadovais. Susitikimai atsiperka: „Cboe Global Markets Inc.“, didžiausios akcijų biržos Europoje savininkė, pareiškė savo būstinei pasirinkusi Olandijos miestą. „Aquis Exchange Plc“, kuriai taip pat priklauso akcijų birža, artimiausiu metu rinksis tarp Amsterdamo ir Paryžiaus.

„TP ICAP Plc“, didžiausia pasaulyje finansinių tarpininkavimo paslaugų įmonė, renkasi tarp Amsterdamo ir Dublino, teigia vienas susijęs asmuo. Kitas asmuo tvirtina, kad tarp galimų pasirinkimų yra ir Paryžius.

Arti klientų

„Cboe“ taip pat buvo galutiniam etapui atsirinkę Amsterdamą ir Airijos sostinę, tvirtina Markas Hemsley, kompanijos Europos skyriaus vadovas. „Mes vertinome tai, kaip arti būtų tokie mūsų klientai kaip brokeriai, kotiruotojai ir patariamosios įmonės. Taip pat turime frančizę, o olandų reguliuotojai jau seniai yra šiose rinkose“, – aiškino M. Hemsley.

Tiek „Aquis Exchange“, tiek „TP ICAP “ atstovai spaudai komentuoti situaciją atsisakė. Darbuotojams išsiųstame elektroniniame laiške „TP ICAP “ strategijos vadovė Mihiri Jayaweera pranešė, kad kompanija tęsia derybas dėl persikėlimo su Europos reguliuotojais.

Londono vertybinių popierių birža kreipėsi dėl papildomų licencijų Amsterdame, kad užsitikrintų, jog jų akcijų prekybos platforma veiks ir po to, kai Didžioji Britanija paliks ES.

Tokios kompanijos kaip „Tradeweb“, „MarketAxess Holdings Inc.“ ir „NEX Group Plc“ jau pasirinko po „Brexit“ įsikurti Amsterdame. „Bloomberg LP“, pagrindinė naujienų organizacijos įmonė, taip pat pasirinko Amsterdamą.

Palankus reguliuotojas

Konkurencija tarp Amsterdamo ir kitų finansinių centrų pasiekė galutinį etapą. Nyderlandų finansinių rinkų institucija (AFM), garsėjanti kaip rinkoms palanki priežiūros organizacija, nustatė kompanijoms galutinę datą – liepos 1-ąją, jei šios nori garantijos dėl reguliavimo Brexito metu.

Ekonomikos reikalų ministras dėjo pastangas, kad pritrauktų verslą į Amsterdamą, kreipdamasis tiesiogiai į įmones ir informuodamas apie galimybę įsikurti Amsterdame, sako atstovas spaudai Michielis Bakhuizenas. Kai kompanija nori apsilankyti, vyriausybė ir miesto valdžios institucijos parengia susitikimų programą.

Ministerija taip pat rengia susitikimus su pagrindinių Amsterdamo prekybos įmonių atstovais.

Mokesčių lengvatos

Nyderlandai jau įtikino ES į Amsterdamą nuo 2019-ųjų perkelti Europos vaistų agentūrą. Šiuo metu vis dar Londone įsikūrusioje institucijoje dirba 900 žmonių. Šalis taip pat pasižymi plačiomis mokesčių lengvatomis neseniai atvykusiems imigrantams – jie aštuonerius metus po persikėlimo į šalį nuo 30 savo atlyginimo procentų nemoka pajamų mokesčio.

Paskatos yra išties tvirtos, o kelios į šią situaciją įsitraukusios kompanijos pranešė, kiek žmonių perkels. Įmonės norėtų perkelti kaip įmanoma mažiau žmonių ir naudoti mažai išteklių, kad išvengtų dubliavimosi. Tačiau paskutinis žodis dėl perkėlimo poreikių priklauso AFM.

„Vienas mūsų prioritetų – palaikyti esamą lygį tarp platformų. Mes įvertiname licencijų paraiškas pagal instituciją. Be kitų dalykų, atsižvelgiame į teikiamas paslaugas – kokias ir kiek paslaugų jie galės suteikti Nyderlandų ir kitų ES narių klientams“, – sako Valérie Allard, dirbanti AFM „Brexit“ komandoje.

Priedų apribojimai

Vienas iš neigiamų dalykų Nyderlanduose yra priedų prie atlyginimo apribojimai. Nyderlandų vyriausybė apkarpė priedus, tad jie tesudaro 20 procentų atlyginimo – gerokai mažiau, nei visoje likusioje ES esanti 200 procentų riba.

Olandų reguliuotojai padarė išimtį įmonėms, kurios prekiauja naudodamos tik savo kapitalą iš priedų apribojimo. Europos Komisija dabar rekomenduoja, kad būtų priimta visą ES apimanti išimtis tokiems įmonių prekeiviams.

Ekonomikos reikalų ministerija paskelbė „negalinti nei patvirtinti, nei paneigti“ fakto apie vairuotojų siuntimą į oro uostą. Amsterdamo vietos valdžia atsisakė komentuoti būdus, kurių imasi, kad pritrauktų Didžiosios Britanijos įmones.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (37)