Turėjo tik dokumento kopiją

„Šiandien (liepos 8 d.) susidūriau su labai nemalonia situacija. 10:45 val., įsėdau į autobusą Pakruojo autobusų stotyje ir važiavau maršrutu Klaipėda-Biržai. Vykome kartu su anūkėle. Mergaitei vasario 9 dieną suėjo šešeri metukai. Be bilieto vaiką viešuoju transportu galima vežti iki septynerių metų, tačiau neturėjau jos amžių liudijančio dokumento, tik dokumento nuotrauką telefone, bet vis tiek pirkau bilietą už pusę kainos“, – feisbuke situaciją apibūdino moteris.

Tačiau netrukus į autobusą įlipo kontrolierė. „Parodžiau bilietus, kaip priklauso, tačiau prikibo prie mūsų, nes neturėjome popierinio dokumento. Ne tik prikibo, bet ir negražiai vadino, užgauliojo, išrašė baudą, grasino ir pasakė, kad neišgalėsiu susimokėti baudos“, – tęsė moteris. Savo pasakojimą ji patvirtino įrašu, kuriame matyti, kad baudą rašanti kontrolierė bendravo grubiai.

Prireikė raminamųjų

„Tačiau tai dar ne viskas. Turiu neįgalumą, gerb. moters elgesys privertė išgerti raminamųjų. Jau nekalbu apie tai, kaip moteris stūmė mane visų autobuse buvusių žmonių akivaizdoje, pažemino, aprėkė, psichologiškai išgąsdino anūkėlę“, – teigė Valentina.

Ji suskaičiavo, kad kol kontrolierė rašė baudą, autobusas užtruko 12 minučių.

Tiesa, ji pati neneigia ir savo kaltės, kad neturėjo su savimi dokumento originalo, tačiau tai, anot jos, nepateisina kontrolierės elgesio. „Suaugęs žmogus – be gėdos jausmo. Suprantama, dirba savo darbą, tačiau manau, galima ir gražiau. Toks žmogus negali dirbti tokio darbo, – istoriją tęsė Valentina ir padėkojo vairuotojui. – Esu labai dėkinga gerb. vairuotojui, kurio vardo, gaila, bet nesužinojau. Labai ačiū už palaikymą, supratingumą.“

UAB „Klaipėdos autobusų parkas“: bauda buvo išrašyta ne keleivei, o vairuotojui

DELFI susisiekus su UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generaliniu direktoriumi Vaidu Ramanausku, šis teigė, kad bauda buvo išrašyta ne mergaitei, o vairuotojui.

„Mes samdome apsaugos kompaniją, kuri saugo ir kontroliuoja vairuotojus. Ši kompanija sustabdė mūsų autobusą, patikrino, tačiau to akto aš dar nemačiau“, – teigė direktorius ir pridūrė, kad šiuo metu atostogauja.

Bauda, anot V. Ramanausko, buvo išrašyta už tai, kad vairuotojas šešiametei vis dėlto pardavė bilietą, nors žinojo, kiek jai metų. „Jis žinojo, kad jai nėra septynerių ir ji neužėmė atskiros sėdimos vietos. Tokiu atveju vaikas vežamas nemokamai. Bet dar nežinau, kodėl apsaugos darbuotojai apskritai nusprendė išrašyti aktą, nes jei autobuse yra laisvų vietų, vairuotojai neverčia vaikui sėsti ant kelių. Nežinau, kodėl apsauga nusprendė, kad mergaitė turi būtinai sėdėti ant kelių, ginčytina situacija“, – kalbėjo V. Ramanauskas.

Direktorius patvirtino, kad norint gauti lengvatą autobuso bilietui, būtina pateikti originalų dokumentą, o ne jo kopiją. „Tačiau reikia elgtis žmogiškai. Vairuotojui užteko (dokumento nuotraukos, kurią, moteris parodė savo telefono ekrane – DELFI), apsaugai neužteko ir kilo konfliktinė situacija“, – įvardijo V. Ramanauskas.

Pasidomėjus, kokio dydžio bauda nubaustas vairuotojas, V. Ramanauskas teigė, kad viską dar reikia išsiaiškinti. „Nemanau, kad bausime vairuotoją. Reikia pasikalbėti, jis ilgametis mūsų vairuotojas. Vežė vaiką, leido jam atsisėsti, pasielgė žmogiškai, – kalbėjo V. Ramanauskas. – Turiu ir su apsaugos darbuotojais pasikalbėti, kokia jų pozicija buvo.“

Kontrolierės elgesys nepateisinamas

Autobusu su mažamete mergaite keliavusi Valentina mobiliuoju telefonu įamžino grubų kontrolierės bendravimą. Tai, anot V. Ramanausko, turi būti apsvarstyta.

„Kalbėsimės su apsaugos įmone, nes jie turi bendrauti mandagiai. Vairuotojų apmokymams skiriame nemažai lėšų, samdome psichologus, kad bendrautų su vairuotojais. Ypatingą dėmesį skiriame ir vaikams – per kiekvienus mokymus kalbame, kad nesvarbu, kas nutiktų, vaiku turime pasirūpinti. Jei jam trūksta cento ar panašiai – juk visko pasitaiko. Visada atkreipiame dėmesį į neįgaliuosius ir vaikus. O taip bendrauti, kad jai (kontrolierei – DELFI) niekas neįdomu. Jai, kaip vairuotojas ir parodė, buvo įdomu tik surašyti aktą. Už tai ji gauna priedą, tad tą darbą ir atliko. Bet mes teikiame paslaugą ir su keleiviais turime bendrauti kultūringai ir mandagiai.“