„Esu individualiai dirbantis su verslo liudijimu, darbo specifika – muzikantas-renginių vedėjas. Dėl nepastovaus darbų grafiko negaliu išsiimti verslo liudijimo metams, todėl kas mėnesį pildau naują prašymą naujam verslo liudijimui įsigyti. Būtent su verslo liudijimu dirbu nuo 2017 metų birželio mėnesio, iki to laiko keletą metų anksčiau turėjau dvi veiklas – automobilių pardavimas ir muzikantų veikla-renginių vedimas. Tuomet dirbau pagal individualią veiklą su pažyma, buvau PVM mokėtojas. Nusprendžiau uždaryti individualią veiklą ir dirbti tik su verslo liudijimu, tačiau nuo to laiko atsirado problema – „Sodros“ sistemoje rodo nebūtą skolą, kurios niekada nebuvo“, – savo problemą dėstė savo vardo nenorėjęs viešai skelbti vyras (redakcijai vardas ir pavardė žinomi).

Vyras pasakojo, kad dėl tokios nemalonios sistemos klaidos internetu gauti individualios veiklos pažymos neįmanoma ir jis priverstas kaskart, kai tik imasi darbo, turi važinėti į VMI. Šalia Klaipėdos gyvenantis vyras tam sugaišta nemažai laiko, suka kilometrus, o paskambinus „Sodros“ specialistei išgirsta tik vieną atsakymą – „problema žinoma“, tačiau niekas nesikeičia jau ilgą laiką.

Vyras neslepia, kad jam trūko kantrybė, kai išgirdo „Sodros“ specialistės patarimą.

„Kiekvieną kartą norėdamas išsiimti naują verslo liudijimą esu priverstas skambinti į „Sodrą“, kad jie patvirtintų, jog nesu skolingas. Kiekvieną kartą turiu laukti, kol jie viską patikrins (nors kas mėnesį tas pats kartojasi). Esu priverstas derinti laiką, stovėti eilėse, aptarnaujančiam VMI atstovui įrodinėti, kad nesu skolingas, turiu prašyti, kad skambintų į „Sodrą“ specialistei dėl nesamos skolos patvirtinimo. Išeina, kad turiu maldauti VMI dėl to, jog noriu legaliai dirbti. Užuot šitus dalykus susitvarkyčiau internetu per kelias minutes, turiu gaišti pusę dienos, važiuoti 60 km pirmyn ir atgal. Pastarąjį kartą, kai vėl bandžiau gauti naują verslo liudijimą ir eilinį kartą nepavyko, vėl buvau priverstas skambinti į „Sodrą“. Specialistė eilinį kartą tik sugebėjo pasakyti: „Atsiprašau, mes nieko negalime padaryti. Šią problemą žinome.“ Pokalbio pabaigoje dar pasakė: „Aš Jums siūlau susimokėti tą nesamą skolą, ir tada problemų nebebus. Niekad neturėjęs skolų, stengdamasis dirbti skaidriai ir legaliai, turiu uždangstyti jų sistemos problemas savo lėšomis? Tai yra nesuvokiama!“ – neslėpė pasipiktinimo dėl situacijos vyras.

Pašnekovas sako, kad problemą viešinti nusprendė supratęs, kad jis toli gražu ne vienintelis taip vargsta.

Lyg to būtų maža, vyras sako, kad nuo neegzistuojančios skolos jam dar ir skaičiuojami delspinigiai. Vieną mėnesį iš kažkur atsiradusi 29 eurų skola po kiek laiko jau išaugo iki 40-ies eurų.

DELFI pateikus užklausą VMI atstovams, jie patikino, kad, kol „Sodros“ specialistai neras sprendimo, tol jie negalės žmogui padėti.

„Įsigyti verslo liudijimą tiek internetu, tiek ir atvykęs į VMI aptarnavimo padalinį, gyventojas gali tuomet, kai neturi skolos „Sodrai“. VMI informaciją apie gyventojo (ne)turimas VSD / PSD skolas gauna tiesiogiai iš „Sodros“, todėl šiame procese „Sodros“ pateikiamų duomenų korektiškumas yra ypač svarbus. Dėl techninės klaidos VMI gauna neteisingą informaciją apie gyventojų turimą skolą „Sodrai“, VMI specialistai į ją kreipiasi tiesiogiai, kad klaida būtų ištaisyta nedelsiant ir gyventojas galėtų įsigyti verslo liudijimą. Pašalinus incidentą, šiuo metu siekiama užtikrinti, jog tokių neatitikimų ateityje daugiau nepasitaikytų ir gyventojas galėtų įsigyti verslo liudijimą be trukdžių, jam patogiausiu būdu – internetu“, – paaiškino VMI atstovė Rūta Asadauskaitė.

Tuo tarpu „Sodra“ teigė, kad jiems problema žinoma, bet negalėjo atsakyti, kada bus išspręsta.

„Deja, nors ir labai retai, bet nutinka, kad savarankiškas veiklas pasirinkę gyventojai dėl tam tikrų techninių priežasčių susiduria su nesklandumais. Kiekvieną atvejį sprendžiame individualiai ir kaip įmanoma greičiau, – DELFI prašymu pakomentuoti situaciją teigė „Sodros“ komunikacijos skyriaus vedėjas Saulius Jarmalis. – Šiuo metu tikrinami visi galimi neatitikimų atvejai, jie bus pašalinti ir analogiškų duomenų teikimo netikslumų neturėtų pasitaikyti.“

Su nemalonia situacija susidūręs vyras sako, kad dar kartą pateikęs užklausą, ką galima padaryti, gavo atsakymą, kad iki trečiadienio, liepos 18-os dienos, jam pateiks atsakymą.

„Laukiu, ką atsakys, tačiau tai tęsiasi daugiau nei metus. Kiek dar tokių žmonių yra? Tikrai absurdas, kad, užuot pašalinę klaidą, siūlo už jų klaidą susimokėti. Man tikrai trūko kantrybė“, – atviravo į biurokratinius spąstus patekęs vyras.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (188)