„VMI visų pirma siekia bendradarbiauti ir leisti įmonėms pačioms pasitaisyti, o ne jas bausti. Patirtis rodo, jog VMI veikloje taikomas modelis „įspėjau – pasirink“, kuomet įmonėms yra siunčiami laiškai arba jų vadovai kviečiami pokalbio, duoda apčiuopiamų rezultatų“, – sako VMI viršininko pavaduotojas Artūras Klerauskas, pažymėdamas, jog tokių įmonių rodikliai neretai „pasitaiso“, į biudžetą sumokami papildomi mokesčiai ir griežtųjų kontrolės procedūrų, kurios yra vienas brangiausių mokesčių administravimo procesų, nebeprireikia.

Laiškais mokesčių mokėtojai yra informuojami apie VMI apskaičiuotą PVM atotrūkį, kuris yra nemažesnis, nei nurodyta laiške. VMI primena, jog individualūs PVM atotrūkio vertinimai pateikiami remiantis VMI atliktais 2017 m. PVM atotrūkio Lietuvoje skaičiavimais[1].

PVM atotrūkio rodiklį VMI naudoja vertindama galimo pajamų neapskaitymo riziką, todėl tikimasi, jog ši priemonė padės mokesčių mokėtojams tinkamai įvertinti savo PVM deklaracijų duomenis ir savarankiškai patikslinti neatitikimus bei tobulinti apskaitą ateityje, nelaukiant VMI „vizito“.

VMI informuoja, jog pernai statybų įmonėse atliko daugiau kaip 750 kontrolės veiksmų, kurių metu priskaičiuota daugiau kaip 6,8 mln. eurų papildomai mokėtinų mokesčių, o dažniausias šio sektoriaus pažeidimas – vengimas tinkamai apskaičiuoti ir sumokėti PVM.

VMI primena, kad apie pastebėtus mokestinius pažeidimus pranešti galima Mokesčių informacijos centro pasitikėjimo telefonu 1882, naudojantis programėle išmaniesiems telefonams „Pranešk“, užpildžius anketą interneto svetainėje www.vmi.lt arba apsilankius mokesčių inspekcijoje.