Tai yra pirma tokia sutartis „Lietuvos geležinkeliams“, kai su ilgalaikiu užsienio partneriu susitariama dėl bendradarbiavimo vežant krovinius užsienio rinkoje. Įprastai „Lietuvos geležinkeliai“ Lenkijoje, kaip ir daugumoje kitų kaimyninių šalių, krovinius veža iki artimiausios stoties, esančios pasienyje. Toliau nuo sutartos vietos krovinių sąstatas perduodamas kitam vežėjui.

Artimiausiu metu „Lietuvos geležinkeliai“ per savo atstovybę Lenkijoje pradės veiklos sertifikavimo procedūras. Preliminariai planuojama, jog krovinius „Lietuvos geležinkeliai“ pradės vežti 2019 metų viduryje. Pradžioje numatoma, kad dirbs du „Lietuvos geležinkelių“ lokomotyvai, o per penkerius metus metines krovinių apimtis bus siekiama padidinti iki 1 mln. tonų. Ateityje „Lietuvos geležinkeliai“ krovinių vežimo geografiją Lenkijoje sieks išplėsti ir į kitus miestus.

„Mums tai yra istorinė sutartis, nes bendradarbiaudami su ilgalaikiu partneriu „PKP Cargo“ pirmą kartą pradėsime teikti krovinių pervežimo paslaugas užsienio rinkoje. Toliau plėtosime bendradarbiavimą ir ketiname pasiūlyti daugiau galimybių vystant „Rail Baltica“ koridorių, taip pat matome potencialą plėtojant „Amber Train“ projektą“, - sakė sutartį pasirašęs „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių direkcijos vadovas Egidijus Lazauskas.

Planuojama, kad „Lietuvos geležinkeliai“ Lenkijoje gabens konteinerinius krovinius, medieną, naftą ir jos produktus, trąšas. Esant poreikiui, sutartis taip pat numato galimybę „Lietuvos geležinkeliams“ naudotis „PKP Cargo“ lokomotyvais.

Šiemet gegužę „Lietuvos geležinkeliai“ ir „PKP Cargo“ sutarė dėl krovinių pervežimo pasienio ruože nuo Lietuvos-Lenkijos valstybinės sienos iki Trakiškių geležinkelio stoties, esančios Lenkijos teritorijoje. Iki tol krovinius pasienio ruože vežė „PKP Cargo“ lokomotyvai.

„PKP Cargo Group“ yra antra didžiausia Europoje krovinių vežimo geležinkelio transportu bendrovė, kurios metinės pajamos siekia 4,55 mlrd. zlotų, per metus ji perveža 116 mln. tonų krovinių.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)