Iš Seimo opozicijos pasigirdus kalboms, kad premjeras S. Skvernelis ketina atsistatydinti, jei mokesčių reformos, kurias siūlo vyriausybė, bus atmestos Seime, ministras pirmininkas siūlo atsistatydinti nesutinkantiems su reforma.

„Jaučiu gerokai didesnę atsakomybę nei durų trinktelėjimai. Lai traukiasi tie, kurie nenori, kad daugiau nei milijonas dirbančiųjų po reformos gautų didesnes pajamas, nenori, kad Lietuva taptų konkurencingiausia regiono šalimi. Vyriausybė pasiryžusi užtikrinti, kad reformos, pateiktos Seimui, būtų įgyvendintos.

Jei spėsime iki liepos 1 d., bus visas pusmetis reformoms pasiruošti, jei ne, įgyvendinimas nusikels. Numatyta, kad per trejus metus mokestinė našta dirbantiesiems sumažėtų milijardu eurų. Tiek pasipildytų dirbančiųjų piniginės“, – tvirtina S. Skvernelis.

Premjeras pažymi, kad naujame jo ir „valstiečių“ lyderio Ramūno Karbauskio pasiūlytame reformos variante vietoje 2 proc. punktais mažėjančių „Sodros“ įmokų siūloma 1 proc. mažinti „Sodros“ ir 1 proc. – gyventojų pajamų mokestį. Premjero teigimu, tai turės tokį pat poveikį, kaip ir „Sodros“ tarifo mažinimas 2 proc. punktais.

Bausmių sistemą siūlo keisti iš esmės

Skandalą Kybartų pataisos namuose, kuomet kalintieji socialiniame tinkle „Facebook“ transliavo savo išgertuves, premjeras vadina 30 metų nekitusios bausmių sistemos pasekme.

„Ne kartą sakiau, kad tai yra adaptuotas sovietinis modelis. Daromos nuskalstamos veiklos, žmonės nėra izoliuoti nuo galimybių padaryti naujas nusikalstamas veikas.

Pirminiai žingsniai buvo padaryti vadovaujant ankstesnei ministrei, tačiau akivaizdu, kad jų nepakanka. Užtruksime ne vienerius metus, kol bausmių vykdymo sistema taps vakarietiška. Sistemą reikia keisti iš esmės, nes tokių faktų yra ne vienoje įkalinimo įstaigoje“, – kalba premjeras.

Visuotinio automobilių mokesčio nebus

„Senų automobilių pirkti neapsimokės“, – toks premjero teiginys sukėlė daugelio vairuotojų Lietuvoje nerimą, tačiau S. Skvernelis ramina, kad visuotinio automobilių mokesčio įvesti neketinama.

„Labai norėčiau, kad nebūtų iškraipomi mano žodžiai. Buvo kalbama apie žmones, kurie planuoja įsigyti senus ir taršius automobilius, o ne tuos, kuriuos turi. Noriu pabrėžti, kad visuotinio automobilių mokesčio mūsų vyriausybė neplanuoja įvesti.

Mes privalome daryti tuos žingsnius, priešingu atveju valstybė turės didžiulių finansinių problemų, jei ateityje neužtikrins gamtosauginių reikalavimų. Todėl ieškome būdų, dėl kurių ateityje neapsimokėtų registruoti senų ir taršių automobilių. Tačiau tikrai galima įsigyti seną automobilių, kuris nepatenka į taršių automobilių sąrašą“, – teigia S. Skvernelis.

Mano, kad interpeliacijos laukiantis aplinkos ministras išsaugos postą

Antradienį Seime aplinkos ministro Kęstučio Navicko laukia išbandymas – 34 parlamentarų inicijuota interpeliacija. Po ministro atsakymų į klausimus Seimas balsavimu nutars, ar K. Navickas liks ministro pareigose. S. Skvernelis mano, kad postą ministras išsaugos.

„Kaip ir kiekvieno ministro veikloje, yra to, kas norėtųsi, kad būtų daroma sparčiau. Tačiau sritis, už kurią atsako aplinkos ministras, yra ypatingai sudėtinga. Nuo pakuočių, šiukšlių tvarkymo iki gamtosauginių, statybų reikalavimų – tai yra šios ministerijos atsakomybės sritys. Ministras tikrai daug padarė, padedant spręsti įsisenėjusias skaudžias problemas.

Interpeliacijoje keliamuose klausimuose įžvelgiu tam tikrą bandymą pakerštauti už urėdijų reformą, sprendimus, kuriuos priėmė ankstesnioji vyriausybė. Tie klausimai, manau, nėra visiškai pagrįsti. Manau, ministras atsakys ir neturėtų sulaukti Seimo narių palaikymo interpeliacijai“, – sako S. Skvernelis.