„Jei neturėsime muitų sąjungos, Jungtinės Karalystės gamyboje atsiras sektorių, kurie gali išnykti“, – BBC radijui sakė CBI prezidentas Paulas Dreschleris.

Jis pabrėžė britų automobilių sektorių, kuriam esą grėsmę kelia susitarimas su ES, nenumatantis „prekybos be trinties“ po „Brexit“.

Ministrė pirmininkė Theresa May yra raginama sudaryti vienokią ar kitokią muitų partnerystę su ES, nepaisant to, kad T. May anksčiau yra prižadėjusi visiškai atsiskirti nuo ES bei siekti prekybos sutarčių su prekybos partneriais visame pasaulyje.

CBI prezidentas mano, kad šiuo metu nėra įrodymų, kurie pagrįstų tokių sutarčių ekonominę naudą Jungtinei Karalystei.

„Nėra jokių įrodymų, kad nepriklausomos prekybos sutartys atneš materialią ekonominę naudą šaliai. Tai yra mitas“, – kalbėjo P. Dreschleris.

Jis pridūrė, kad nežinomybė dėl „Brexit“ verčia kompanijas atidėlioti investicinius sprendimus.

„Mes vis dar nematome jokio aiškumo dėl ateities krypties, nežinome, kur einame ir apie savo ateities santykius su Europa nežinome tiek, kiek reikia žinoti norint imtis investicijų“, – pripažino CBI prezidentas.

Savo ruožtu „Brexit“ šalininkas makroekonomistas Patrickas Minfordas teigia, kad CBI dėsto argumentus „suinteresuotoms grupėms, besipriešinančioms konkurencijai ir laisvai prekybai, kurią atneš „Brexit“.

„Brexit“ panaikins ES protekcionizmą bei perteklinį reguliavimą, kuris sulaiko mūsų ekonomiką“, – BBC sakė P. Minfordas.

„Nauda iš potencialių laisvųjų prekybos sutarčių yra plačiai aprašyta. Mūsų skaičiavimai rodo 4 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP)“, – pridūrė ekonomistas.

T. May antradienį išvengė skaudaus smūgio savo „Brexit“ strategija, kai įstatymų leidėjai atmetė planą, kuris būtų parlamentui suteikęs teisę vetuoti galutinį susitarimą su Briuseliu.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)