Staigmenos prasidėjo kvalifikacijos metu

Per keturias varžybų valandas buvo daug įnirtingų kovų, o intriga 16.00 valandą prasidėjusiose lenktynėse užvirė dar kvalifikacijų metu, kuomet pirmą kartą šios lenktynių serijos istorijoje „pole“ poziciją lenktynėse užsitikrino Latvijos komanda „Flash Racing Latvia“ su dyzeliniu kuru varomu trečios serijos BMW. Aplenkusi 16 kitų komandų, ji trasą įveikė vos per 1 minutę 23 sekundes. Antrąją vietą starto rikiuotėje užėmė „GSR Motorsport“ su „VW Golf GTI TCR“, o trečiąją – pirmojo etapo komanda nugalėtoja „Rotoma Racing“ ir jų „BMW M3“.

Antrasis etapas iš eilės nebuvo sėkmingas „Skuba Racing“ komandai. Prieš mėnesį vykusių lenktynių jie nebaigė dėl sulūžusio galinio tilto, šį kartą jau po treniruočių sesijos į variklį patekusi keramikinė žvakės dalis neleido startuoti net kvalifikacijoje. Lenktynėse nestartavo ir nauja komanda „RDsigns racing“ su „BMW Z4“ – jiems sutrukdė variklio gedimas.

Įtemptos „endurance“ lenktynės iki pat finišo

Kovos dėl pergalės bendroje įskaitoje virė iki pat paskutinių sekundžių: „Flash Racing Latvia“ komandai sėkmingai kovoti trukdė kuro sistemos problemos: pastarosios pasirodė po pirmosios valandos – iš kuro užpylimo zonos komandos automobilis pasuko tiesiai į garažus ir iki lenktynių pabaigos jiems į ten teko grįžti nuolat: finišo „Flash Racing Latvija“ komanda taip ir nepasiekė.

Po pirmos lenktynių valandos „Rotoma Racing“ užėmė lyderio poziciją, turėdami 9 sekundžių pranašumą prieš nuolat ant kulnų lipančią „GSR Motorsport“ komandą. Pirmąją lenktynių valandą važiavęs komandos lenktynininkas Mikkas Maatenas, skubėdamas grįžti vairuotojų pasikeitimui, nepataikė pro vartus ir kiek pasikarščiavo: tai komandai kainavo pravažiavimo pro remonto zoną baudą („Drive through“), taip prarandant 10 sekundžių.

Lenktynėms įpusėjus ir „Flash Racing Latvija“ komandai pradėjus kovas su technika, greičiausiųjų trejetas pasikeitė: „Rotoma Racing“ komanda vis dar užėmė lyderio poziciją, turėdama 1 rato (apie 1 minutės 25 sekundžių) pranašumą prieš „GSR Motorsport“ komandą. Dviem ratais nuo pastarųjų buvo atsilikusi „London Grill Racing“ komanda su „SEAT Leon TCR“: jų pirmasis etapas taip pat buvo nesėkmingas, tad šiose lenktynėse sportininkai podiumo vardan stengėsi išspausti viską, ką gali.

Likus valandai iki finišo, lyderio poziciją iš „Rotoma Racing“ komandos jau buvo perėmusi „GSR Motorsport“ komanda ir paskutinę valandą iki finišo vairavusi Ernesta Globytė tolygiai didino atotrūkį nuo likusių ekipų. Avarijų, stiprių sportinių incidentų išvengta ir komandai pavyko iškovoti pirmąją vietą šį sezoną tiek absoliučioje, tiek „A3000+t“ įskaitoje.

Saldžios pirmosios pergalės

Šiame „BEC 4H“ etape buvo gausu ne tik naujų komandų, bet ir pirmųjų pačių saldžiausių pergalių. Absoliučiai trečioje vietoje, iškart po „Rotoma Racing“ komandos likusi „Energizer Racing“ su „VW Golf GTI TCR“ netvėrė džiaugsmu: jiems – tai itin saldi pergalė. Panašiai jautėsi ir pirmąjį podiumą lenktynėse pasiekusi „London Grill Racing“ komanda, susibūrusi tik šiemet: ji užėmė trečiąją vietą ir lipo ant apdovanojimų pakylos kartu su „GSR Motorsport“ ir „Energizer Racing“ komanda „A3000+t“ įskaitoje.

Džiaugsmingai finišą pasitiko ir šiais metais čempionate startavusi klaipėdiečių komanda „ITCC Racing“ su „BMW M3 e46“, antroje vietoje – Estijos komanda „Cone Forest Motorsport“ ir pirmasis jų podiumas šiemet, o trečioje vietoje – bene saldžiausia varžybų pergalė: pačių jauniausių čempionato lenktynininkų „DHL Racing team junior“ su „BMW M3“ pirmasis podiumas gyvenime.

„A3000“ klasėje pasisekė ir dažnai techninių gedimų kamuojamai suomių „Black Rose Racing“ komandai: šį kartą jie lipo ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio. Už jų – nauji ir dar nematyti „BEC 4H“ serijoje lenktynininkai iš Lietuvos: antroje vietoje – „Dynami:t Energy Racing“ komanda su „BMW e46“, o už jų – dar vienas tokio paties modelio „BMW“ ir „Ratmena“ komanda.

Dyzeliniu kuru varomų automobilių įskaitoje, kaip ir pirmojo etapo metu, pergale džiaugėsi „Sparti Reklama-PF Kekava“ komanda su pirmos serijos BMW, už jų ant antrojo podiumo laiptelio lipo naujai susibūrusi klaipėdiečių „Redus LT“ komanda, pirmosiose savo lenktynėse dalyvavusi su „VW Golf“ bolidu. Trečiąją vietą užėmė „PGM Technika racing“ komanda su „BMW 330“. Tiesa, šiai komandai teko susidurti su greičių dėžės gedimu, tačiau jie sugebėjo greitai ją pasikeisti ir pasiekti finišą.

„Skuba Racing“ komandai lenktynėse nestartavus, dėl pirmos vietos „GT“ klasėje kovojo naujais sportininkais pasipildžiusi „Porsche Baltic“ komanda su „Porsche Cayman GT4“ ir „Rotoma Racing“: pastaroji ir lipo ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio „GT“ klasėje.

Trečiasis „BEC 4H“ lenktynių etapas – rugpjūčio antroje pusėje, „Riga Summer Race“ metu, kartu su Šiaurės Europos Zonos lenktynių serijomis.

Antroji lenktynių diena Rygoje – daug formulių ir sunki lietuvių kova dėl pergalės

Pirmoji lenktynių diena šį savaitgalį – tikra duoklė „endurance“ lenktynių mėgėjams. O sekmadienio rytas prasidėjo penkių skirtingų lenktynių serijų kvalifikaciniais važiavimais – savo starto pozicijas aiškinosi „Formula Historic“, „Hankook Troophy“, „Baltic Touring Cars“ (BaTCC), „VAZ“ ir „Volga“. Visos serijos dar skirstomos jei ne į tris, tai bent dvi atskiras klases ir įskaitas.

Skirtingai nei šeštadienį, antrąją lenktynių dieną vykusiose varžybose kvalifikaciniai važiavimai atlieka kur kas svarbesnį vaidmenį: gera pozicija starto rikiuotėje gali reikšti pergalę ir lenktynėse, kurios paprastai susideda iš dviejų. Antrojo važiavimo metu, starto poziciją nusprendžia geriausias ratas, pademonstruotas pirmojo važiavimo metu.

Ant „BaTCC“ serijos apdovanojimų pakylos – vienintelis lietuvis

Antrame „BaTCC“ lenktynių serijos etape starte rikiavosi 18 lenktynininkų iš Suomijos, Latvijos, Estijos, Rusijos ir Lietuvos: šį kartą pastarųjų buvo 9. Kvalifikacijoje geriausią rezultatą pademonstravo suomis Marko Rantanenas su „Lamborghini Gallardo“, trasą įveikęs per 1.21,252 minutės, o antrasis buvo Arūnas Gečiauskas su galinguoju „Mitsubishi Evo“: jo greičiausias ratas kvalifikacijoje buvo 1.22,773 minutės. Iš trečiosios vietos startavo latvis Robertas Rode. Visi trys sportininkai „BaTCC“ serijoje kovoja „BGT“ (Baltic GT) įskaitoje.

Starto tiesiojoje pasirodė ir Indrė Senkutė, tik ne su visiems įprastu „VW Golf“, o su paskolintu „VW Scirocco“, kuriuo paprastai lenktyniauja „222“ komanda ilgųjų nuotolių lenktynėse. Trasoje pasirodė ir „BMW 330“, iš vakaro lenktynėse atstovavęs „Flash Racing Latvija“ komandai. Pašalinusi kuro sistemos gedimus, jie į trasą išleido vieną komandos pilotų Artūrą Bartraką.

Pirmojo važiavimo metu kova iš karto užvirė tarp M. Rantaneno pilotuojamo „Lamboghini“ ir A. Gečiausko „Mitsubishi Evo“. Deja, dar prieš važiavimą sportininkas skundėsi traškesiu iš po variklio dangčio ir prasidėjus lenktynėms, aplenkęs savo didžiausią konkurentą, iš varžybų pasitraukė. Tiesa, pademonstruotas puikus lenktynių tempas jam užtikrino antrąją poziciją sekančio važiavimo metu, tačiau dėl sulūžusio centrinio diferencialo jis kovos dėl podiumo nebetęsė. „Baltic GT“ klasėje pirmasis finišą kirto M. Rantanenas su „Lamborghini Gallardo“, „BTC1“ klasėje – Andrejus Juškinas su BMW, o „BTC2“ įskaitoje – A. Bartrakas („BMW 330D“).

Antrojo etapo metu dalyviai pateikė staigmenų: po trijų lenktynių ratų suomis Jyrki Jonkkari pametė savo geltono „BMW M3“ keleivio pusės duris ir kovą dėl podiumo tęsė be jų. Panašiu metu gedimas iš lenktynių privertė pasitraukti lietuvį Vitalijų Parchomenko su „Seat Ibiza“. Jo įskaitoje „BTC2“ daugiausiai taškų susirinko estas Peeteris Peekas su „Honda Civic Type-R“. „BGT“ ir „BTC2“ klasių greičiausiais išliko tie patys sportininkai, kaip ir pirmojo važiavimo metu.

Galiausiai, susumavus rezultatus, „Lamborghini Gallardo“ pilotas M. Rantanenas kopė ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio „BGT“ įskaitoje, antroji vieta teko dar vienam Suomijos sportininkui Mikai Virtanenui su „Renault Megane Trophy“, o trečioji – latviui R. Rodei su „Nissan 200sx“. Nors lenktynėse jo technika ir ožiavosi ir rodė kaprizus, podiumą sportininkui pasiekti pavyko.

„BTC1“ – vienintelė, kurioje ant podiumo šio etapo metu buvo galima išvysti ir Lietuvos sportininką: tai Karolis Gedgaudas su „Honda Civic“, iškovojęs trečiąją vietą. Antrąja vieta džiaugėsi Rusijos lenktynininkas A. Juškinas su „Honda Civic Type-R“, o pirmoji vieta teko tokį patį bolidą vairavusiam estui P. Peekui. „BTC2“ klasės aukščiausias apdovanojimų pakylos laiptelis neginčijamai priklausė A. Bartrakui su dyzeliniu „BMW 330“, pasirodžiusiam tikrai įspūdingai. Antroji vieta teko be durų finišą pasiekusiam suomiui J. Jonkkari, o trečios vietos savininku tapo latvis Agris Petrovskis su „BMW M3“.

Trečiasis šios lenktynių serijos etapas dalyvių lauks Estijoje, šalia Pernu esančioje „Auto24Ring“ trasoje birželio 29 – liepos 1 dienomis, „Estonian Grand Prix“ lenktynių metu.

Dienos akcentas – „Formula Junior“ lenktynės

Sekmadienio renginio akcentu tapo per pasaulį keliaujančio čempionato dalyviai, kurių trasoje pasirodė 36. Visi dalyviai varžėsi ne vienu metu, iš pradžių – „Prie-1961“ formulytės, kurių varikliai – automobilių gale ir „Prie-1964“ bolidai su varikliais priekyje. Nors visame pasaulyje egzistuojančių formulių galima suskaičiuoti apie 1000, gyvų ir lenktyniaujančių – vos 400.

Iki 400 kilogramų sverianti technika neturi nei dublikatų, nei atsarginių dalyvių parduotuvių: avarijos atveju, jiems stipriai tenka pasukti galvą. Na, o per pasaulį keliaujančiame ture dalyvauja toli gražu ne tie patys sportininkai iš viso pasaulio, bet vidutinis dalyvių skaičius – nesikeičia. Prieš savaitę važiavusios „Nemuno žiede“, šį sekmadienį – Rygoje, jau po savaitės „Formula Junior“ varžysis Švedijoje. Grafikas – toks įtemptas, kad kone kas savaitę dalyviai keliauja į naują trasą ir naują šalį.

Tarp iki 1961 metais pagamintos technikos, geriausią tempą demonstravo Timothy De Silva su „Lola Mk2“, trasą įveikęs per 1.34,336 minutės, o antrojo važiavimo metu pagerinęs laiką sekunde. Tarp formulių su variklių priekyje puikius trasos įveikimo laikus demonstravo Martinas Walfordas ir „Lotus 22“, trasą įveikęs per 1.32,560 minutės.

VAZ įskaitoje – Adomo Petrovo pergalė

Sekmadienis istorijos ir klasikos mėgėjų nepaliko be neatskiriama Baltijos lenktynių dalimi tapusių „Volgų“ ir VAZ automobilių. Tarp 18 užsiregistravusių „VAZ1600“ ir „VAZ1300“ klasių dalyvių – vos du Lietuvos atstovai: Adomas Petrovas ir Ruslanas Malinovskis. Tačiau A. Petrovas savo sirgalių nenuvylė ir savo pasiekimų sąrašą papildė dar vienu sėkmingu finišu ir iškovota pirma vieta „VAZ1600“ įskaitoje, už savęs palikdamas latvius Mikelį Mežaką ir Peterį Laipnieką.

Daugiau apie lenktynes, čempionatų ir lenktynių serijų metinius rezultatus bei būsimų lenktynių kalendorių galima rasti organizatorių interneto svetainėje www.batcc.eu. Taip pat, ten laukia pilnos nuotraukų galerijos ir filmuota medžiaga su lenktynių ryškiausiais momentais ir akcentais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją