„Priskirtas su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotas šilumos kiekis“, rašoma eilutėje.

Į DELFI kreipęsi gyventojai nesupranta, kam ji reikalinga ir prašo išsiaiškinti, kas tai per mokestis.

„Pagaliau pavasaris, atrodo, su kovu išėjo ir užsibuvę žiemos šalčiai, balandis lepino kaitria saulute. Teoriškai turėjo nudžiuginti ir mokestis už šildymą. Kodėl teoriškai? Na galbūt todėl, kad Šeškinės g. 35 namo gyventojus „Vilniaus šilumos tinklai“ nusprendė apdovanoti papildoma eilute.

Sakyčiau, nemaža dovanėlė, tik kuklūs 26 euriukai su centukais. Ir tokią sąskaitėlę išrašė visiems 72 butams“, – rašė vienas gyventojų.

Jis piktinosi, kad gyventojams į „Vilniaus šilumos tinklus“ kreipusis telefonu, įmonės specialistai pateikė skirtingas versijas dėl šios eilutės ir liepė kreiptis raštu. Tačiau pateikus raštiškas užklausa, atsakymo taip ir nebuvo gauta.

„Turbūt labai lėtai registruotas laiškas elektroninėje erdvėje skinasi kelią per visokias nepageidaujamų elektroninių šiukšlių džiungles, – ironizavo vienas gyventojų. – Iki susimokėjimo termino liko nedaug, todėl pasitarę nusprendėme parašyti laišką DELFI redakcijai.
Šeškinė

Jei nenori ar negali „Vilniaus šilumos tinklai“ atsakyti klientui privačiai, tai gal galės atsakyti viešai, kokiu pagrindu atsirado ir ką reiškia ta stebuklinga eilutė „Priskirtas su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotas šilumos kiekis.“

Už tai mokėjome ir anskčiau

Tačiau, pasirodo, ši eilutė nėra nauja ir „Vilniaus šilumos tinklai“, kaip ir kiti šilumos ir karšto vandens tiekėjai, nuo 2017 m. rugpjūčio 1 dienos yra įpareigoti taikyti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (VKEKK) nutarimu patvirtintą sąskaitos formą.

Todėl visi centralizuotai šildomų daugiabučių gyventojai turėjo savo sąskaitose matyti šią eilutę maždaug jau kone metus.

Pati komisija DELFI pabrėžė, kad tai nėra koks nors naujas mokestis, o gyventojai už šilumos kiekį su nepaskirstytu karštu vandeniu mokėjo visada, tik nežinojo kiek, nes tai nebuvo išskirta atskiroje eilutėje.

„Pagal naujus komisijos rekomenduojamus metodus šilumos tiekėjas turi atskirai nurodyti nepaskirstytam karštam vandeniui paruošti suvartotą šilumos energiją. Tai leidžia vartotojams stebėti ir analizuoti pokyčius, o padidėjus šilumos kiekiui – aiškintis priežastis ir ieškoti nesąžiningų kaimynų, dėl kurių veiksmų susidarė šis šilumos kiekis“, – DELFI aiškino VKEKK Veiklos valdymo skyriaus patarėja Aistė Griškonytė.

Su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotas šilumos kiekis – tai faktiškai vartotojų suvartotam, bet nedeklaruotam karštam vandeniui ruošti suvartota šilumos energija. O vartotojai t. y. daugiabučio gyventojai, kaip žinia, turi atsiskaityti už visą pastate suvartotą ir įvadiniu šilumos apskaitos prietaisu užfiksuotą šilumos energijos kiekį.

Iki 2017 m. rugpjūčio šis šilumos energijos kiekis šildymo sezono metu būdavo pateikiamas kartu su šilumos kiekiu šildymui, o ne šildymo sezono metu – su šilumos kiekiu karšto vandens cirkuliacijai t. y. su gyvatuko mokesčiu.

Taigi tokia „nauja“ eilutė gyventojų sąskaitose atsirado ir kiekvieno mėnesio sąskaitoje turėjo būti nuo pat 2017 m. rugpjūčio. Taigi kodėl gyventojai eilutę pastebėjo tik dabar, anot A. Griškonytės, – sunku pasakyti.

Gyventojams, kurie tik dabar pamatė šią eilutę ir nesupranta, kas tai per suma, ji ragino atkreipti dėmesį, ar prie nepaskirstyto karštam vandeniui paruošti suvartotas šilumos kiekio suma sąskaitoje nurodoma su pliuso ar minuso ženklu.

Jei tam tikrą mėnesį vartotojų deklaruotas karšto vandens kiekis buvo mažesnis nei faktiškai pastate suvartotas, susidarys teigiamas su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotas šilumos kiekis, kurį apmokės visi vartotojai proporcingai jų butų naudingiesiems plotams. Taigi tą mėnesį už skolininkus ar neteisingai rodmenis deklaravusius gyventojus sumokės visi gyventojai.

Jei nustatytas ar deklaruotas anksčiau nedeklaruotas karšto vandens kiekis viršys faktiškai tą mėnesį pastate suvartotą karšto vandens kiekį, susidarys neigiamas su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotas šilumos kiekis. Tokiu atveju pagal naudinguosius plotus jis bus išdalijamas visiems karšto vandens vartotojams grąžinant susidariusį skirtumą, t. y. mokėtina suma už paslaugas tą mėnesį bus mažinama.

Glumino skirtingos versijos

Vis dėlto, nors išaiškėjo, kad eilutė, dėl kurios piktinasi gyventojai, nėra nauja, konkretaus gyventojo atsiųstoje sąskaitoje už priskirtą su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotą šilumos kiekį nurodyta suma išties stebina. Ji siekia beveik 27 eurus.

Be to, gyventojas piktinosi, kad iš pradžių į „Vilniaus šilumos tinklus“ kreipusis telefonu, daugiabučio gyventojams buvo pateikti skirtingi atsakymai.

„Viena versija, kad už kovo mėnesį buvo neteisingai paskaičiuotas bendras namo sunaudotas karšto vandens kiekis, ir tas skirtumas išdalintas visiems gyventojams. Paklausus, kam tada reikalingi karšto vandens skaitikliai, kurių duomenis jie gali nuskaityti nuotoliniu būdu, ragelyje stojo tyla.

Kitam kaimynui papasakojo dar kitą versiją – neva suklydo pateikę sąskaitą už šildymą kovo mėnesį.

Trečio kaimyno versija pribloškė: vieno kaimyno skaitliuko duomenys buvo neteisingai nuskaityti, todėl dabar už jį susimoka visas namas. Galų gale kitam kaimynui tiesiog pasiūlė parašyti laišką adresu info@chc.lt. Puolėme rašyti.“

Tačiau, kaip ir buvo minėta, gyventojai raštiškų atsakymų vis dar nesulaukė.

„Vilniaus šilumos tinklų“ komunikacijos vadovė Edita Sirutienė teigė, kad Šeškinės g. 35 namo situacija panašiausia į tą, kokį žodinį atsakymą gavo trečiasis kaimynas, o gyventojo sąskaitoje iš tikrųjų įsivėlė klaida.

„Iš tiesų pagal mūsų dabar turimą informaciją šiame name vieno gyventojo suvartoto karšto vandens kiekis kovo mėnesį mums buvo pateiktas neteisingas, t. y. gerokai didesnis. Tai turėjo įtakos apskaičiuojant mokestį tam gyventojui ir mokesčius visiems namo gyventojams už priskirtą su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotą šilumos kiekį.

Priskyrus didesnį kiekį konkrečiam klientui, bendras išskaidytas mokestis tapo mažesnis. Bet klaidą mūsų įmonė išsiaiškino ir kitą mėnesį ji buvo ištaisyta, t. y. konkrečiam klientui perskaičiuotas mokestis tapo mažesnis, o bendrai išskaidoma suma visiems namo gyventojams tapo didesnė“, – aiškino ji.

Kodėl gyventojai negavo vieno tikslaus atsakymo, anot jos, pasakyti sunku, nes reikėtų perklausyti visus telefoninius pokalbius, surasti susirašinėjimus.

„Tai, žinoma, įmanoma, bet norint atsakyti dabar, galėčiau numanyti, kad atsakymai buvo pateikti pagal tai, kokią informaciją konkrečiu momentu turėjo mūsų darbuotojai arba skambučių centro paslaugas teikiantis atstovai. Kol išsiaiškinome klaidą ir ją ištaisėme praėjo kelios savaitės.

Labai apgailestaujame ir atsiprašome dėl įvykusius klaidos ir dėl netikslios informacijos, kuri buvo pateikta gyventojams. Tokių atvejų labai retai pasitaiko, bet stengiamės tobulėti ir daryti viską, kad jų neįvyktų ir kad klientai būtų tinkamai informuoti. To reikalaujame ir iš mūsų rangovų, – sakė ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (204)