Įvertino vos vidutiniškai

Panevėžio miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė Ina Urbonavičienė sako, kad dešimtbalėje sistemoje aukščiausiu balu – aštuoniais – įvertintas informacijos apie tvarkaraščius skelbimas stotelėse ir internete. Prasčiausiai apklausos dalyviai vertino autobusų vėdinimą, šildymą – 5,36 balo, kelionės viešuoju transportu komfortas įvertintas 5,54 balo, viešojo transporto darbo laikas – 5,65 balo, laiko intervalai tarp autobusų – 6,04. Maršrutinių autobusų atvykimas laiku pagal tvarkaraštį gavo kiek daugiau nei 7 balus, o bendra Panevėžio autobusų parko paslaugų kokybė panevėžiečių vertinama tik 5,7 balo.

I. Urbonavičienės teigimu, dauguma žmonių kritikavo vairuotojų kultūrą, elgesį – tai, kam pakeisti pinigų iš esmės nereikia.

„Pradėjus dieną – įlipus į autobusą – vairuotojui negražiai atsakius, kartais nuotaika sugenda visai dienai“, – sako ji.

Vyriausioji specialistė neatmeta, kad tokią vairuotojų kultūrą lemia ir žmogiškasis faktorius – susinervinę atsigriebia ant keleivių, ko neturėtų būti.

Apklausoje dalyvavo ir žmonės, nesinaudojantys viešuoju transportu. Jie nurodė, kad kartą vairuotojui nekultūringai atrėžus, kojos į maršrutinius miesto autobusus nebekelia.

Apklausoje dalyvavusiems keleiviams kliuvo ir vairuotojų rūkymas autobuse, jų apranga. Taip pat dažnas pageidavo daugiau švaros.

„Atvažiavęs į galinę stotelę, vairuotojas turėtų pereiti ir apsitvarkyti arba išlaipinti nekultūringus, teršiančius keleivius“, – sako I. Urbonavičienė.

Atsižvelgus į gyventojų pastabas ir lūkesčius, rengiamos autobusų vairuotojų elgesio taisyklės. Taip pat svarstoma, ar nevertėtų įdiegti vairuotojų skatinimo, vertinimo sistemos.

Nori naujovių

Apklausa atskleidė, kad keleiviai pageidauja elektroninio bilieto. Savivaldybė svarsto įsteigti viešąją įstaigą, administruosiančią elektroninį bilietą. Pasak I. Urbonavičienės, tokiu atveju atsirastų ne tik didesnė bilietų įvairovė, bet iš gaunamos informacijos būtų įmanoma optimaliau sudėlioti eismo tvarkaraščius, įvertinti pačių maršrutų, stotelių apkrovą, o autobusai galėtų kursuoti ir ilgiau ar važiuoti į rajono teritoriją.

„Planuojame, kad per keletą ateinančių metų autobusų maršrutai nusidrieks ir į rajoną. Esant vienodai bilietų sistemai, bus galimybė važiuoti per dviejų savivaldybių teritorijas“, – sako I. Urbonavičienė.

Apklaustieji norėtų ir daugiau naujų miesto autobusų, tačiau, pasak specialistės, jų pakeitimas dėl nemenkų investicijų užtruks. Visgi Savivaldybė kitais metais ketina įsigyti dešimt naujų autobusų.

Vyriausiosios specialistės teigimu, apklausa atskleidė, kad viešojo transporto būklė panevėžiečiams yra aktuali.

„Svarstome, jog galėtų pati bendruomenė padėti šią paslaugą pagerinti. Pavyzdžiui, informuoti apie nešvarų autobusą ar nekultūringą vairuotoją. Vienas vadovas prie visų vairuotojų ir autobusų nepristovės“, – mano I. Urbonavičienė.

Žada pasitaisyti

Panevėžiečių pasiūlymai, kaip pagerinti viešojo transporto paslaugų kokybę, užėmė net 17-iolika lapų.

Dvi savaites trukusioje apklausoje dalyvavo 337 respondentai. Gauta informacija šiuo metu apibendrinama. Savivaldybė planuoja po metų vėl apklausti keleivius ir įvertinti, kas pasikeitę.

Panevėžio autobusų parko laikinasis vadovas Arnoldas Gražys sako, kad visą laiką tikimasi geriau, bet tobulėti ribų nėra. Anot jo, jau ruošiamas elgesio ir aptarnavimo standartas, kuriame bus numatyta ne tik kaip vairuotojams privalu bendrauti su keleiviais, bet ir apranga.

Skundų dėl vėluojančių autobusų sulaukusios įmonės vadovas teisinasi, esą kartais tvarkaraščio neišeina laikytis dėl gatvių remonto darbų, eismo įvykių.

„Kiekvienas atvejis vis kitoks. Kai gauname nusiskundimą, aiškinamės“, – aiškino A. Gražys.

Direktorius žada, jog bus koreguojama Autobusų parko interneto svetainė, kad keleiviai galėtų joje palikti pastebėjimus.

IŠVADA. Keleiviai viešajame transporte pastebi ne vieną problemą, tačiau apskritai kokybę vertina vidutiniškai.