„EcoDynamics+“ taip vadinama „švelni“ hibridinė sistema patvirtina „Kia“ tikslus kurti inovatyvius, bet įperkamus automoblius ir pirkėjams galės pasiūlyti gan nebrangią, bet beveik tokią pat efektyvią sistemą, kaip ir tradiciniai hibridiniai automobiliai. Kompaktiška sistema reiškia, kad ją nesunkiai galima sumontuoti į beveik bet kurį dabar „Kia“ modelių gamoje edsantį automobilį ir dėl to nenukentės jo praktiškumas. Tuo pat metu tai nebus „Plug-in“ tipo hibridinis automobilis, kuriam reikia gaišti laiką prijungiant jį prie krovimo stotelės.

Pirmasis modelis, kuri gaus naujos kartos sistemą bus „Sportage“. Toks automobilis prekyboje pasirodys antroje šių metų pusėje. Naujasis jau trečios kartos „Kia Ceed“ modelis bus antrasis, kuris gaus šią hibridinę sistemą – pirmieji automobiliai su šia sistema pasieks prekybos salonus kitų metų pradžioje.

Sistema, įkūnijanti „Kia 2025“ elektrifikacijos strategiją

48V „mild hybrid“ sistema yra pirmoji technologija, atspindinti „Kia“ strategiją „elektrifikuojant“ savo automobilių gamą. Šios sistemos debiutas reiškia, kad „Kia“ kompanija yra pirmoji pasaulyje masinių automobilių gamintoja, kuri pirkėjams gali pasiūlyti plačiausią gamą ekologiškų automobilių transmisijų: hibridinę, „plug-in“ tipo hibridinę, 48V technologiją ir elektra varomų automobilių gamą.

Iš viso iki 2025-ųjų metų „Kia“ kompanija planuoja pirkėjams pasiūlyti net 16 automobilių modelių su naujos kartos jėgos sistemomis – penkis naujus hibridinius automobilius, penkis „plug-in“ tipo hibridinius modelius, penkis elektra varomus modelius ir vieną elektromobilį, kuriame elektros energija bus gaunama iš vandenilio.

Naujos kartos „EcoDynamics+“ dyzelinė „mild-hybrid“ sistema leis „Kia“ kompanijai pirkėjams pasiūlyti dar mažiau teršiančius dyzelinius variklius turinčius automobilius. Šie automobiliai turės ir naujos kartos SCR („Selective Catalytic Reduction“) technologiją, kuri dar labiau padeda sumažinti emisijas. Ši technologija leidžia 4 proc. pagal WLPT arba net 7 proc. pagal NEDC sistemą sumažinti esmisijas. Tai padės kompanijai sumažinti bendrą vidutinį emisijų kiekį skaičiuojant visai modelių gamai.

„EcoDynamics+“ dyzelinė hibridinė sistema veiks ir kaip generatorius

Naujoji „Kia“ hibridinė technologija naudoja kompaktišką, vos 0,46 kWh 48 voltų ličio-jonų bateriją ir naujos kartos starterį-generatorių MHSG („Mild-Hybrid Starter-Generator). Elektronikos reguliuojamo inverterio pagalba sistema elektros variklį itin greitai priverčia dirbti ir kaip starterį, ir kaip generatorių.
"Kia" gamoje debiutuos dyzelinis hibridinis automobilis

Šis elektros motoras su vidaus degimo varikliu sujungtas diržine pavara. Automobiliui bėgėjantis elektros jėgainė suteikia papildomą 10 kW galią vidaus degimo varikliui. Veikdamas kaip generatorius šis elektros variklis automobiliui riedant arba stabdant jo kinetinę energiją paverčia elektros energija ir krauna automobilio baterijas.

Kaip „EcoDynamics+“ veikia kelyje

Nauja sistema skirta pagerinti vidaus degimo variklio ekonomiškumą, naudojant elektros energiją. Veikiant „variklio“ režimu automobiliui greitėjant baterija yra iškraunama ir taip padedama vidaus degimo varikliui sukti ratus, suteikiant jam papildomos galios ir sukimo momento. Automobiliui lėtėjant arba riedant įjungus pavarą, pavyzdžiui, nuokalnėje, baterija yra pakraunama, o sistema veikia „generatoriaus“ režimu ir automobilio kinetinę energiją verčia elektra.

Sistema valdoma naujos kartos variklio kompiuterio (ECU) pagalba, kuris automatiškai paskaičiuoja, kada geriausia energiją kaupti, o kada atiduoti, atsižvelgiant ne tik į vairavimo režimą, bet ir į baterijos būklę.

Šios baterijos galia naudojama ir „Stop & Start“ sistemai veikti. Jeigu baterija pakankamai įkrauta, automobiliui lėtėjant ar riedant įjungus pavarą, vidaus degimo variklis kuriam laikui gali būti visai išjungiamas, o prireikus nepastebimai ir itin greitai vėl įjungiamas.

Integracija į egzistuojančius automobilių modelius

Šios technologijos kompaktiškumas reiškia, kad „EcoDynamics+“ lengvai gali būti montuojama beveik į bet kurį „Kia“ gamos automobilių modelį. Priklausomai nuo modelio, hibridinė baterija gali būti montuojama po bagažinės grindimis, tačiau automobilio praktiškumo praktiškai nepakeis. Be to, automobilio variklio skyriuje reikės tik minimalių patobulinimų, nes MHSG elektros variklis montuojamas greta vidaus degimo motoro ir abu agregatai yra sujungti diržine pavara.

Hibridinės sistemos 48V baterija turi konverterį, kuris įtampą sumažina iki 12V ir ši elektros energija naudojama automobilio sistemoms. Dėl to tokiame automobilyje įprastas 12V akumuliatorius gali būti kur kas mažesnių gabaritų ir galios. Be to, įprasto automobilio starteris tokiame automobilyje gali būti naudojamas tik itin retais atvejais – pavyzdžiui, esant šaltam orui pirmą kartą užvedant automobilį ryte.

Naujoji „Kia EcoDynamics+“ hibridinė sistema gali būti montuojama į visus dyzelinius automobilius, nepriklausomai nuo to, ar jie turi mechaninę ar automatinę pavarų dėžę, yra varomi priekiniais, galiniais ar visais keturiais ratais. Ši sistema netrukus bus pritaikyta veikti ir su benzininiais varikliais.

Daugiau detalių apie naujos kartos sistemą „Kia“ kompanija žada paskelbti per artimiausius mėnesius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)