Įmonė pranešė, kad įsigys galimybių studiją, kuri įvertins, ar bepiločių traukinių technologija galėtų būti pritaikoma Lietuvoje. Geležinkeliai tikisi, kad, susiklosčius palankiam scenarijui, Lietuvai atsivertų galimybės tapti šios technologijos kompetencijų centru Europoje.

Į konkursą bus kviečiamos bepiločių traukinių kompetenciją sukaupusios pasaulinės kompanijos bei kiti suinteresuoti rinkos dalyviai.

„Visame pasaulyje daug diskutuojama apie galimybes naudoti autonomiškai valdomas sistemas, jų naudą bei rizikas. Norime atsakingai išsiaiškinti galimybes panaudoti šias technologijas Lietuvoje. Tik atlikę tyrimus galėsime atsakyti, ar ateityje galėtų bepilotis traukinys kursuoti, pavyzdžiui, iš Vilniaus geležinkelio stoties į oro uostą“, - pranešime teigia „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Galimybių studijos pirkimą inicijuoja „Lietuvos geležinkelių“ LG.Digital Inovacijų laboratorija. Rinkos dalyvių bus prašoma, remiantis geriausia Europos valstybių praktika, įvertinti bepiločio riedmenų modelio Lietuvoje technologinius, teisinius, socialinius, aplinkosauginius ir ekonominius aspektus.

Taip pat reikės nustatyti šios technologijos investicinį atsiperkamumą, riedmenų energetinį naudingumą, pagerinti eismo grafikų tikslumą. Be to, bus objektyviai išanalizuotos diegimo rizikos, kibernetinio ir eismo saugumo užtikrinimas.

Anot pranešimo, tokių Vakarų Europos šalių, kaip Vokietija, Jungtinė Karalystė, Italija, Šveicarija, Švedija, metro ar miesto susisiekimo traukinių linijomis kursuojantys bepiločiai traukiniai tapo įprastais. Tačiau keleivinių ir prekinių traukinių autonominio valdymo technologija Vakarų Europoje šiuo metu tik žengia pirmuosius žingsnius. Būtent tokio tipo traukiniai kursuoja ir Lietuvos geležinkelio linijomis.

Išvien su bepiločio valdymo technologijos diegimo vertinimu bus imamasi ir jau anksčiau patvirtinto investicinio projekto - lokomotyvų valdymo sistemų pertvarkymo. Planuojama, kad šios sistemos pagal poreikį galėtų būti pritaikomos bepiločiams traukiniams.