Bet plečiami dviračių takai džiugino, nors ta baisi akį rėžianti žalia spalva tikrai nebuvo pats geriausias pasirinkimas norint kurti jaukumą mieste. Deja, kaip paaiškėjo šiemet, kalbos apie revoliuciją tebuvo tuščių kibirų daužymas – pavasarį kartu su revoliucija dingo ir baisieji žali dažai, ir viltis važinėtis Kaune dviračiu.

Dviratį šiemet išsitraukiau tik dabar, kai atšilo orai. Kol vaikščiojau pėsčiomis, neatkreipdavau dėmesio, kas liko iš revoliucinių dviračių takų. Bet pradėjęs važinėti įvertinau – takai nublukę, nusilupę, matyt dažai nepritaikyti lauko gatvėms, jei neatlaikė net vieno sezono (o juk pirkti iš mūsų – mokesčių mokėtojų – pinigų?). Apie duobes net nėra ką kalbėti, matosi nuotraukose - gal kažkas iš Kauno savivaldybės garsiai rėkaujančių revoliucionierių ar pats meras Matijošaitis norėtų pabandyti prasilėkti per šiuos duobėtus žaliai pilkus takus? Ir čia užfiksavau vaizdą tik pačiame miesto centre, tai kas darosi toliau nuo centro?

Susiradau, ką pernai savivaldybė kalbėjo apie šitą revoliuciją: „Kaunas ketina tapti pirmuoju miestu Baltijos šalyse, visiškai pritaikytu dviratininkams.“ „Revoliucija prasideda nuo miesto centro, kuris bus visiškai pritaikytas dviračiams. Vėliau žengsime ir į kitus miesto rajonus“, – teigė Kauno miesto vicemeras Povilas Mačiulis.

Jeigu tai, ką matote nuotraukose, vadinama revoliucija miesto centre ir miesto pritaikymu dviratininkams, tai labai prašyčiau savivaldybės daugiau jokių revoliucijų mieste nebedaryti. Nes dabar vaizdas labiau primena ne revoliuciją, o Šreko vimtelėjimą ant centrinės miesto dalies. Sudarkyta miesto estetika, išleisti miesto pinigai, užkelti dviratininkų lūkesčiai ir visiškai priešingas rezultatas.

Jau geriau mažiau, bet tieskite normalius dviračių takus, ne laikinais dažais ir tuščiomis revoliucijomis paremtus.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Atsidūrėte panašioje situacijoje? Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Komentuoja Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras

Atsižvelgiant į tai, kad dviračių takų ir dviračių eismo juostų projektas įgyvendinamas siekiant išplėtoti dviračių infrastruktūrą mieste, ją pritaikant prie esamų gatvių parametrų ir atkreipiant visų eismo dalyvių dėmesį į pasikeitimus, pirminiame etape važiuojamosios dalies ženklinimui pasirinkta ryškių dažų danga. Dažų garantinis terminas 6 mėnesiai.

Dažai buvo parinkti atsižvelgiant į keletą pagrindinių reikalavimų. Vertinant tai, kad dviračių sukibimo su danga plotas yra mažesnis nei automobilių, reikalavome, kad dažuose būtų sukibimą didinančių elementų. Taip pat atsižvelgta į tai, kad dažai neturėtų neigiamos įtakos ženklinamiems paviršiams (netirpintų gatvės važiuojamosios dangos viršutinio sluoksnio) ir aplinkai (gamtai ir žmonėms).

Dažų kaina lyginant su kitomis termoplastiko alternatyvomis yra kelis kartus mažesnė. Pirminiame projekto etape buvo vertinama ar nereikalingi pakeitimai. Šiuo metu priimtas sprendimas dviračių takus ir eismo juostas ženklinti baltu plastiku žymint tik takų kraštines ribas ir simbolius viduryje tako. Pernai žaliais dažais buvo paženklinta apie 6 km dviračių takų. Ženklinimo išlaidos sudarė 46,8 tūkst. Eur.

Dviračių takų revoliucija – tai ne tik naujų takų įrengimas, šaligatvių ar gatvių pritaikymas dviračiams, bet ir šios ekologiškos transporto priemonės populiarinimas ir žmonių įpročių keitimas.