Paklausus ir pasiteiravus telefonu, kodėl ligonis nebuvo priimtas bent jau apžiūrai, buvo atsakyta „pas mus yra savų ligonių“ – suprask, priklausančių tai poliklinikai, o kiti, nors ir mokantys tuos pačius mokesčius ir esantys tos pačios šalies piliečiai, jau „nebe savi“.

Ar tikrai tokia situacija yra normali turint mintyje siaučiančią gripo epidemiją, galimas komplikacijas, vėlyvą paros laiką ir t.t.?

Manau, toks aptarnavimo būdas tikrai neatitinka ne tik mūsų visų lūkesčių, bet ir elementaraus padorumo – gydytojų etikos normų. Ar taip elgtis „leidžia“ įstatymai?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Komentuoja Sveikatos apsaugos ministerija (SAM):

Suprantame kiekvieno paciento norą gauti reikiamas paslaugas kuo greičiau, tačiau visais atvejais galioja tam tikra tvarka, kuri visiems pacientams yra vienoda. Tad ką svarbu žinoti pacientams? Kiekvienam žmogui svarbiausia žinoti, kur kreiptis pagalbos, kai jos netikėtai prireikia. Blogai pasijutęs žmogus dėl nemokamų šeimos gydytojo paslaugų pirmiausia turi kreiptis į polikliniką, prie kurios yra prisirašęs, o jos ne darbo metu – į tą gydymo įstaigą, su kuria jo poliklinika yra sudariusi sutartį dėl paslaugų teikimo jai nedirbant. Tais atvejais, kai pacientas savo poliklinikos darbo valandomis į kitą gydymo įstaigą kreipiasi be gydytojo siuntimo arba ne dėl būtinosios medicinos pagalbos, už gautas paslaugas turi susimokėti pats.

Kiekviena poliklinika ar šeimos medicinos centras yra įpareigoti užtikrinti nepertraukiamą pagalbos teikimą. Tai reiškia, kad gydymo įstaigos darbo metu pagalbą teikia ten dirbantys medikai, o naktimis, savaitgaliais ar švenčių metu šias paslaugas teikia ta įstaiga, su kuria įstaiga yra sudariusi sutartį. Ši informacija turi būti skelbiama kiekvienos pirminės pagalbos gydymo įstaigos interneto svetainėje. Tad netikėtai susirgus, reikėtų kreiptis į gydymo įstaigą, kurioje žmogus yra prisirašęs, arba į tą įstaigą, su kuria yra sudaryta sutartis.

Svarbu žinoti, kad esant tam tikroms indikacijoms, pavyzdžiui, labai stiprus skausmas ar aukšta temperatūra, pacientas pas šeimos gydytoją (arba budintį gydytoją) turi būti priimtas tą pačią dieną, o tuo atveju, jeigu paūmėjo lėtinė liga – per 5 darbo dienas.

Esant tam tikriems simptomams pacientai gali išsikviesti gydytoją į namus, tokia galimybė priklauso ir nuo konkrečios gydymo įstaigos vidinės darbo tvarkos. Šeimos medicinos paslaugas namuose teikia šeimos, vaikų ligų, vidaus ligų gydytojai ir gydytojai chirurgai. Paslaugos gali būti teikiamos naujagimiams, sergantiems vaikams iki vienerių metų arba sunkų neįgalumą turintiems vaikams, asmenims, kuriems nustatytas iki 25 proc. darbingumo lygis arba specialus nuolatinės slaugos poreikis. Šeimos medicinos paslaugos namuose taip pat teikiamos ūmiai sutrikus judėjimo funkcijai (negali savarankiškai judėti), karščiavimo metu atsiradus odos bėrimams, esant aukštesnei nei 38,5 C temperatūrai, ir kurios neveikia temperatūrą mažinantys vaistai.

Jeigu pacientas yra nepatenkintas suteiktos medicinos paslaugų kokybe, vadovaudamasi Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu, pirmiausiai jis turėtų kreiptis į sveikatos priežiūros įstaigos vadovą.