„Čia jau ne mano problema, čia jau problema valstybės lygio“, – DELFI sakė pernai iš pareigų pasitraukęs S. Dailydka.

Pirmadienį paskelbta, kad Europos Komisija (EK) „Lietuvos geležinkeliams“ skyrė 27,87 mln. eurų baudą už tai, kad įmonė apribojo konkurenciją, 2008 metais išardžiusi bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.

Naujasis geležinkelių vadovas Mantas Bartuška, susisiekimo ministras Rokas Masiulis ir prezidentė Dalia Grybauskaitė dėl to kaltino buvusią vadovybę.

„Naują Susisiekimo ministerijos ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovybę vejasi buvusių vadovų aplaidumas ir klaidos. Ilgus metus kelių Vyriausybių toleruota „valstybė valstybėje“ ir neatsakingas elgesys atnešė finansinę ir reputacinę žalą visai šaliai“, – teigė šalies vadovė.

S. Dailydka situaciją komentavo kitaip.

„Kaip aš galiu jausti (atsakomybę – DELFI), jei eismas buvo pavojingas ir kitaip būti negali. Negaliu leisti, kad nafta su traukiniu nueitu nuo kelio ir užterštų gamtą. Būtų dar daugiau bėdos“, – aiškino jis.

19 kilometrų avarinės būklės geležinkelio atkarpą „Lietuvos geležinkeliai“ pradėjo remontuoti 2008 metų rugsėjo 5 dieną. Po mėnesio ji buvo išmontuotas.

Toks sprendimas sukėlė Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ pasipiktinimą, nes būtent šiuo ruožu įmonė vežė savo produkciją į Latviją.

S. Dailydka sakė, kad ruožas nebuvo atstatytas, nes 2009 metais prasidėjo krizė.

„Niekas tuo metu jos neplanavo, neprojektavo ir pinigų tam nebuvo skirta. Nei europinių laisvų, nei kitų nebuvo. Buvo išgyvenimo laikas“, – sakė buvęs geležinkelių vadovas.

Jis neprognozavo, kaip procesas tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir EK baigsis, bet priminė, jog pirmadienio sprendimą dar galima skųsti.

EK „Lietuvos geležinkeliams“ suteikė tris mėnesius pateikti veiksmų planą, kaip ištaisyti padėtį. Be to, per 2 mėnesius EK sprendimas gali būti apskųstas ES Bendrajam Teismui.

Komentuodamas dabartinių vadovų kaltinimus buvusiai vadovybei, S. Dailydka pateikė tokią analogiją:

„Čia kaip tris laiškus rašai, kai išeini iš darbo. Pirmame laiške sakai, kad jeigu yra blogai, kaltink senuosius. Jei tas nepadeda, tada antrą laišką skaitai: viską griauk, keisk. Jei tas nepadeda, tada rašyk pareiškimą pats“.

S. Dailydka taip pat skeptiškai atsiliepė apie neseniai pasiektą susitarimą su „Orlen Lietuva“, kuriuo buvo nutraukti teisminiai ginčai.

„Kieno sąskaita susitarė? Lietuvos? Kaip galima atbuline data susitarti? Į priekį buvo galima susitarti. Mes siūlėme, pavyzdžiui, pakeisti sąlygas“, – sakė jis.

S. Dailydkos nuomone, EK sprendimą galėjo paveikti „Orlen“ patronuojanti Lenkijos valdžia.

S. Dailydka „Lietuvos geležinkeliams“ vadovavo dešimtmetį, prieš tai, 2002–2006 metais, buvo bendrovės Keleivių vežimo valdybos viršininkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (461)